Straffa Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Tok ikke lange tiden før PS3 kan kjøre "backup spill" eller "downloaded spill" for å si det på en annen måte Next up, CJPC connected his external USB HDD to his PS3 (since he only has a 20GB stock PS3 HDD) and just (6) days after launch proceeded to dump (read "back-up" to $ony) his Madden NFL 07 PS3 Blu-ray Game Disc (the resulting iSO image is only 7.08 GB (7,597,719,552 bytes)) via the following: dd if=/dev/cdrom of=/mnt/exthdd/imagename.img Link Vil PS3 bli den nye PSP for homebrews? Kanskje jeg må kjøpe en PS3 1.5 Endret 24. november 2006 av avanore Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Vil PS3 bli den nye PSP for homebrews?Kanskje jeg må kjøpe en PS3 1.5 7350047[/snapback] Ikkje umogleg, enkel piratkopiering vil være eit bra trekkplaster for ein såpassa ny konsoll. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Tror nok Sony angrer på Linux/åpenhet-prosjektet sitt hvis resultatet blir at det er kjempelett å kjøre piratkopier (noe man jo egentlig skulle tro). Jeg tenker da primært på piratkopier av spill - annen type pirakopiering rammer jo tildels Sony men ikke nødvendigvis PS3 direkte. Hvis dette er noen 'hvermansen' kan få til via å hente ned f.eks. en ferdig installasjon fra nettet som lar deg kjøre enten brente spill eller spill som images på harddisken så er PS3 død. Endret 24. november 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Tok ikke lange tiden før PS3 kan kjøre "backup spill" eller "downloaded spill" for å si det på en annen måteNext up, CJPC connected his external USB HDD to his PS3 (since he only has a 20GB stock PS3 HDD) and just (6) days after launch proceeded to dump (read "back-up" to $ony) his Madden NFL 07 PS3 Blu-ray Game Disc (the resulting iSO image is only 7.08 GB (7,597,719,552 bytes)) via the following: dd if=/dev/cdrom of=/mnt/exthdd/imagename.img Link Vil PS3 bli den nye PSP for homebrews? Kanskje jeg må kjøpe en PS3 1.5 7350047[/snapback] øøøø.. Står ingenting om å KJØRE backup her? Jeg antar at man må komme rundt media-flag begrensingene også på PS3. Tok ikke så lang tid før man klarte å dumpe imagene av Xbox 360 spill heller. Men det var latterlig enkelt å gjøre det på denne måten ja:P Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 De har IKKE klart å kjøre backup. De har klart å dumpe iso fila. Det var akkurat slik det starta med PSP også, så fremtidsutsiktene ser lovende ut. Blir nok en katt-mus lek med firmwares og hackere dette, akkurat som på PSP Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 De har IKKE klart å kjøre backup.De har klart å dumpe iso fila. Det var akkurat slik det starta med PSP også, så fremtidsutsiktene ser lovende ut. Blir nok en katt-mus lek med firmwares og hackere dette, akkurat som på PSP 7350210[/snapback] Ok. Endret tittel Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Tok ikke lange tiden før PS3 kan kjøre "backup spill" eller "downloaded spill" for å si det på en annen måteNext up, CJPC connected his external USB HDD to his PS3 (since he only has a 20GB stock PS3 HDD) and just (6) days after launch proceeded to dump (read "back-up" to $ony) his Madden NFL 07 PS3 Blu-ray Game Disc (the resulting iSO image is only 7.08 GB (7,597,719,552 bytes)) via the following: dd if=/dev/cdrom of=/mnt/exthdd/imagename.img Link Vil PS3 bli den nye PSP for homebrews? Kanskje jeg må kjøpe en PS3 1.5 7350047[/snapback] Tror ikke du leste så veldig nøy gjennom den artikkelen, Avanore. Anbefaler at du endre topic og tekst slik at du ikke lurer folk til å tro noe som ikke er sant. Tilbake til topic: Tror nok at det ikke vil ta så veldig lang tid før at det vil være mulig å kjøre backup spill. Men siden man må ha rett system versjon for å gå på nett og før å kjøre nye spill så vil det bli en evig kamp med sony. Det vil derfor ikke være like enkelt som det var med ps2(modchip og swap magic). Og jeg får håpe for sony sin del at det ikke blir ett stort problem. Er det et spill som jeg virkelig liker og spiller mye så er det verdt 500-600 kr. Lenke til kommentar
Veosity Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Er det et spill som jeg virkelig liker og spiller mye så er det verdt 500-600 kr. 7350290[/snapback] ellers er det ba å låne fra en venn. ? Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Tror det vil ta en del tid før vi ser "backup" spill på PS3. Siden blue ray er en god sperre for det. Ikke at det er umulig å kopiere Blue Ray filer. men grunnen er at PS3 kjører fat32 og kan kun lese det. Så med mindre noen hacker firmwaren noe så inderlig at det endrer filsystemet, så vil det være ganske problematisk med en fil over 4gb på PS3. PSPen har heldigvis ikke dette problemet Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Ingen som la merke til datoen på denne tråden? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Tok ikke lange tiden før PS3 kan kjøre "backup spill" eller "downloaded spill" for å si det på en annen måte :!: Og ennå er det ikke mulig å kjøre backups av noe slag på ps3 Lenke til kommentar
Veosity Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Ingen som la merke til datoen på denne tråden? 8670998[/snapback] humm... postet i 2006? Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 er ikke avanore permbannet eller noe da ? Lenke til kommentar
trydis Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Snålt at folk godtar kopiering av filmer i mye større grad enn å kjøre backups av spill. La oss håpe den "gode" trenden fortsetter, slik at vi aldri kan få et mediacenter på PS3. Da kan vi jo spille av "backups" av filmer... Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Sony må ha gjort en god jobb med sikkerheten.. Wii og xbox ble hacket mye raskere enn dette.. og ps3 er jo ikke ordentlig hacket engang BTW denne artikkelen må da være dødsgammel? Endret 22. mai 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Sony må ha gjort en god jobb med sikkerheten.. Wii og xbox ble hacket mye raskere enn dette.. og ps3 er jo ikke ordentlig hacket engang BTW denne artikkelen må da være dødsgammel? 8671399[/snapback] Tror nok blu-ray, linux og prisen har en stor del av "æren" for at det enda ikke er noen mod tilgjengelig for PS3. Spes mangelen på blu-ray brennere hos folk flest har vel gjort dette til at veldig få "nerder på gutterommet" har hatt mulighet til å leke med dette. Er ikke morsomt å ødelegge en boks til så mange kroner heller mens man leker. Med wii og 360 kommer man tross alt unna med mye mindre utgifter hvis noe går åt skogen. Og er man virkelig frekk så kan man vel si at det ikke er noe som er verdt å kopiere enda så det er ingen som gidder finne ut hvordan man kan modde den Men det ville selvsagt aldri jeg skrevet Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Tror nok det er snakk om en mulighet for å kjøre iso filere fra enten intern eller ekstern hd.. da vil man isåfall ikke trenge blu-ray brenner Alt opp til nå har vært snakk om software mod.. så da slipper man å åpne boksen i noen særlig grad kanskje? Men prisen kan nok kanskje være med på hvorfor vi ikke har noe chip.. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Dette er jo eldgammelt nytt. De klarte å dumpe ISO-filer før PS3 ble lansert i Europa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå