Iris_L Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Er det noen som har lyst til å legge farger på dette bildet for meg? Eller eventuellt forklare hvordan jeg kan gjøre det fint selv i photoshop Jeg er klar over at selve tegningen ikke er så fin (eller ferdig) men nå er ikke jeg noe tegne-geni heller... :!: Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Du har det vel ikke i litt bedre kvalitet vel? Litt mer intressangt å jobbe med da (eller er det kun en kladd?) Innlegg nummer: Lenke til kommentar
andir Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 En enkel og rask metode er å lage et nytt lag, skifte egenskapen for laget til "Multiply", og farge i vei. Husk på å legge fargelaget over laget med tegningen. Finnes sikkert flere metoder, bedre metoder til og med, men den jeg nevnte nå er er effektiv og kjapp. Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Hjertelig, tusen takk (Fant ikke klemmesmily, så jeg bruker denne ) EDIT: Foressten, Rivers; Hvilken metode har du brukt på dette? Scanneren fungerer ikke, så det er litt vanskelig å få til et bilde med bedre kvalitet, men jeg kan alltids prøve litt til EDIT, EDIT: Jeg har nå tegnet litt hår på engelen, og jeg har forsterket linjene. Er det noen som vil hjelpe meg med denne òg? Gjerne en dyster og en lys versjon. Om det ikke er for mye jobb. Endret 24. november 2006 av Iris_L Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Hvilke farger da? 7351860[/snapback] Lyse eller mørke Det er helt opp til de som vil prøve seg Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Bumper denne jeg Samtidig prøver jeg meg igjen på å spørre hvilken metode du har brukt, Rivers Skikkeig flink er du! Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Bumper denne jeg Samtidig prøver jeg meg igjen på å spørre hvilken metode du har brukt, Rivers Skikkeig flink er du! 7373100[/snapback] Takk Men det må være noe jeg ikke gjør riktig når jeg prøver å fargelegge sort/hvit bilder. Hvis det er en et helt rent bilde (sorte streker på hvit bakgrunn) så går det å velge lighten eller darken fra nedtrekksmenyen i layers vinduet (der det vanligvis står normal). Når jeg skal fargelegge gråtoner så får jeg ikke helt den fargen jeg har valgt samme hva jeg velger ... eller så blir detaljer borte der jeg farger... Bilder som dette er lette å fargelegge Slik ble det når jeg var ferdig med det Jeg Brandy Liberty Meadows (Reservatet) er Men ihvertfall... det jeg gjorde på dette bildet: Hudfargen er farget i et eget layer stillt på color. Korset er farget i eget layer stillt på multiply. Vingene er farget i et eget layer stillt på overlay. Skyggene på kroppen er tegnet i layeret over hudfargen med en Brush med stor diameter, hardness på 0 og lav opacity (ca 10%) Den blå himmelen/bakgrunnen ligger av alle ting øverst/forerst. Fyllte hele bildet med himmel (brukte gradient tool) og visket bort det av himmelen som var foran figuren. Hadde layeret på 80% opacity mens jeg gjorde dette så jeg kunne skimte figuren gjennom himmelen. Sikkert mange andre (og bedre) måter å gjøre dette på. Har funnet ut mye i PS gjennom årene, men det er fremdeles utrooolig mye å finne ut av/lære seg. Endret 27. november 2006 av Rivers Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Prøvde litt forskjellige blending modes, her er et par av de som ble kule.. Hvertfall som jeg likte selv Ble spesielt fornøyd med beina, rundt leggene/knærne. Vingene hadde bedre skygge/highlights i noen andre blends, men. Var flere kule, men kan vel ikke bare spy ut alle Endret 28. november 2006 av Juliess Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Tusen takk! Så flinke dere er begge to! Her er mitt resultat (Ikke bra ) Fargene ble jo så rare.. Dessuten så var det vanskelig Lenke til kommentar
Thom Merlin Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Likte motive du har laget så fikk litt lyst til å prøve. En del slørv her og der. Fikk ikke gjort vingene. Slik fargelegger i hvertfall jeg Slet noe veldig med å fargelegge ansiktet :/ Endret 14. desember 2006 av Thom Merlin Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 I dag så gjorde jeg litt ut av dette i photoshop. Dedikert til min morfar som ikke er her lenger. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Kondolerer så meget Det er trist når slikt skjer... min bestefar døde etter 5 hjerteinfark 7/906 trur jeg...(om jeg ikke tar feil da) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå