Gå til innhold

Tåler en nettverkskabel regn og snø?

Bruker-104685

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst å få live på X360 nå som GeoW har kommet. Men da må jeg koble en nettverkskabel fra routeren fra stua og deretter må den gjennom vinduet og opp til rommet mitt i andre etasje. Tåler en nettverkskabel at den får regn eller snø på seg, og kan det skje noe med X360en hvis kabelen blir bløt osv..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du har ikkje tenkt litt på trådløs da?

7352427[/snapback]

Jeg har tenkt på det ja, men må da ut med omtrent 2000kr :hm:

ca. 600-800kr for sånn trådløs adapter greie til xbox 360, 400-500 for trådløs router og 500kr for Gold. Da er det mye billigere med ledning og da bare kjøpe Gold membership. Men det hjelper altså på å teipe rundt nettverkskabelen?

Den routeren jeg har til PCen nå har bare en inngang for nettverkskabler, går det ann å kjøpe en dings som gir to eller flere utganger?

Lenke til kommentar
du har ikkje tenkt litt på trådløs da?

7352427[/snapback]

Jeg har tenkt på det ja, men må da ut med omtrent 2000kr :hm:

ca. 600-800kr for sånn trådløs adapter greie til xbox 360, 400-500 for trådløs router og 500kr for Gold. Da er det mye billigere med ledning og da bare kjøpe Gold membership. Men det hjelper altså på å teipe rundt nettverkskabelen?

Den routeren jeg har til PCen nå har bare en inngang for nettverkskabler, går det ann å kjøpe en dings som gir to eller flere utganger?

7352504[/snapback]

du må kjøpe en såkalt switch, finnes i alle elektro kjeder/butikker

Lenke til kommentar

Kan garantere deg at det vil fungere i mange år , skulle ledningen gå i stykker så vil det ikke skje noe med nettverkskortet i verken xboxen eller pc`n evt switchen.

Det er kun et signal som går i den kablen , og skulle den kortslutte så vil nettverksinngangene dine tåle det.

Lenke til kommentar
Har veldig lyst å få live på X360 nå som GeoW har kommet. Men da må jeg koble en nettverkskabel fra routeren fra stua og deretter må den gjennom vinduet og opp til rommet mitt i andre etasje. Tåler en nettverkskabel at den får regn eller snø på seg, og kan det skje noe med X360en hvis kabelen blir bløt osv..?

7351534[/snapback]

Det går helt fint, ikke problem i det hele tatt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...