Gå til innhold

Nettopp seff Elfen lied, gief more.

Anbefalte innlegg

Jaha, nettop sett alle eppisodene av elfen lied, før det pløya jeg gjennom alle episodene av Bebop, jeg har sett alle filmene av Miyazaki.

Hva faen gjør jeg nå? Jeg er sugen på mer, kan noen anbefale noen gode Anime serier? Eller manga for den sakts skyld (Pløyd gjennom Lone wolf and Cup, Blade of the Immortal, nausicaa etc, så ikke kom med noen gamle klassikere)

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Copy/paster fra en tidligere tråd jeg svarte i jeg :)

RahXephon - Treg i starten, men den tar seg opp etter de første par episodene. Veldig bra og veldig undervurdert serie, bør ikke gås glipp av. Kan se ut som en standard mecha-anime (roboter) i starten, men er mye mer enn det.

Gundam Seed - Dette er vel en mer snever sjanger, men om man liker SciFi liker man vel også Gundam... Store roboter, romskip, og en fantasitisk historie med enda bedre hovedpersoner. 50 episoder som bør sees.

Naruto/Bleach - Har sine øyeblikk, men det negative med disse seriene er at det ofte er varierende kvalitet på episodene. F.eks. synes jeg Bleach ikke ble skikkelig interessant før rundt episode 20, og jeg mistet en del interesse igjen når fillerne begynte. Samme med Naruto, en god del meget bra, men en del dårlig også, spesielt nå når det bare sendes filler-episoder.

Trigun & Hellsing - Øyeblikkelige klassikere for min del. Har alltid vært fasinert av vampyrer (Hellsing), og når serien i tillegg er veldig bra tegnet, med hovedpersoner som jeg øyeblikkelig likte (Alucard, Seras Victoria og Walter C Dolnes), sier det seg selv at Hellsing er bra. Trigun er også en serie man ikke bør gå glipp av, med en utrolig bra hovedperson (Vash :wee:) og en spennende historie.

Lenke til kommentar

Black Lagoon - Skikkelig tøff serie, veldig "voksen" med mye vold

Demonbane - Når ikke helt toppen, men artig. En god del dametruser ;)

Innocent Venus - Helt ok, nær toppen denne også.

Black Blood Brothers - Liker denne veldig godt.

One Piece - Orker ikke forklare, står nok om det fra før. Genial serie .. :D

GunXSword - også toppers..

Er MYE mer, men dette får være nok til å holde deg gående i ca en uke mer eller mindre, hvis du bruker hele dagen på å se anime... :)

Lenke til kommentar
Neon Genesis Evangelion er bra ja, men jeg synes nå fremdeles den beste jeg har sett er Full Metal Alchemyst , er med Elfen Lied en av de beste seriene jeg har hatt gleden av å se.

7352497[/snapback]

*Full Metal Alchemist (Kan være lurt å ha rett navn om han skal søke etter den) :p

Og ja, FMA er en av de bedre seriene jeg har sett også.

Lenke til kommentar

Det er så mye og putte her :p

the basics må jo være Naruto, Bleach og One Piece som er de store som går en gang i uken. Death Note holder på og er vel verdt å få med seg. Hunter x Hunter er konge :thumbup: 666 satan, manga da. Full metal Panic! er konge :D dette er vel de syv beste eg kommer på her og nå og alle er verdt å se.

Lenke til kommentar

Her er litt i forskjellige sjangre:

Honey and clover (både animen og mangaen)

The twelve kingdoms

Akira

Death note

Battle angel Alita/Gunnm (manga)

Oh! my goddess (mangaen er mykje betre en animen imo)

Vampire prinsess Miyu (både manga, serie og oav)

Wlcome to the NHK (genial serie + manga)

Haibane Renmei

Paranoia agent

FLCL

REC

Nana

Niea_7

Mezzo Danger Service Agency

PlanetES

Gunslinger girls

Blood the last vapire

The Melancholy of Haruhi Suzumiya

Koi kaze

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Jaha, nettop sett alle eppisodene av elfen lied, før det pløya jeg gjennom alle episodene av Bebop, jeg har sett alle filmene av Miyazaki.

Hva faen gjør jeg nå? Jeg er sugen på mer, kan noen anbefale noen gode Anime serier? Eller manga for den sakts skyld (Pløyd gjennom Lone wolf and Cup, Blade of the Immortal, nausicaa etc, så ikke kom med noen gamle klassikere)

Takker på forhånd.

Har du huska og se ekstra epene da? Blandt annet 10.5 eller så var det 9.5.

Det kommer ann på hvilken type serie du vil se da, du har jo den lit blodige Trinity Blood men du har den genial serien Hunter X Hunter...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har du vært på animeanbefalinger emne til akan da?Mye bra der.

Har akuratt blitt ferdig med Claymore som jeg leste litt om der og det var en bra serie.

hmm har faktisk ikke hørt om den engang, men jeg tviler ikke navne er genial. gamalt 2 hånd sverd. kan det være en sverd serie?

Lenke til kommentar
Har du vært på animeanbefalinger emne til akan da?Mye bra der.

Har akuratt blitt ferdig med Claymore som jeg leste litt om der og det var en bra serie.

hmm har faktisk ikke hørt om den engang, men jeg tviler ikke navne er genial. gamalt 2 hånd sverd. kan det være en sverd serie?

Stemmer det...

Based on a shounen manga by Yagi Norihiro serialised in Monthly Shounen Jump.

The setting of the story is a fictional world of abundant towns where humans coexist with demons called Yoma. These monsters feed on humans as their main source of food, hiding themselves in human society until they strike.

A group of skilled warriors form a nameless organization to protect humans from these demons. These warriors are called Claymores, after their immense Claymore weapons. They willingly infuse themselves with demon flesh and blood to become powerful half-human hybrids. Villages in danger of attack hire warriors from the organisation for protection.

The story of Claymore follows the adventures of the beautiful Claymore warrior Claire, who fights demons and struggles to hold on to her humanity.

Long ago, the Yoma, the shape changing demons, took human form to live in disguise among human society. They feed on human innards, and take possession of memories from the brains of people they eat. These acquired memories help them better disguise themselves within human society.

In recent years, a secret society discovers a way of implanting demon bodies and body parts into humans, to create hybrids more powerful than the original demons. Hybrid`s standard abilities include faster healing, limited shape modification, the ability to detect other demons and hybrids, and overall enhanced physical prowess. Almost all hybrids are created against their will; they are typically survivors of families attacked by demons. The only exception is the lead character, who volunteered to become a hybrid to avenge her family. The society sends hybrids to towns that can afford their fares to kill demons, although not every hybrid does so willingly (this is implied in the manga.) The society is often strict and harsh; hybrids who break the rules risk being hunted down by their fellow hybrids.

Lenke til kommentar

Sett de obligatoriske som Bleach, Naruto, Cowboy Bebop og slikt. Hvor mange epsisoder er det av Hunter X egentlig? Vet ikke om jeg har sett alt, husker at jeg syns slutten var litt rart, samt irritert over at han aldri fant faren :p

Death Note falt ikke i smak.

Alt i alt har jeg fått med meg: Bleach, Naruto, Full Metal Alchemist, Hunter X (I hvert fall første sessong), One Piece, Hellsing, Cowboy Bebop / S. Champloo, Gilgamesh, Berserk oog Ninja Scrolls *puste ut*.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...