Slettet konto Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Et bilde jeg tror kan bli ok, trenger litt mer tid på justere. De vanlige 2 minutter til levels og curves. 10 poeng til første som gjetter sted. Lenke til kommentar
kongkrone Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Kaster pil på verdenskartet og treffer..... Frasier Island? TB Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Og skipet heter? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) I like! Jeg tror bildet kan tjene på litt justering ja. Det fremstår som litt kaldt, noe det slett ikke bør være. Edit: Jeg tror forresten du kan ha vært litt uheldig med noen linjer. Skipsbaugen og horisonten er ikke helt vinkelrette på hverandre (tror jeg), noe som roter til balansen i bildet litt. Endret 24. november 2006 av Anew Lenke til kommentar
LazySod Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Og skipet heter?7350673[/snapback] Maheno. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Trenger litt fargejustering... Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Dette bildet har potensiale som svart hvitt! Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Flott bilde. Og jeg liker det veldig godt! Kan sikkert justeres litt ja. Bruk tid på det, kan bli skikkelig bra Lenke til kommentar
riktig Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 ... like bra til lands som til vanns og... tja, i det minste i vannet. Nydelige og varme rustfarger, men jeg savner noe skarphet i front. Litt mer punch og detaljer i rusten. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Har du tatt fra noen andre vinkler? Vil tippe det skroget har større potensiale enn å bare ha litt av fronten med. Men absolutt ett stilig bilde. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Anew sa det; Det er noe galt med linjene.... For det første, så er horisonten sjev!! Dette må rettes opp! I tillegg, er linjen på båten med på å forsterke denne sjevheten. Legger du ut en ny utgave med "rettet" horisont? Det er også en "dott" i den hvite delen av skyene som forstyrrer litt synes jeg. Håper du ser hvilken jeg mener.. Edit; Klarte ikke dy meg; Jeg har rettet horisonten, gitt det litt mer saturation (kanskje litt vel mye? ... sucker for farger...), lagt på en helt standard ramme som sikkert ødelegger litt og fjernet skyen som plaget meg... Endret 26. november 2006 av kiskogl Lenke til kommentar
perottol Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Her er mine to versjoner. Synes helt klart at det gjør seg best i BW. Har rettet opp både horisont og skrog slik at disse står 90 grader på hverandre. Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 det så kunstig ut med det helt rette skroget. Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Hei folkens, og takk for tilbakemeldinger. Vi er fortsatt paa farten, saa det er nettkafer det gaar i, derfor faar jeg heller ikke lagt ut noen andre versjoner. Og ja, jeg har MANGE andre utgaver og vinkler fra dette skipet. Ikke like lett aa ta gode bilder med en million turister svirrende rundt. At bildet trenger litt justering er jeg enig i, som jeg ogsaa skrev var det bare en hurtigutgave. Horisonten trenger nok aa rettes opp ja. Det jeg derimot ikke er enig i er at et skip som ligger strandet paa en strand skal vaere fotografert vinkelrett paa horisonten, det er jo ikke saann det e5r i virkeligheten. Skal komme med flere bilder naar vi kommer hjem og tiden tillater det. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Det jeg derimot ikke er enig i er at et skip som ligger strandet paa en strand skal vaere fotografert vinkelrett paa horisonten, det er jo ikke saann det e5r i virkeligheten. 7381789[/snapback] Det kommer an på hva du er ute etter å gjøre med bildet ditt. Et bilde som dokumenterer at du har vært et sted er én ting. Da er jeg enig med deg - perfekt komposisjon og akkurat riktige linjer er ikke avgjørende. Jeg er imidlertid ikke sikker på om denne komposisjonen er super som dokumentasjon. Til det er den for "fancy" og preget av nettopp linjer. Dersom du er ute etter å ta et bra bilde for bildet skyld, så er det forholdsvis uinteressant om "båten lå sånn" - da var det feil båt å ta bilde av, eventuelt burde du ha komponert på en annen måte. Du understreker jo selv at du ønsker å ta "gode bilder", og komposisjonen syns jeg også gir tydelig uttrykk for at du har forsøkt å gjøre noe ut av motivet. Da er ikke "reglene" for god komposisjon uinteressante - det er ikke en eller annen kjiping som har funnet dem på for å gjøre det mulig for maskiner å ta bilder. I realiteten er de tips, basert på mange års erfaringer gjort av mange fotografer, om hva som fungerer. Velkomponerte bilder er bilder som hjernen finner det verdt å bruke litt tid på, men forhåpentligvis ikke finner større svakheter i. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Flott motiv, men ikke ideell komp. For tett og rett på. Du kunne nok fått mye mer ut av dette flotte gamle skråget ved en annen angrepsvinkel (noe du antaglig har gjort også når du først var der..) Plages litt av at skarphet/dybde ikke er så god som den burde også. Horisonten må være rett, det er den ikke, men det er også det eneste som trenger å være i vater her. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Horisonten må være rett, det er den ikke, men det er også det eneste som trenger å være i vater her. 7382146[/snapback] Mulig mine kommentarer har kommet litt feil ut. Poenget mitt er egentlig ikke at det må være vater, men at med denne komposisjonen fungerer ikke den vinkelen på skroget. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 ... men at med denne komposisjonen fungerer ikke den vinkelen på skroget. 7383710[/snapback] Her er jeg enig med deg, synes bildet er ubalansert. Ble ikke så mye bedre av å rette opp skroget heller, komposisjonen er litt høyretung. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå