snorreh Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Det har blitt diskutert hvorfor naturvitenskap og matematikk er viktig å lære på skolen og hvorvidt man bør sette inn mer ressurser for å bedre dette. Når jeg surfet på nettet her forleden så kom jeg tilfeldigvis over hjemmesiden til den norske organisasjonen "The Fharaos Electric Foundation and Science": http://www.mamut.com/fharaos Som realist så hører jeg til stadighet om slike galninger, men dette synes jeg likevel tar kaka i lavmål. Hva synes dere, er dette heller unntaket fra regelen eller er dette første tegn på at manglende kunnskaper i naturvitenskap nå begynner å få virkelig negative konsekvenser også her i Norge? Endret 24. november 2006 av snorreh Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Veldig klart at de ikke har studert vitenskapen rundt web-design. Og som alle vet, en kommer ikke langt i verden i dag når folk snur i indeksen på hjemmesida di Endret 24. november 2006 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Royo Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Jeg tror det er svært mye annet skummelt som ligger og ulmer i skyggen av det vi ser eksempler av, slik som trådstarters. Den eneste måten å redusere uvitenhet på er gjennom økt kunnskap. Det norske skolesystemet er altfor slapt når det gjelder fokus på realfag og naturvitenskap. Staten er mer opptatt av å indoktrinere barna med kristendom gjennom skolen enn visse andre ting - ting som får barna til å tenke selv. Barn som aldri lærer å tenke selv vil vokse opp til å bli en del av saueflokken. Så lenge de hører en eller annen bjelle klinge, vil de løpe av gårde og føyer seg etter ledern (bjellesauen). Dessverre er det veldig mange forskrudde bjellesauer ute og går. Om utviklingen heller mot økt folkeopplysning eller ikke, er jeg neimen ikke sikker på etter alle skrekk-eksemplene jeg ser. Enda verre er det (kanskje ingen overraskelse) over Atlanteren. Se for eksempel traileren til den nye filmen Jesus Camp ("videos" fra menyen øverst). Heldigvis er det allment akseptert å være ateist her til lands. Det skal vi takke oss glade over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå