Jorsalfar_ Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Heisann... Har lenge gått med lysten til å kjøpe meg en ny lcd-skjerm for å få et dual skjerm oppsett.. Har fra før en 19" ViewSonic VP912s, 1280x1024. Ideelt sett så burde man vell ha 2stk av samme skjerm for best resultat, men denne finnes ikke i salg lenger etter det jeg ser... Spørsmålet blir jo da om dere har noen gode alternativer til skjerm nr 2? 19" er vell det beste, men blir det store forskjellen og kanskje problematisk i et dual-skjerm oppsatt om man smeller til med en 20"´s på 1600x1200 kontra den man allerede har på 1280x1024?? Hadde jo vært småkjekt å kanskje gå til en 20" "hovedskjerm" Skjermen må ha mulighet for heving/senking for å få nogenlunde samme høyde som den jeg allerede har... Prisklasse... tja.. ikke over 4 høvdinger va tanken ihvertfall... Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) (edit) slettet. leste feil Endret 24. november 2006 av Xmir Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Ett alternativ kan være denne, som er samme produsent, og en del av de har samme panel, den leveres med ulike paneler ser det ut til. http://www.hardware.no/tester/skjerm/viewsonic_vx912/12833 Den er altfor dyr, though, og gammel. Sats mye heller på den skikkelig skjerm, og så bruk den nye som hovedskjerm. En 22" ws kan da godt annbefales, den har nesten samme oppløsning i høyden og høyde som 19" skjermen din, bare den er ws. (litt lavere og høyere oppløsning) Lenke til kommentar
Jorsalfar_ Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Hmm... Nå var i grunnen ikke tankene inne på 22" WS...MEN! Etter innlegget ditt kan man jo begynne å si sei VELDIG fristet Men, det lille jeg har sett nå av reviews på 22" så sliter de generellt med baklys, eller? Noen anbefalinger der og kanskje? Spørsmålet er jo om det vil fungere greit i dual-skjerm oppsettet med eksisterende 19"... hmmm... (ingen som sa det skulle bli lett hehe) Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hmm.. ViewSonic VP912s har et 19 tommer 12 ms TN (AUO M190EN04 V1) panel. Men du kan da fint sette den opp i dual oppsett sammen med en hvilken som helst annen skjerm. Du vil sikkert se litt forskjell på de 2 skjermene siden de sikkert kommer til å ha forskjellig kontrast og lysstyrke. Men prøver du å få de så like som mulig så burde det da ikke være så ille. Lenke til kommentar
Jorsalfar_ Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Vil tro da at følgende LINK vil være et godt?? alternativ? (siden man allerede har en skjerm fra samme produsent?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå