stig inge Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Jeg bare lurte på om dt går ann og fyre på en større lydemper fra en større mc på nsr en min. For det skal jo være en viss motstand for og få bra ytelse. Jeg tenkte bare å kjøpe ein gammel trim svanehals å mekke den på. Noen som har noen erfaringer? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Idéellt skal en lyddemper ha 0 motstand! Svanehalsen skal også idéellt ha så liten motstand, men en helt spesiell form for å få en vekslende suge/trykke-puls. Det er veldig mange som tror at det skal være motstand. Grunnen til at det kan bli mere effekt med lyddemper etc. som har stor motstand er fordet forgasser etc. ikke er justert til effektanlegg med lite motstand. Edit: Eksosen skal ut og lufta skal inn, og det så fort og lett som overhodet mulig. Jo fortere og lettere eksosen kommer ut jo fortere (og mere) luft kan man få inn. Får man mere luft inn må man justere forgasseren så den gir mere bensin. Endret 25. november 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå