Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med Mazda 323 1.5l

Haddock

Anbefalte innlegg

Har plagdes med Mazdan min ei god stund nå, er en 323 1,5l 1985mod. Problemet er at bilen hopper og sliter noe sinnsykt på "lave" turtall, virker som den får for lite luft eller bensin, så kicker den inn sånn plutselig når den får nok turtall. Er jo ikke akkurat nå bunndragsmaskin dette da, men SÅ ekstremt dau burde den virkelig ikke være. Kommer liksom et kick når jeg når 40km/t i 2. gir hvis jeg holder full gass fra 20km/t (har ikke turteller), av og til kommer ikke kicket før 60... Har skifta både luftfilter, bensinfilter og plugger. Skjønner ikke hva som kan være problemet...

Er en gassermotor for de som ikke vet det ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Har plagdes med Mazdan min ei god stund nå, er en 323 1,5l 1985mod. Problemet er at bilen hopper og sliter noe sinnsykt på "lave" turtall, virker som den får for lite luft eller bensin, så kicker den inn sånn plutselig når den får nok turtall. Er jo ikke akkurat nå bunndragsmaskin dette da, men SÅ ekstremt dau burde den virkelig ikke være. Kommer liksom et kick når jeg når 40km/t i 2. gir hvis jeg holder full gass fra 20km/t (har ikke turteller), av og til kommer ikke kicket før 60... Har skifta både luftfilter, bensinfilter og plugger. Skjønner ikke hva som kan være problemet...

Er en gassermotor for de som ikke vet det ;)

7351411[/snapback]

Har du sjekket fordelerlokket og rotor eller pluggledningene?

Vil tro at problemet ligger i tenningen en plass. mulig coil eller tenningsmodul hvis det ikke er stift tenning så blir det jo stifter/kondensator

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...