Gå til innhold

Hva trur du blir neste spill i Total war serien?


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
hvis det blir et fullt verdens kart, må de få til noe skikkelig naval sak.

 

selv om du ikke kan styre slagene selv, bør de bli bedre enn den standar random saken som er i TW spillene.

bør få inn noe form for taktikk når det kommer til sjøen

8507111[/snapback]

 

Enig der. Havet er rett og slett for stort for å skyve under matta slik de har gjort på rome TW. hadde og vært kult om handelsskip hadde blit mer levende og ikke så statisk som på de nåværende spillene. Her går jo all handel som klokker nesten uansett hva som skjer, jeg synes dette er litt urealistisk.

Lenke til kommentar
hvis det blir et fullt verdens kart, må de få til noe skikkelig naval sak.

 

selv om du ikke kan styre slagene selv, bør de bli bedre enn den standar random saken som er i TW spillene.

bør få inn noe form for taktikk når det kommer til sjøen

8507111[/snapback]

 

Enig der. Havet er rett og slett for stort for å skyve under matta slik de har gjort på rome TW. hadde og vært kult om handelsskip hadde blit mer levende og ikke så statisk som på de nåværende spillene. Her går jo all handel som klokker nesten uansett hva som skjer, jeg synes dette er litt urealistisk.

8509197[/snapback]

 

Skipsfart og skipshandel burde vært en kategori for seg selv.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

 

Nå som vi vet hva ekspansjonspakken til MTW2 blir går vel diskusjonen ut på hva blir neste TW?.

 

For og si det sånn kommer CA sikkert ikke til og lage WW1ellerWW2 av TW serien. Eller LOTR TW og Starwars TW. Disse navnene er eid av andre så dette tror jeg ikke vil skje.

 

De kan sikkert skape sitt egent fantasy eller future TW verden,men tenk på alle de historie interesserte fansen og at spillets konsept ville bli missvisende + +.

Jeg forbinder TW serien med historisk viktige tidsepoker hvor vi kan forme og skape egent imperium etter valg.

 

Å gjenskape Shogun, Rome osv, håper jeg ikke skjer med det første. Fordi de finnes allerede der ute. Hva nytt ville det bringe? Bedre grafikk er vel nesten alt de kan komme med(foruten en innskjerpet AI). Ikke noe nytt betyr at det kan fort bli kjedelig.

 

Napoleonic TW høres jo drit tøft ut, men passer jo heller egentlig ikke inn med tanke på spillfriheten som vi har i de andre TW spillene. Da tenker jeg på at Napoleon krigen var jo basert på en allianse og kampen mot et land og dens diktator. Denne krigen varte jo også bare i 26år. Skulle heller tro at dette da passet bedre til en kortere ekspansjonspakke, en et helt spill.

 

Så de neste kandidatene tro jeg enten vil være: dynastiene i Kina, gamle grekerne og Persia eller Rennesansen i Europa+koloniseringen.

 

For å ikke bli altfor lik forgjengerne håper jeg på Europa og kolonitidene mellom 1500 til 1800. Mye spennende skjedde i denne perioden.

 

-Reformasjonen

-30 årskrigen

-kolonisering

-Ottomanske riket

-Skandinavia (Sverige og Danmark) var stormakter

-Utvikling av kruttvåpen

-Uavhengighets kriger mellom nybyggere og kolonimaktene

-Piratvirksomhet til sjøs

++

 

Skytevåpen var nesten ikke brukbart alene i krig før 1700 så det hadde blitt en stor variasjon med nærkamp såvel artilleri og kruttvåpen enheter.

Dessuten var kampene til sjøs meget viktig så det tvinger seg på at CA må skape spillbare sjøslag. Gamle borger med høye tynne murer ble overflødig pga kanoner. Men fort og festninger spilte viktige roller ved forsvar av byer. Så beleiring vil også være viktig. Se bilde.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...ew.to.North.JPG

 

Mulig dette ble heller en ønskeliste fra meg,men jeg får vel bare håpe :roll::thumbup:

 

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Gunpowder_warfare

Endret av tha78
Lenke til kommentar

Liker tha 78 sitt innlegg. En kombinasjon av krutt og nærkamp hadde vært kult. Hadde og vært artig med noe fra det ottomanske rike, jeg føler at det er så mange kulturer jeg ikke kjenner! Har jo lært masse om Roma etter spilling av RomeTW. Jeg dør litt hver gang jeg leser om M2TW, for jeg har ikke bra nok PC for det :( . Uansett hadde gamle hellas eller en eller annen gammel stormakt vært kult.

 

http://www.uah.edu/student_life/organizati...rmach.html#cone

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar

Felaron_: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7449002

 

Lite sannsynlig at det blir Amerika, vi har fått servert en del av det i Medieval 2: Total War og i tilleggspakken Kingdoms blir det en egen kampanje om Amerika. Derfor tror jeg ikke neste spill vil være satt til Amerika.

 

Mange spennende tanker der tha78 skulle likt å sett noen av dem bli satt ut i livet. Det ottomanske riket kunne vært spennende, men det er vel satt til Amerika? Tror i så fall ikke det. Piratvirksomhet til sjøs, spennende tanke. Men jeg tviler sterkt på at det vil bli satt ut i livet å kunne styre kamper til sjøs "allerede" til neste spill.

Lenke til kommentar
Felaron_: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7449002

 

Lite sannsynlig at det blir Amerika, vi har fått servert en del av det i Medieval 2: Total War og i tilleggspakken Kingdoms blir det en egen kampanje om Amerika. Derfor tror jeg ikke neste spill vil være satt til Amerika.

 

Mange spennende tanker der tha78 skulle likt å sett noen av dem bli satt ut i livet. Det ottomanske riket kunne vært spennende, men det er vel satt til Amerika? Tror i så fall ikke det. Piratvirksomhet til sjøs, spennende tanke. Men jeg tviler sterkt på at det vil bli satt ut i livet å kunne styre kamper til sjøs "allerede" til neste spill.

8515885[/snapback]

 

 

 

Riktig nok at Amerika er en del av kampanjene i tilleggspakken,men da bare spillbart som Spanjol eller indianer. Nå forbinder jeg også koloniseringen av Amerika med Spania,England,Nederland,Portugal og Frankrike derfor tilfredsstiller jo ikke bare Spania alene denne rollen. Kart både over Amerika og Europa kan fort bli litt i det meste laget og holde styr på. Men igjen ved å ignorere Amerika med Europa kampanje mellom 1500-1800tallet vil også igjen bli dumt.

 

(Nå hadde jo også kolonimaktene viktige kolonier i Østen og litt Afrika som India, Burma, New Guinea, Singapore osv men disse har liksom ikke noe militært og interessant bak seg)??

 

Men hvorfor ikke la kolonistene i Amerika være AI kontrollert under et slags protektorat av deg uansett hvilke fraksjon du spiller. Du kan bare sende tropper(styrt av guvernører fremfor generaler som tidligere TW seriene) for å beskyttelse dem fordi de ofte er utsatt for angrep av innfødte + andre kolonimakter som du er i krig med. Kreve skatter(skatteoppkrevere på samme måte som diplomater?), bygge festninger og handelsstasjoner, skape allianser med Indianere, kjøp og salg av stater og regioner. Dette er stort sett alt du kan gjøre der. Slik det ble gjort i virkeligheten. Nybyggerne i Amerika var jo stort sett bare pilegrimer, bønder, gullgravere (sivile) som håpet på et bedre liv der borte. I spillet vil de leve et eget liv som en egen-utviklende fraksjon. Etter tid vil de kreve mindre skatter og til slutt kreve sin frihet som en egen nasjon. Dette vil skape hodepine for imperiet ditt på samme måte som Mongoler eller Timur invasjonen. Men spillets fokus skal ligge i Europa derfor skal Amerika kartet ta mindre tid og være lettere å styre med. Hver av verdens delene behandles etter tur(next turn) som kjent fra alle andre TW serier. Sjøslag må være et must siden det spilte så stor rolle i denne perioden. Men ikke hundre vis av gallioner, fregatter eller ship of the line i massive slag osv, fordi skipene var meget dyre på den tiden).

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...Battleship1.jpg

(HMS Victory)

For de nasjonene som ikke har noe historie av koloniseringen i Amerika behøver da heller ikke få muligheten til det. Fokuseringen deres skal da heller ligge på tradisjonelle TW mål i deres nær region.

 

Noen som har spilt Colonization fra Microprose? (tidenes mest geniale strategi spill etter min mening)??

 

Tenker bare høyt her jeg!, men TW serien trenger noe nyskapende neste gang. Jeg elsker spillene, men ved og gjenta Rome eller Shogun vil det nok bare bli et slag dårlig plagiat :nei: . Kjente også at jeg ble mye raskere lei av MTW2 etter og ha spilt Rome, fordi de er altfor like hverandre. Skal de fortsette med "tradisjonelle" TW- serier kommer nok mange til og slutte å kjøpe dem. Synd det ikke er noe særlig konkurranse eller andre spill av denne typen.... :roll:

Endret av tha78
Lenke til kommentar

bare kort info om napoleons krigene, på det sneverte varte krigen bare 10 år, fra 1805 til 1815.

men du hadde de franskerevulusjons krigene som begynnte i 1792 og napoleon som general kom til i 1796.

 

men det jeg tror hadde vært kult ville være 1600-1865

 

da har du div kriger i europa, pluss i amerika og asia(india)

 

du har utvilkling fra Wheellock musket til flintlock musket, til flintlock rifle til percussion rilfles og til slutt Breech-loaded rilfes og til og med repeaters.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...