Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

1982 BMW 520i "Bavaria"

SilentNET

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg vinterbil :)

En BMW 520i "Bavaria" fra 82 som bare har gått 142 000km. Bilen har soltak, radio, manuelt gir, og er mørk grønn i fargen.

Utvendig kjører den på originale felger sommer som vinter. Skikkelig old school felger. Mangler en kromfanger bak, men ellers ganske strøken i grunn.

Innvendig har det vært røkt i bilen, så det lukter litt. Er også en rift i førersetet. Ellers er den stort sett strøken innvendig også.

Bilen har vært i familiens eie mer eller mindre siden ny, og har nettopp vært gjennom EU uten feil eller mangler ;)

Har allerede vært inn på Koed.dk for å se etter en ny kromfanger, og gjett hva jeg fant. Jepp, brukt kromfanger foran og bak. De var dog lakkert, så må få fikset det på en eller annen måte. Dem skulle ha 500dk for fangeren bak.

Fant også instrumentpanel som passer, med turteller istedenfor analog klokke, som er nå. Kostet vel 650dk om jeg ikke husker feil.

Første pri var å legge om til vinterdekk, og det ble fikset i går kveld. Så nå skal bilen få et oljeskift, nytt oljefilter, luftfilter, og en SKIKKELIG vask.. 20 år gammel asfalt og alt mulig dritt ligger lag på lag på felgene..

Bilen har nesten ikke rust i det hele tatt, men skal få en tur på bukk så snart den er skikkelig rengjort. Så får vi se om det dukker opp noen overraskelser.

I motsetning til sommerbilen min så er denne noe daff å kjøre ^^ Og den ruver ganske bra på veien. Understellet er jo også en del løsere enn jeg er vant med, men den er overraskende komfortabel. Fort går det aldeles ikke, men motoren er usedvanlig seig.

Skal ta noen bilder og sjekke tekniske data så snart dagens middag er fortært.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aiaiai! Høres ut som en bra bil dette. Bilder?

Har en e28 selv, rusla 267kkm:)

Har også et ekstra instrument med turteller liggende hvis du er interessert? 500,-

7367645[/snapback]

Jeg har tenkt å ta bilder i flere dager nå, men det blir så fort mørkt. Er helt svart når jeg kommer hjem fra jobb om dagen.

Kan være interessert i instrumentpanelet hvis du fortsatt har det over nyttår. Kontoen er skrapa for tiden grunnet RX-7en min.

Har også snakket med en kamerat av meg som er BMW fanatiker. Skal plukke fra hverandre motoren og overhale etterhvert. Ikke fordi noe er ødelagt, men heller bare sånn at det er gjort. 24 år gammelt er jo ikke nytt lenger, samme hvor lite den har gått.

Så får jeg muligheten til å shine motorrommet og motoren skikkelig også. Så alt blir glinsende rent nedi der :) Lakke i noe friske farger eventuelt.

Utrolig god bil alderen til tross. Nesten så jeg må vurdere å prøvekjøre en nyere 5 serie for å finne ut hvordan de er. Behovet for en skikkelig bil i tillegg til RX-7en vil jo sikkert melde seg om en 2-3 år, og da er kanskje BMW veien å gå. Ikke vet jeg. Dem lager jo en del gromme stasjonsvogner.

Lenke til kommentar

Ta kontakt på fluid8 (a) gmail com hvis du fortsatt er interessert etter nyttår, det ligger her ihvertfall.

Jeg ville kjøpt meg en m20b25 fra e30 325i og overhalt, for så å slippe nedi, passer rett på motorfester og girkasse du har idag. Det har blitt gjort med min bil, og det er som natt og dag ifht. original 520/525. Stor sjanse for at det er billigere i alle fall:)

At det er gode biler er det ingen tvil om!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...