Excelsion Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 En ting jeg har lurt på... Hva skjer når harddisken på Xbox er full? Liksom når alle spillene skal patches og fixes, tillegg og bla bla bla bla bla... Før eller seinere blir'n jo full .. Hva skjer da? Noen som kan svare på dette? [ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-11-16 10:34 ] Lenke til kommentar
CareBear Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Det vil uhyre sjeldent forekomme noe "patching" av spill på Xbox, og ingenting hvis du ikke har Xbox Live. Har du Xbox Live, vil du få muligheten til å laste ned extra content til spillene dine som støtter dette, dette kan være ting som nye baner, våpen, monstere, high-scores, nye fotball-ligaer, m.m. Når harddisken din begynner å få liten plass så går du inn på "Memory" på din Xbox og sletter gamle saves og rusk og rask du ikke trenger lengre, som f.eks. musikk-CDer du kanskje har kopiert inn. /Sondre http://www.fanms.com http://www.xbx.no Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Det høres jo idiotisk ut etterhvert.... Til slutt er den ikke lenger den ultimate musikk spilleren... Å nei, beklager ass, det funker ikke lenger.. harddisken på boxen min er full.. ' 8gb er jo ikke så mye... Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Den holder i lassevis, et savegame tar mellom 1-3 blocks, og det er rundt en havl million blocks på hd'en. Regn ut selv. I tillegg er det plass til 76 timer med musikk, noe som burde holde for alle og enhver. Med minnekort fra Nintendo og Sony, har man plass til hvor manges saves, 5, 10 ? urgh... Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Sett inn større harddisk :smile: Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Quote: Den 2002-11-15 15:09, skrev Excelsion:Det høres jo idiotisk ut etterhvert....Til slutt er den ikke lenger den ultimate musikk spilleren... Å nei, beklager ass, det funker ikke lenger.. harddisken på boxen min er full.. '8gb er jo ikke så mye... Jeg skal fortelle deg en ting du kanskje ikke var klar over: Xboxens harddisk er delt inn i 3 deler. En del for musikk, en del til savgames, og en del til cache, for at de 3 siste spillene du spillte, skal starte 80% raskere. Du har 73 timer til rådighet, hvis du ønsker å kopiere musikk. Dvs. ca. 1460 sanger. Husk at dette er bare en del av hardisken, og at dette ikke vil gå ut over kapasiteten til å save spill. På meg så høres det ut som om du synes harddisken er noe negativt. Men la meg si det sånn. Du må ut med ca. NOK 400000,- hvis du ønsker like stor lagringskapasitet til din PS2. Minnekort er faktisk så dyrt ja! Og for ikke å snakke om problemene med å ha orden på ca 1000 minnekort. Lenge leve harddisk i konsoll! Lenke til kommentar
twarr Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Quote: Lenge leve harddisk i konsoll! Enig! Men 8 gb er lite når du setter inn modchip skal jeg si deg! (divx/vcd/svcd/kopierte spill) Lenge leve harddisk i konsoll, 120 gb ! Lenke til kommentar
raysv Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Har du satt inn modchip så får du koste på deg det lille ekstra med større HD også. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-15 15:37, skrev b-duvaland:Den holder i lassevis, et savegame tar mellom 1-3 blocks, og det er rundt en havl million blocks på hd'en. Regn ut selv. I tillegg er det plass til 76 timer med musikk, noe som burde holde for alle og enhver.Med minnekort fra Nintendo og Sony, har man plass til hvor manges saves, 5, 10 ? urgh... try 50-100... ikke kom her'a...:razz: men jeg må si meg litt enig... sony er jo rett og slett sleipe som ikke shipper PS2'en MED et minnekort... kan heller skru opp prisen med 2-300... tror ennå ikke jeg har hørt om et PS2spill en har full glede av uten minnekort... Lenke til kommentar
bidz Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 minnekort er seff en stor inntektskilde for Sony.. tenk da, 8MB (faktisk mbyte, ikke mbit) minne koster ikke så mye og produsere. og de selges til varierende mellom 329-400kr (varierende på hvor en handler). Ang. antall saves, så har jeg saves fra 5 forskjellige spill på PS2'en nå - og da har jeg 6,605kb ledig av de 8,192kb'ene - men da inkluderer det også 4 car-settings i GT3, 3 replay's i GT3, 6 totalt separate savegames i MGS2, samt no ekstra greier.. ergo skulle jeg vel handle på ca. 7000-7200kb ledig dersom jeg sletta dillet jeg _egentlig_ ikke trenger og kun hadde savegames'ene lagra.. dette er på 5 spill, altså burde et 8mb kort holde til iallefall 30-50 spill, varierende på spillene dog (GTA:VC tar f.eks. 498kb for en savegame, mens MGS2 tar 79kb, så forskjellen varierer fra spill til spill). En får også kjøpt "uoriginal" 16mb minnekort til ca. 400kr, så det burde jo holde lenge. hva skjer når hdd'en i boxen stryker med eller får bad sectors eller et eller annet kluss? Lenke til kommentar
ripper329 Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Jeg skal fortelle deg en ting du kanskje ikke var klar over: Xboxens harddisk er delt inn i 3 deler. [/quote Faktisk 6 deler Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Dere snakker om PS minnekort som en stor inntektskilde for Sony (som det nok også er), siden PS er omtrent ubrukelig uten minnekort! Men jeg mener jeg har hørt at Elkjøp o.l. kjøper inn disse kortene for under 80kr. Altså er det vel slike kjeder som tjener godt på disse kortene.. I tillegg til at Sony også casher inn en del.. Hvis noen gidder å sjekke mener jeg at jeg leste dette på dinside.no et sted for en stund siden... Lenke til kommentar
bidz Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 80kr?? det hørtes lite ut, i og med at det absolutt billigste offisielle/originale 8mb PS2 minnekortet jeg har sett kosta 329,- hos gamesmix.com normalt sett ligger det på 399,- hos elkjøp, musikkforretinger og normale el-butikker, etc. hvis forhandlerene kjøper de inn for ca. 80kr stykket så er det jo rimelig råttent og selge det til 3,5 ganger prisen! litt offtopic, men.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå