Goliath Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Det er noe som kveler netthastigheten min her og jeg aner ikke hva. Det går i rykk og napp på surfingen og TPTest lar seg ikke gjennomføres ordentlig. Har slått av/på router og modem. Problemene dukket opp når RevConnect ble installert. Har fjernet programmet men problemet er det fortsatt. Har heller ikke kommet noen driftsmelding fra NGT. Noen som kan hjelpe meg å finne ut hva som gjør dette? Endret 24. november 2006 av Zande Lenke til kommentar
1337leet Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Er nettet ditt kryptert? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Ja, men ser ikke hvorfor dette skal være problemet iom. at alt funket bra før Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Finnes det noe diagnoseverktøy for å finne evnt. problemer med nettet? Jeg mener, sjekket ut hvor i ledda noe er galt. En avansert tracert? Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Finnes det noe diagnoseverktøy for å finne evnt. problemer med nettet? Jeg mener, sjekket ut hvor i ledda noe er galt. En avansert tracert? 7350690[/snapback] Telenor har iallefall en automatisk sjekk man får utført via nettsidene i forbindelse med kundeservicen, du får sjekke om NGT har noe lignende. Den sjekker selve linjekvaliteten og om modemet svarer på opprop. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Ok.. Tok tracert til diskusjon.no en del ganger for å se om det er noe spesielt brudd / delay i noen av hoops'ene Resultat: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Ser gjentatte ganger at router og modem har en delay men dette er kanskje normalt? Ser at NGT viser til brudd i ny og ne. Noen som kan kanskje analysere dette bedre? Det som har blitt typisk pga dette problemet er følgende: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Dette er utrolig kjedelig Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Har samme problemet her(telenor) tar 1 min å laste www.online.no. Var bra en time litt tideligere i dag.. Noe som har link til den linjetesten hos telenor..bruker evigheter på å bla meg frem på online.no Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 device.lan er din ruter, den har 200ms, til sammenlikning har jeg 98ms mot WOW-serverene så det høres veldig rart ut. Dog har jeg 76 mot min egen så litt treghet er det nok der, men såpass... Det er faktisk det eneste jeg ser på som rart i loggene dine. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 device.lan er din ruter, den har 200ms, til sammenlikning har jeg 98ms mot WOW-serverene så det høres veldig rart ut. Dog har jeg 76 mot min egen så litt treghet er det nok der, men såpass... 7353804[/snapback] Det med 200ms mot ruter har jeg sett før, tror det er ganske normalt på speedtouch, jeg opplevde det samme. Det påvirker ikke netthastigheten i det hele tatt, man kan f.eks. pinge en server på nett (samme som man tok traceroute) mot og man vil se at alt er normalt. Mulig det er en liten bøgg i ruteren. Zande: - Bruker du DNS-proxyen som er i ruteren? Den er kjent for å være noe ustabil, prøv å sette NGT's egne dns-servere på en maskin og se om du fortsatt får feilmeldingen du listet opp nederst. - Du bør se om linja ikke di går ned når du får de feilmeldingene du har nevnt. Du bør ta en titt i ruterens webkonfigurasjon (http://speedtouch.lan, eller http://10.0.0.1) og sjekke oppetiden på tilkoblingen. Hvis det er veldig kort oppetid, la oss si noen få minutter til opp mot et par timer, betyr det at linja går hyppig ned og ruteren syncer på nytt. Se også i event loggene der. - NGT leverer gjerne rutere konfigurert mot flere ADSL-oppsett. En oppkobling kan hete noe slikt som TypeA_2. De som ikke er bruk, kan du godt slette så ruteren ikke prøver å få opp noe som ikke eksisterer. Det kan gi bedre stabilitet. Det skal kunne gå an å gjøre det i webgrensesnittet, men kan også gjøres i telnet: http://www.ngtforum.net/viewtopic.php?t=83 Prøv deg litt frem, det meste er noenlunde selvforklarende. Jeg skal ikke trekke noen konklusjon, men hvis ikke noe her hjelper og det viser seg at linja hele tiden går ned så sjansen stor for at din linje ikke takler den hastigheten du betaler for. Dette kan forandre seg over tid. I så fall må du kontakte NGT. P.S (for all del, dropp å oppgradere firmware) Sorry at det ble litt langt, men håper at du får noe ut av det. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 - NGT leverer gjerne rutere konfigurert mot flere ADSL-oppsett. En oppkobling kan hete noe slikt som TypeA_2. De som ikke er bruk, kan du godt slette så ruteren ikke prøver å få opp noe som ikke eksisterer. Det kan gi bedre stabilitet. Det skal kunne gå an å gjøre det i webgrensesnittet, men kan også gjøres i telnet: http://www.ngtforum.net/viewtopic.php?t=83 7354263[/snapback] Det stemmer det. Har forøvrig oppkobling på TypeB_1. Hvis jeg sletter de resterene oppkoblingene, hvordan gjenoppretter jeg dem igjen da?P.S (for all del, dropp å oppgradere firmware) 7354263[/snapback] Ironisk ment ell? Takk for all hjelp ellers Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Det stemmer det. Har forøvrig oppkobling på TypeB_1. Hvis jeg sletter de resterene oppkoblingene, hvordan gjenoppretter jeg dem igjen da? 7354263[/snapback] Det er en veiviser i ruteren som kan brukes for å sette den opp på nytt. P.S (for all del, dropp å oppgradere firmware) Ironisk ment ell? 7355233[/snapback] Beklager, det kunne feiltolkes ja. Tenkte på at det ikke er noen vits å oppgradere firmware. Mer styr og mas rundt det enn det er verdt. Endret 25. november 2006 av Zenit Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Hvis problemet er nettopp disse inngangene, hvordan/hvorfor har dette problemet oppstått nå og ikke har vært til stede tidligere mtp. at instillingene har vært slikt i alle år? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Når man først er koblet opp på f.eks Type B_1 (ADSL annex_B?) så skal man ikke miste denne forbindelsen uten grunn. Da vil det dessuten vises på routermodem at ADSL/PPP lampene slukker hvis det skulle skje. Det kan være verd et forsøk å legge inn winsockfix. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Presisering vedrørende problemstilling: Nettforbindelsen med ISP detter ikke ut. Jeg opplever til tider særdeles mye delay og tidsavbrudd/"Tjener ikke funnet" i Firefox Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Det kan jo være at en gateway i NGT nettet har hikke, og så lenge ingen feilrapporterer det til NGT kan de heller ikke legge inn driftsmelding om problemer. Så du kan jo gi de et ring, da de da kan ta å spore/undersøke linjen din for å se om noe hikker et sted. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Presisering vedrørende problemstilling: Nettforbindelsen med ISP detter ikke ut. Jeg opplever til tider særdeles mye delay og tidsavbrudd/"Tjener ikke funnet" i Firefox 7355924[/snapback] Oki, du sjekket logger og oppetid på oppkoblingen nøye i ruteren? Da _kan_ det være et lokalt problem i windows, som allerede nevnt. Men det kan også være mye støy på linja. Jeg går for sistnevnte, da probleme du opplever er ganske like i forhold til det som skjedde på min linje etter at NGT foretok en oppgradering. Linja taklet så vidt 3mbit, ting kunne bli treigt og oppkoblingen kunne gå ned. Det siste skjer kanskje ikke hos deg. Du kan sjekke noen parametre selv angående støy, er en kommando i telnet som viser en liten oversikt uten at jeg har den i hodet. Står et sted på ngtforum.net (ja, rotete forum dessverre). Eller ring NGT gjennom gulesider.no (gratis) og be dem gi deg info om støy på linja. Det er selvsagt min subjektive antakelse, men håper at du finner ut av problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå