Pipboy Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Skjønner **** meg ikke hvordan jeg skal få formatert harddisken. Trenger hjelp! Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Får du boota fra cden? Hvis ikke går du inn i BIOS og ordner på det. Så booter du fra cden, og derfra er det ganske selvforklarende.. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Er det en D: du skal formatere? Oppstarts partisjonen? Hva? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Du kan ikke formatere inne i xp, du bruker en oppstartsdiskett, og formaterer i dos. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Visst kan du formatere i XP. Men jeg ville ikke anbefale å formatere partisjonen du har windows på. Vet ikke om det går an heller. Du kan høyreklikke på "My computer" velge "Manage" "Disc Management" eller.no og høyreklikke på partisjonen du vil formatere. Hvis du skal formatere partiosjon med windows, må du boote fra noe annet, som diskett eller cd. Lenke til kommentar
Pipboy Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 det er C: jeg skal formatere, starter med oppstartdiskett men for det ikke til, har formatert C: flere ganger med ME men klarer det ikke nå (har ikke registrert Xp, har det noe å si?) Lenke til kommentar
mlars Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Hvis du skal fomatere med XP, må du på control panel, administrative tools, computer management, for så disk mangement. så er det bare å høyre-klikke på den disken du skal formatere og velge format. går sef. ikke på system disken. Lenke til kommentar
Pipboy Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Har bare en disk og der ligger alt (har lånt pcen og nå skal jeg formatere den og i den tilbake slik jeg fikk den Lenke til kommentar
mastodon Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Du skriver format c: fra a:. Skjeldent d går å formatere c: fra c:... Hvor kjørte du kommandoen fra? i Dos altså.. Lenke til kommentar
Pipboy Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 det var det jeg tenkte å (format C:) men det gunker ikke Lenke til kommentar
Pipboy Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 har ikke registrert XP, kan det ha noe å si???? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Så du skal altså gi maskinen tilbake med en blank disk? Grunnen til at du ikke kan formatere er kanskje at den er formatert i NTFS og da er jo C: ikke synlig når du booter i DOS. Bruk heller fdisk og fjern partisjonen, så lager du bare en ny. Eller boot XP CD'en og gjør det derfra. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Quote: Spilloman skrev (2002-11-15 15:13):det var det jeg tenkte å (format C:) men det gunker ikke Det er fordi C: er NTFS, og kan ikke leses av DOS. start fdisk, og slett partisjonen, eller start fra xp-cd'n å formater der. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Jeg vet ikke om dette funker, men: Hva med å starte fra XP install/oppstartsCD'en, så sletter/formaterer du C:/, ved å trykke "D" eller hva det står for noe i dos mode... Så bare lager du C:/ på nytt igjen, så dropper du å innstalere XP... Vet ikke om dette funker, men om du skal formatere OG instalere XP på nytt, funker det ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå