TSP Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 Den diskusjonen dere holder på med nå, grenser vel over til å heller skulle ta plass i "Historie" -kategorien. https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=355 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 The Middle East - Total war Men seriøst, jeg håper på enda et Rome Total war spill jeg Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 sorry for det lille utbrutted, er redd det var en dram eller to for mye inne i bildet. Ble bare litt sur når det var slik klaging på øst asiatisk TW. Selv om jeg forstår ønsket etter riddere i skinnende rustning ^^ Tja, why not midtøsten? Må da være en periode der med nok faksjoner og kriging til ett spill vel? Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Husk at i europa _ble_ lerrustninger brukt før de ble bytta mot jern, og grunnen var at våpna hadde for stor fordel mot dem. En europeisk arme _hadde_ tatt en asiatisk. http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Thermopylae Xerxes hadde en arme på 2,641,610 mann, det var noe det! http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Gaugamela Muligens over 1 million mann i kamp Håper det blir noe i midtøsten, det skjedde jo alltid mye gøy der. *Katanere og langsverd veide like mye, fra 1-4 kilo. Endret 9. desember 2006 av Camper_killer Lenke til kommentar
Johkmil Skrevet 18. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2006 Det blir nok shogun 2. Det at de bare brukte lærrustninger i Japan er kun delvis rett. Vanlig infanteri brukte det, mens samuraiene (adelen, i europa kalt riddere) brukte jernrustninger. Sorry for at dette er ørlite grann off-topic Lenke til kommentar
edds Skrevet 22. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2006 Jeg hadde blitt fornøyd med både Rome og Shogun 2. Den tidsepoken jeg liker minst er nok Middelalderen, men jeg nyter uansett Medieval 2 enormt. Så da bør Rome/Shogun 2 bli fantastisk. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 22. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2006 Jeg hadde blitt fornøyd med både Rome og Shogun 2. Den tidsepoken jeg liker minst er nok Middelalderen, men jeg nyter uansett Medieval 2 enormt. Så da bør Rome/Shogun 2 bli fantastisk. 7558464[/snapback] Finnes ikke Rome allerede? Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 22. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2006 En Rome 2 Total war mener han. Høres kult ut, . Men da vil jeg ha hatt større kampanje map, størrelsen som det er på turtorialen på Rome. Spillet begynner da Rome riket først startet, husker ikke når det var... noe rundt 340 bc. Og så til slutten av saxenes erobring i England, i 1100, eller no. Hadde også vært bra hvis de hadde hatt ett mye større område man kunne beveget seg over. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2006 saxon conquest av england var i ca. 500 Norman conquest av england var i 1066 Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg hadde likt en slags nordisk TW, med longboats.. ser for meg at du begynner i campaign med mange båter fulle av vikinger, åsså skal du lande på en strand i england og brenne kirker og voldta damer og drikke mjød Evt. noe amerika elns.. Noe som inkluderer slag imellom skip. Det hadde vært kult. Lenke til kommentar
Johkmil Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 Hvis slag mellom skip skal være med, må det lages grundig, og ikke som sjøkampene i Imperial Glory. De var tortur fra ende til annen. Skipene mine dro ut fra banen hele tiden og det var alt for uoversiktlig om man hadde mer enn en båt. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 2. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Jihad: Total War Ville gjerne sett et spill rundt 16- 17- hundretallet, med oppbygging av kolonimaktene. Imperial Glory: Total War Endret 2. januar 2007 av -Turin_Turambar- Lenke til kommentar
Johkmil Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 Liker ikke 15-,16-,17- og 1800-tallet. Vet ikke hvorfor, jeg har bare ikke funnet et eneste spill fra den tidsalderen som jeg har likt. Men det kan godt være at det blir et spill fra den tidsperioden. Kanskje det blir det første jeg liker? Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 Et spill fra 13-15 hundretallet kunne funka. Kommer vi noe mye senere enn det blir litt for mye vekt på geværer o.l. Total war for meg = Blodig Melee combat! Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 Det er jo ikke noe som er mer blodig enn slag med muskett, og kanoner med kardang-ammunisjon +++, der titusener av soldater er laina opp og plaffer løs på point blank... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 under borodino ble 8500 drept eller skadet i timen, det er et kompani i minuttet. Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Blodig er det, men ikke fullt så mye melee Ja de brukte bajonetter under napoleonskrigen, og det er sikkert kult, men jeg vil heller ha sverd, spyd, økser, skjold osv ' EDIT: Fikk vanvittig lyst å teste et napoleon style spill nå som jeg tenkte på det Endret 4. januar 2007 av Kramstogen Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 tja, du har jo har ganske mye sverd og spyd/lanser under napoleons krigen. da de på hester bruke det. og det var ganske mye hester med. under Eylau var det en av historiens største kavaleri engrep linjen til napoleon begynnte å falle fra hverandre og han hadde bare kavaleri til overs. og han sente inn alle. det var 10 000 hester og menn. tenk deg heste engrepet under return of the king, men legg til 4 000 til. Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 Jaja jeg tror deg Poenget var at jeg vil ha litt gamlere type krigføring.. Men som sagt så fikk jeg lyst til å prøve et Napoeon style spill Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 sente deg en pm on napoleon spill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå