Gå til innhold

LOTR: The White Council. Hva vet vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men er jo helt sykt at det ikke går an å spille som det "dark side". Mener halve følinga av et ekte Midgard univers forsvinner da. Man bør kunne velge mellom ondt og godt for at spill i det hele tatt skal bli LITT realistiske =o

7353801[/snapback]

 

Kanskje dette har noe med lisensen å gjøre? De onde taper jo uansett, og utviklerne er da kanskje bundet til å ikke bygge videre på historielinjer de finner på selv.

Like greit for meg hvertfall. Styrkene til de to sidene er ikke balansert i det hele tatt; eneste fordelen de onde hadde var tallmessig.

 

Personlig så ser jeg mer fram til LOTRO: Shadows of Angmar. Der du vil kunne gjøre egne ting, og slippe å dilte rundt Frodo, Aragorn og alle de andre for å 'assistere' dem gjennom alt det vi har sett før.

http://lotro.turbine.com/

7355741[/snapback]

 

Sjekka den siden. og det så også ganske lovende ut! :)

 

Men hva er release datoen, og vil det komme til og koste penger??

 

EDIT: Men hvordan kan de lage et spill basert på LOTR universet, vis EA sitter på alle lisensene??

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Men er jo helt sykt at det ikke går an å spille som det "dark side". Mener halve følinga av et ekte Midgard univers forsvinner da. Man bør kunne velge mellom ondt og godt for at spill i det hele tatt skal bli LITT realistiske =o

7353801[/snapback]

 

Nevn et RPG-spill som gir deg den muligheten.

7356548[/snapback]

 

KOTOR 1&2 gir deg den muligheten

Lenke til kommentar
Sjekka den siden. og det så også ganske lovende ut! :)

 

Men hva er release datoen, og vil det komme til og koste penger??

 

EDIT: Men hvordan kan de lage et spill basert på LOTR universet, vis EA sitter på alle lisensene??

7356550[/snapback]

 

 

Release er satt til Våren 2007, og siden det er et fullverdig MMORPG vil det koste ca. 15$ i måneden, som andre MMO-spill.

 

Når det gjelder lisenser, så har Turbine bare lisensen til bøkene Ringenes Herre og Hobbiten. EA hadde inntil relativt nylig bare lisens til filmene som er basert på disse bøkene, men har altså nå kjøpt lisens til å bruke materiale fra litteraturen også.

Turbine har derimot enerett på å lage et MMO-spill basert på Tolkiens verker.

 

Når det gjelder White Council, så ser det jo lovendes ut foreløpig, men jeg må innrømme jeg er litt redd for hvordan de kan komme til å ødelegge spillet når en ser på hva de har gjort med Battle for Middle-Earth serien; summon-versjon av Bombadil, superhelter, og alt annet slikt som ikke har noe der å gjøre.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg sier at det er idiotisk at man ikke får spilt som "evil and good" er at dette er et MMORPG. Der jeg føler litt av grunnen ved spillet går bort om man ikke får kjempe mot andre spillere, ONDE spillere ;)

 

Tror nok ikke det er mange som har noe godt forhold til LOTR spin-off produkter og mange som vil stille seg kritisk til spillet. Kanskje dette gjør at spillet blir en positiv opplevelse? =o

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg sier at det er idiotisk at man ikke får spilt som "evil and good" er at dette er et MMORPG. Der jeg føler litt av grunnen ved spillet går bort om man ikke får kjempe mot andre spillere, ONDE spillere ;)

 

Dette løses ikke ved standard PvP (heldigvis), siden det ville vært store problemer ved dette, både ved balansering, og å få det gjennomført i henhold til litteraturen;

 

Eget PvP-forum ved Turbines LOTRO:

http://lotro.turbine.com/forums/forumdisplay.php?f=27

 

Her ser du for grunnen til at det løses nettopp på denne måten.

PvP vil gjennomføres gjennom PvMP(Player versus Monster Player), slik at hvem som helst kan velge å til tider ta spille som en MOB eller en del av en slik. Player characteren vil ikke oppnå høyere nivåer gjennom dette, men du vil få tilgang til høyere Monster characters og equipment på denne måten.

 

Tror nok ikke det er mange som har noe godt forhold til LOTR spin-off produkter og mange som vil stille seg kritisk til spillet. Kanskje dette gjør at spillet blir en positiv opplevelse? =o

7358366[/snapback]

 

Der er jeg helt enig!

Alt som har blitt spyttet ut av LOTR-produkter til nå har jo vært forferdelig, og da mener jeg alt! Med unntak av FOTR Og TT-filmene.. BFME-spillene og alt annet har jo vært forferdelig...

Lenke til kommentar
Der er jeg helt enig!

Alt som har blitt spyttet ut av LOTR-produkter til nå har jo vært forferdelig, og da mener jeg alt! Med unntak av FOTR Og TT-filmene.. BFME-spillene og alt annet har jo vært forferdelig...

7360020[/snapback]

 

Temmelig enig i det du sier der... Alle der forrige spilla var bare søppel(untatt The Third Age, som jeg synes var ganske tøft! men det er bare meg da :p ). Men spill som Atter en Konge, To Tårn, BFME spillene og LOTRT var rett å slett bare dritt!!

 

Men hva mener du med FOTR og TT-filmene??

Lenke til kommentar

Temmelig enig i det du sier der... Alle der forrige spilla var bare søppel(untatt The Third Age, som jeg synes var ganske tøft! men det er bare meg da :p ). Men spill som Atter en Konge,  To Tårn, BFME spillene og LOTRT var rett å slett bare dritt!!

 

Men hva mener du med FOTR og TT-filmene??

7360369[/snapback]

 

Mente at Fellowship of The Ring og Two Towers filmene var bra. 'Return of the King' var derimot heller dårlig, hvertfall når det gjelder slakting av litteraturen.

 

Third Age skal jo være et generelt bra spill, men misliker konseptet med at vi skal følge 'brorskapet' rundt omkring og hjelpe de utav fiksjonelle kniper.

Lenke til kommentar

Temmelig enig i det du sier der... Alle der forrige spilla var bare søppel(untatt The Third Age, som jeg synes var ganske tøft! men det er bare meg da :p ). Men spill som Atter en Konge,  To Tårn, BFME spillene og LOTRT var rett å slett bare dritt!!

 

Men hva mener du med FOTR og TT-filmene??

7360369[/snapback]

 

Mente at Fellowship of The Ring og Two Towers filmene var bra. 'Return of the King' var derimot heller dårlig, hvertfall når det gjelder slakting av litteraturen.

 

Third Age skal jo være et generelt bra spill, men misliker konseptet med at vi skal følge 'brorskapet' rundt omkring og hjelpe de utav fiksjonelle kniper.

7362561[/snapback]

 

Der er jeg ikke helt enig med deg. Jeg synes alle filmene var helt konge! Men at FOTR var best, ja!

 

Angående Third Age så kommer det litt an på hva slags spill og spilltype du liker... Men det at du må følge brorskapet er jeg enig i at det godt kunne klart seg foruten...

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Orker ikke glede meg til dette spillet enda, er jo 1 år til det kommer..

 

Men er det RPG eller MMORPG?

7364379[/snapback]

 

Det er tidlig, men allikevel hvorfor ikke følge med spillet litt, tror som sagt det kommer til å bli en spennende tittel...:)

 

Det er RPG og ikke MMORPG, men det kan jo hende at det får en onlinefunksjon... :yes:

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Men er jo helt sykt at det ikke går an å spille som det "dark side". Mener halve følinga av et ekte Midgard univers forsvinner da. Man bør kunne velge mellom ondt og godt for at spill i det hele tatt skal bli LITT realistiske =o

7353801[/snapback]

 

Nevn et RPG-spill som gir deg den muligheten.

Oblivion? Morrowind?

Lenke til kommentar

Jeg syns heller ikke man bør kunne spille ond i ringenes herre, orker...tjaa, ikke akkurat smarteste folka man møter på, man kan jo ha men fra østen kanskje. Men da starter man jo gaaanske langt unna. Alver "kan" ikke være ond, hvorfor ikke? De er ikke skapt slik, rett og slett. Mennesker ble skapt med fri vilje til å skape sin egen sjebne, alver og dverger ble ikke det. Hobbiter vet jeg ikke, kan vel kanskje bli ond, selv om få er særlig...ambisiøse.

 

I ett MMO, så kanskje, men det blir problemer det og, spør du meg. Uansett, om man kan være "ond" syns jeg iallefall det skal gjøre skikkelig. I oblivion reddet jo min onde trollman verden og alle elsket han, selv om jeg gjerne skulle slått meg sammen med en eller annen demon og prøvd å tatt over hele greia...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...