Schnickaschnicka Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Har fått nytt bankkort, visa electron fra nordea. Lurer på om det går ann å bruke dette på internett mht netthandel. Hadde vært supert hvis det er mulig, hvis ikke det er mulig så ser jeg ikke vitsen med visa electron? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Det funker ikke å bruke electron til å bestille ting på nettet. Electron er til å bruke i butikker, minibanker og noen steder i utlandet (: Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Tror du kan bruke det på Play.com, men du må ha kortnummeret. Det må du spørre om i banken. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Tror du kan bruke det på Play.com, men du må ha kortnummeret. Det må du spørre om i banken. 7351084[/snapback] Det følger vel med på nordea-kort? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Visa Electron kan brukes i mange nettbutikker, men ikke Visa Electron kortene man får i norske banker. siden dem ikke har det nummeret framme på kortet og er sperret for det Endret 24. november 2006 av Dennis87 Lenke til kommentar
deleder Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Visa Electron kan brukes i mange nettbutikker, men ikke Visa Electron kortene man får i norske banker. siden dem ikke har det nummeret framme på kortet og er sperret for det 7351105[/snapback] Det finnes norske kort som gir ut Visa Eletron med kortnummer på. Det finnes til og med banker som gir ut Visa kort (- mulighet for gjeld) til folk under 18. Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 jeg har tall på mitt visa electron. er som følger XXXX - XXXX - XXXX - XXXX og bak på kortet står det XXXX - XXX som er no sikkerthetskode eller no Kan jeg bruke det overalt? Lenke til kommentar
ptta Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Mitt kan jeg bruke noen steder, krever riktig nok litt juging om navn og adresse. Hvs du spør PayPal vil de si at jeg bor i Enland. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Nordeas Visa Electron funker som bare det, hvor enn du vil. Har man kortkode, sikkerhetskode og utløpsdato, er det bare å prøve. Nå skal det sies at det oppfører seg litt merkelig ellers og, plutselig slår det inn som kredittkort på EB Games, og trenger kvittering og underskrift . Av steder jeg har handlet, kan jeg nevne: PayPal/eBay Diverse norske nettbutikker Kanadisk nettbutikk for musikk Steam Lenke til kommentar
deleder Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 jeg har tall på mitt visa electron. er som følger XXXX - XXXX - XXXX - XXXX og bak på kortet står det XXXX - XXX som er no sikkerthetskode eller no Kan jeg bruke det overalt? 7351647[/snapback] Du kan vel ikke bruke det overalt. Kan neppe tenke at du kan få deposita på pokersider med det. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Det varierer fra bank til bank. Min bank tillater meg ikke å betale med Visa Electron over nettet, fordi jeg ikke har et kortnummer (altså nummeret som står på fremsiden av kortet). Kravet til bruk av Visa Electron er at det må bli brukt på et fast linjenett. Mogno forklart, men det vil si at du ikke kan betale på trådløse terminaler. Dersom du har kortnummer, sikkerhetskode og utløpsdato kan du handle på nettet. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Dersom du har kortnummer, sikkerhetskode og utløpsdato kan du handle på nettet. 7353962[/snapback] Ikke nødvendigvis. Da jeg var i Kroatia så klarte jeg å finne kortnummer og har også fiksa sikkerhetskode, men alt er sperra. Har DNB. Har forresten ringt flere banker angående at jeg vil ha VISA, fyller 17 i januar. Ser ut som siste utvei er at mamma oppretter en ny konto så blir jeg brukeren av den, bør ikke det fungere? Går vel ann å sette opp kontoen slik at det ikke er mulig å overtrekke den... Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg kan bruke mitt VISA Electron i trådløse terminaler, må bare skrive under... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg har Visa Classic, og jeg er bare 17 Fikk dessuten Visa Elektron med kortnummer og alt det der før jeg fikk det jeg har nå. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg har Visa Classic, og jeg er bare 17 Fikk dessuten Visa Elektron med kortnummer og alt det der før jeg fikk det jeg har nå. 7354007[/snapback] Hvilken bank? Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg hadde et Vise Elektron kort før som ikke skulle gå ann å bruke i terminaler som ikke var kobla til linjenettet, men det funket like fint som et vanlig visa. Testet ikke å handle på nettet med det, så jeg husker ikke om det var kortnummer på det. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Er da ikke verre enn å bestille pakken som oppkrav og betale når den kommer på postkontoret. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg har Visa Classic, og jeg er bare 17 Fikk dessuten Visa Elektron med kortnummer og alt det der før jeg fikk det jeg har nå. 7354007[/snapback] Hvilken bank? 7354031[/snapback] Øystre Slidre Sparebank, men jeg kunne fått hos Sparebank1 også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå