Haddock Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Har plagdes med Mazdan min ei god stund nå, er en 323 1,5l 1985mod. Problemet er at bilen hopper og sliter noe sinnsykt på "lave" turtall, virker som den får for lite luft eller bensin, så kicker den inn sånn plutselig når den får nok turtall. Er jo ikke akkurat nå bunndragsmaskin dette da, men SÅ ekstremt dau burde den virkelig ikke være. Kommer liksom et kick når jeg når 40km/t i 2. gir hvis jeg holder full gass fra 20km/t (har ikke turteller), av og til kommer ikke kicket før 60... Har skifta både luftfilter, bensinfilter og plugger. Skjønner ikke hva som kan være problemet... Er en gassermotor for de som ikke vet det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Har plagdes med Mazdan min ei god stund nå, er en 323 1,5l 1985mod. Problemet er at bilen hopper og sliter noe sinnsykt på "lave" turtall, virker som den får for lite luft eller bensin, så kicker den inn sånn plutselig når den får nok turtall. Er jo ikke akkurat nå bunndragsmaskin dette da, men SÅ ekstremt dau burde den virkelig ikke være. Kommer liksom et kick når jeg når 40km/t i 2. gir hvis jeg holder full gass fra 20km/t (har ikke turteller), av og til kommer ikke kicket før 60... Har skifta både luftfilter, bensinfilter og plugger. Skjønner ikke hva som kan være problemet... Er en gassermotor for de som ikke vet det 7351411[/snapback] Har du sjekket fordelerlokket og rotor eller pluggledningene? Vil tro at problemet ligger i tenningen en plass. mulig coil eller tenningsmodul hvis det ikke er stift tenning så blir det jo stifter/kondensator Endret 25. november 2006 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg byttet bare coilen på en sånn bil en gang. Det løste tenningsproblemet for min del. (Byttet med coilen fra en gammel honda padde) Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Du har vel ikke fiklet med forgasseren? Lenke til kommentar
Hiromika Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Sjekk om det er hull i påfyllingsrøret. Kan ha kommet vann i tanken din. Hørte det var vanelig at på disse modellene kan det ruste høl i røret, nytt rør kan eventuelt bestillest fra veng.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå