boza Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Heisann. Dere skjønner sikkert spørsmålet, hvor langt kan jeg bruker en tlf ledning fra TLF uttaket og til modemet mitt(internt), noen som har peil? Det vil vel kanskje "lagge" litt på analog jo lengre du "drar'n"? Mvh Boza Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 tja en 100m skal ikke være noe problem. fra "boxen" til TN til meg er det ca 1km, uten noe boosts av noe slag og så har jeg noen meter inne i huset også. ikke noe lagg. Lenke til kommentar
boza Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Hæ? PIII?, seriøst? Nå håper jeg at du ikke har misforstått spm mitt? Altså jeg har 56k Analog PCI modem i burken, og jeg kan fint bruke en RJ-11 nærmere 100m, jeg har behov for ca 20-25m, men jeg syns jeg har hørt rykter om at rundt 20m, så begynner det å "lagge"!?...Er du 100% sikker? Mvh Boza Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Quote: Den 2002-11-15 14:11, skrev boza:Dere skjønner sikkert spørsmålet, hvor langt kan jeg bruker en tlf ledning fra TLF uttaket og til modemet mitt(internt), noen som har peil?Det vil vel kanskje "lagge" litt på analog jo lengre du "drar'n"? Her jeg jobber lager vi ofte ledninger på ca. 1 km, og jeg tror du kan få lov til å prøve så langt du vil. Gjerne en gang rundt huset eller to. Husk at det er like mye motstand i kabelen fra sentralen som i ledningen fra modemet til veggen. Men hvilke glede vil du ha av å "dra den" ?? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 De bruker vel ikke samme ledningen fra telefonsentralen > huset som de gjør innvendig ? Og hva har dette med avstanden til sentralen ? Før bodde jeg ca. 500 meter fra sentralen....Det er jo snakk om lenden på ledningen internt som gjelder. Kvaliteten på signalet skal være så "bra" at du skal kunne ha en ledning på opptil 20-25 meter uten særlig tap av kvalitet. Utover dette garanteres ingenting. Nå er det LENGE siden jeg hadde oppkobling med modem så det kan hende det er blitt forandringer, men det tviler jeg på.... Lenke til kommentar
boza Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Javel, så det går så langt altså. Nei det har seg sånn at jeg har flytta til et nytt hus, og TLF uttaket er så langt ifra "gutterommet", der burken skal stå, så jeg lurte på hvor lang ledning jeg kunne bruke, eller at jeg måtte få satt opp nye TLF punkt på datarommet. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 hvis TN skulle montere uttak på rommet ditt, ville jo avstanden ikke bli noe kortere og man setter ikke opp reapetere inne i bolighus. Kabelen som går fra sentrallen er noe tykkere, men det er hovedsakelig isolasjon og skjerming. Som man ikke har i innendørs kabel. ps. Kabelen jeg fikk fra Canal Digital var ca 40meter (brukes av modemet i parabol-dekoderen), så jeg ser ikke lange trekk som noe problem. Lenke til kommentar
boza Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Okidoki, tusen takk for oppklaring! Lenke til kommentar
M.H Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Er det det samme med ISDN? Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Et lite tips. Husk å ikke legge kabelen din langsgående med strømnettet... Støy som slår inn på modemkabelen er litt dumt :smile: Andy Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 nei, da kjøper man skjermet kabel.... :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå