Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Enkelte nettsider virker ikke.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er viktig å koble seg på det riktige trådløse nettverket ;) Hvis du har en bedrift i 1ste etage eller noe så må du sjekke at du ikke bruker deres nett. Det sikreste er vel å bruke kabel.

En lur ting du kan gjøre er å koble deg rett på kabelmodemet med PCen. Da ser du om routeren er den som skaper problemet.

Hvis det ikke er routeren, så ville jeg kontaktet C.D., men du kan prøve med en annen PC først sånn at du er 100% sikker på at det ikke er PCen din som er problemet.

Lenke til kommentar

Jeg har fire pcer som er koblet i nettverket. To trådløst og to med kabel, og problemet er det samme på alle.

Jeg er 100% sikker på at det er mitt eget nettverk Jeg har koblet meg på, er det eneste som er lagt inn i listen over klarerte nettverk, så å koble seg på naboen sitt er ikke gjort her. Har i tillegg den sikkerheten som jeg kan få på trådløse nett med wap, ssid slått av osv...

Jeg kan selvfølgelig prøve å koble utenom ruteren for å teste, da finner jeg ihvertfall ut om det er ruteren det er noe gale med.

Hva er MTU`en?

Lenke til kommentar
Hva er MTU`en?

7356320[/snapback]

Maximum Transmission Unit, det er en innstilling som forteller enheten hvor store Ethernet-pakker den kan sende. (all informasjon på nettet blir delt inn i "pakker") Data kan bli droppet underveis hvis pakkene er for store. MTU kan stilles inn på de enkelte PCene, og på routeren i noen tilfeller.

Prøv feks denne, kan gi litt informasjon. Skriv i et kommandovindu (dosbox)

telnet www.nettby.no 80

GET / HTTP/1,0

Avlsutt med 2 linjeskift. Kommer det opp noen tekst (HTML-kode) på skjermen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...