Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lite morsom opplevelse med Tele2!

Anbefalte innlegg

Har hatt bluecom men sa opp, for deretter å bestille Tele2..

De garanterte at de ville levere 20.november samtidig som dem tok ned Bluecom linja.. Greit nok, mandagen kom og dem tok ned linja 15:49, deretter ventet jeg noen timer før jeg sjekket.. Ingen nett.. Ringte så til support, der sa dem det ville ta 3-5 dager før dem kunne gjøre noe.. Sa da at dem kanskje kunne latt bluecom linja være oppe om dem ikke klarer å levere. Dem skulle også ringe tilbake slik at vi skulle få en tid for retting.. Ingenting..Har selvsagt ringt dem flere ganger på Onsdag.. Retting er feil ord, vi har ikke fått linje, så jeg ville kalt det installering.

Ringt support flere ganger, men ingen kan svare når dem kan rette dette, absolutt ingen svar..

Fikk svar i dag at dem i utgangspunktet sier 3-5 dager, men kan ikke garantere dette.

Er dette vanlig tele2 politikk, ikke installer linja til nye kunder.. Jeg er virkelig skremt over at slike selskaper bare kan drite i kundene på denne måten.

Eneste grunnen til at vi ikke bare sier opp og går til neste leverandør er at vi må vente i 4-6 uker, og dette vet nok tele2.. Jeg trudde telenor var ille, men tele2 slår dem. Telenor leverte ihvertfall ei linje, litt defekt, men dog ei linje.. Tele2 prøver ikke en gang :wallbash:

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er nok ikke den eneste som føler deg lite verdsatt som kunde, jeg har stått for mange titalls bestillinger av ADSL, både privat og bedrift, og har flere ganger fått brutt garantier og løfter.

Det jeg møter når jeg ringer support-telefonen, er kundekonsulenter som kaster ballen tilbake til kunden hvis de ikke klarer å løse problemet ved hjelp av rutineløsninger.

Man får altså brutt garantien man har fått, og blir da bedt om å vente X antall dager, dersom problemet fortsatt ikke er løst etter X antall dager og man ringer og spør, så får du nøyaktig den samme beskjeden.

Det er rett og slett ikke mulig å få en av kundekonsulentene til å ta tak i et problem, de bare utfører rutinene sine.

Dersom du mot all formodning skulle klare å sette press på de, så skylder de vanligvis på montørene til telenor, eller telenor. Det er det som er problemet med alle internett leverandører... Unntatt telenor! Telenor er faktisk de eneste som ikke kan frasi seg ansvaret, og dette merker man godt ved at man faktisk får det man blir lovet.

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Du sa opp bluecom linja selv? Burde du ikke kun bestilt fra Tele2 slik at de avbestiller bluecom linja? Inbiller meg om at da hadde Tele2 sørget for å få levert sin inje når bluecom tok ned sin.

Men ikke vet jeg. Ellers vil jeg anbefale Telenor. Bra leverandør, ihvertfall det meste utenom prisene :-)

Lenke til kommentar

Fikk selvsagt tele2 til å koble ned bluecom sin linje... Dvs. Telenor network eller hva de heter gjorde det.. samtidig skulle tele2 linja opp å gå..

De sier nå at rettetid er 29.november.. "kun" 9 dager etter "installasjon".

Sitter for øyeblikket og stjeler litt nett hos naboen så jeg kan komme meg på nett for de absolutt nødvendige gjøremål.

Uansett er jeg skremt, skulle det skje noe med linja så vil det ta over en uke før noen i det hele tatt orker å se på saken.. :roll:

Lenke til kommentar

Hmm, avtalen var at dem skulle fikse det innen 20:00 i dag.. Dem skulle ringe om det oppstod et problem.. Nå er kl 20:23 og ikke hørt noe fra dem og jeg er bare ennå mer imponert hvor meget det går an å drite i en kunde..

Noen som har et forslag hva man kan gjøre, som sagt så fikk vi dagens rettedato etter å ha fått sms om det..

Sitter bare "litt" oppgitt her nå.. :hmm:

Lenke til kommentar

"Innen 20:00" hørtes kjent ut. Jeg er redd du bare må smøre deg med tålmodighet eller resignere. Selv bestilte jeg adsl fra Tele2 9. oktober, og har siden den gang fått opplyst leveringsdato/rettedato 3 ganger, uten å komme meg på nett. Det er godt over 3 uker siden jeg i utgangspunktet skulle vært koblet opp.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har aldri vært kunde hos Tele2 men har noen saker gående hos dem for andre kunder.

De forholder seg ikke korrekt ihht angrerett og fakturerer kunder som angrer seg inne fristen uten at de har krav på det. De som sitter på telefon vet ingenting om oppsigelser og angrer og sier " jeg kan bare si det jeg har blitt fortalt om av teamleder". Venter fortsatt på svar fra dem.

Iflg ditt ISP bytte så er alt dette avklart via Jara som er kommunikasjonskanalen mellom ISPer. Dersom det er ISP bytte så bør de samkjøre opp og nedkopling i sentral. Ellers ville det bli unødige kostnader for dem spørr du meg.

Ellers så liker jeg bare å stille en tankevekker når det kommer til Tele2. Jeg har aldri i mitt liv sett et selskap som reklamerer så kraftig som de gjør på TV. Dette må bare koste flesk uten like. Hvor går sparekniven da? I tillegg så ser prisen de reklamerer med ganske grei, men det kommer ikke så enkelt frem at de fakturer ekstra på papirfaktura (uansett mnd, eller kvartalsvis), de fakturerer 99,- kroner for å sende deg startpakka på 299,-

I tillegg så forholder de til bestillingsdato når det kommer til angreskjemaets 14 dager. Dette sier BLD:

Hovedinnholdet i loven er at forbrukeren ved slike kjøp kan angre på kjøpet innen en 14 dagers frist. Loven stiller krav til at den næringsdrivende skal gi forhåndsinformasjon om varen eller tjenesten. Bestemte opplysninger skal dessuten gis til forbrukeren "skriftlig", dvs. lesbart på papir, e-post e.l. Barne- og familiedepartementet har utarbeidet obligatoriske angreskjema som forbrukeren skal få i tilfellene der han eller hun har angrerett. Dersom den næringsdrivende ikke oppfyller opplysningsplikten, eller forbrukeren ikke får forskriftsmessig angreskjema, utvides angrefristen til opptil tre måneder. Hvis det ikke er opplyst om angrerett i det hele tatt, er angrefristen likevel på ett år.

Lenke til kommentar

Jippi.. fikk endelig nett, "kun" 2 uker etter avtalt tid. Begrunnelse; koblet feil i sentralen, eller som montøren sa; et eller annet kort var "ødelagt" så vi måtte bytte til en annen kontakt..?!!

Uansett, problemet var akkurat det som jeg sa hele tiden, reell rettetid 3 min... Men for vår del tok det 2 uker..

Men er fornøyd at vi i det hele tatt fikk nett, dog "litt" forsinket.. Fikk ikke helt den hastigheten som vi ble forevist, men orker ikke krangle mer.. Jeg er så lei, men samtidig bare litt glad for at vi har nett igjen.. :shrug:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Akkurat samme har skjedd meg.

Hadde Bluecom, men de kunne ikke levere ADSL2+ pr. 7 november, det kunne derimot Tele2. Bestilte Tele2 med operatørbytte og bekreftet aktiveringsdato 6.12

4.12 ble Bluecom linja koblet ned, 7.12 var jeg enda ikke på nett og ringte Tele2. Da fikk jeg til svar at de hadde fått beskjed fra linjeleverandør at 5.12 at de ikke kunne levere ADSL2+ alikevel.

Ba om at jeg ble koblet tilbake til Bluecom umiddelbart. Det ble registrert en reklamasjonssak og skulle høre fra dem i løpet av forrige uke.

Her sitter jeg uten internett og telefon (VoIP) fremdeles, og Tele2 kundeservice vil ikke sette meg i kontakt med reklamasjonsavdelingen - jeg får bare beskjed om at de ringer når de har sett på saken - de er trege og bruker sikkert minst en uke fikk jeg vite av kundebehandleren i dag.

Jeg skal tilbake til Bluecom, de tilbyr også ADSL2+ nå, og de har i hvertfall en bedre kundeservice, selv om det er like lange køer der da. I verste fall tar det 4 uker fra Tele2 har ferdigbehandlet saken til jeg kan bli koblet opp igjen hos Bluecom (har snakket med Bluecom om denne saken). Så er jeg skikkelig «heldig» er jeg uten internett og telefon frem til slutten av januar. Flott for oss som har en IT-Driftsjobb og hjemmekontor...

Jeg ønsker meg Bluecoms produkt, med Telenors kundeservice *Sukk*

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere i tråden over så har jeg 2 pågende saker med T2. Med tanke på at jeg representerer et annet selskap så må jeg si at de gjør en dårlig jobb. Har prøvd å komme i kontakt med reklamasjon da kundene selv har gitt opp. Kundebehandler jeg kommer til har "ikke lov" å sette meg videre før de vet hva saken gjelder så jeg må fortelle alt gang på gang...

Direkte mail til evt teamledere som jeg ønsker å snakke med vil de heller ikke dele ut. Jeg syns virkelig synd på den kommer i en tvist med dette selskapet.

Lenke til kommentar

Kan nevne at jeg nylig ble ringt opp, men rakk ikke telefonen. Så jeg ringte opp og sa at tele2 hadde ringt meg og ba vedkommende sette meg til reklamasjon. Ble satt over med en gang. Oppga reklamasjonsnummeret mitt og de skulle be den som hadde ringt meg om å ringe meg igjen. Vedkommende ringte opp like etterpå (bra!).

Kundebehandleren var umiddelbart enig med meg i at Bluecom-linja ikke skulle vært koblet ned, når linjeleverandøren oppdaget at ADSL2+ fra Tele2 ikke var tilgjengelig - og ikke la meg sitte igjen uten forbindelse. Han skulle kontakte linjeleverandøren og ringe meg opp igjen innen kl. 16:10 - forhåpentligbis med mer info. Jeg mener at min Bluecom-linje skal kobles opp igjen så snart som mulig (hasteoppdrag).

(Kan jo nevne at jeg mottok en SMS fra Tele2 om at de hadde forsøkt å ringe meg, og at jeg måtte ringe dem dersom jeg fremdeles hadde problemer med ADSL.)

Edit: Oppdatering!

Har nå snakket med Tele2 (reklamasjon) og all honør til han kundebehandleren der. Linjeleverandøren var enig i at det var skjedd en feil her. Ventelo Blucom-linja skulle ikke vært koblet ned. Han ordner med linjeleverandør og får satt i gang nyetablering hos Ventelo Bluecom (basert på en nybestilling som han fikk ref.nr. til av meg). Han skulle ringe linjeleverandøren igjen umiddelbart nå før kl. 16:00, og følge opp denne saken videre i morgen og gi meg en tilbakemelding før 16:00 i morgen. De sender meg også returseddel for å kunne returnere alt utstyret kostnadsfritt, og han skulle sørge får at jeg ikke fikk faktura for noen ting. Dette er jo lovfestede rettigheter vi har som forbrukere, dessverre er det ikke alle som er like flinke av leverandører/kundebehandlere. Tenk om alle de jeg har snakket med kundeservice de siste 7 dagene hadde gitt meg samme behandling og oppfølging som vedkommende - da hadde Tele2 hatt en meget høy kundeservice. Og jeg hadde kanskje vært kunde der istedenfor Ventelo Bluecom.

Skal holde alle sammen oppdatert i denne saken gjennom denne tråden. Akkurat nå er jeg bare veldig lettet over å ha blitt møtt med litt forståelse hos Tele2, siste uka har vært tidkrevende og vanskelig for meg. La oss nå bare håpe at lyset i tunnelen ikke er ett møtende tog :)

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Jeg synes Tele 2 virker useriøs, rett og slett bare ut fra reklamen sin. Noe så dårlig og teit, og for all del masete reklame skal en lete lenge etter. Hadde brukt noe mer av reklamebudsjettet på kundeservicen hadde de vært mye mer aktuelt.

Reklamen dems (både adsl og mobil har ført til at jeg ikke en gang har dem på vurderingslista som leverandør av disse tjenestene.

Lenke til kommentar

Ser det går kritikk på tele2 for feil i oppkloblinga. Realitenen er faktisk at det er telenor som styrer dette.

Når ein bytt isp-ordre går inn så skal telenor samkjøre dette og holde kontroll. Montør er det telenor som også styrer.

Vi operatører som bestille kobberaksessen er totalt avhenginge av at telenor og montører gjer jobben sin. Og det er ikkje sjeldan at vi opplever slike "feilmonteringer" frå montør, utan at eg har noko eksakte tall så kan dette skje fort i 20% av leveransene .

Lenke til kommentar
Ser det går kritikk på tele2 for feil i oppkloblinga. Realitenen er faktisk at det er telenor som styrer dette.

Når ein bytt isp-ordre går inn så skal telenor samkjøre dette og holde kontroll. Montør er det telenor som også styrer.

Vi operatører som bestille kobberaksessen er totalt avhenginge av at telenor og montører gjer jobben sin. Og det er ikkje sjeldan at vi opplever slike "feilmonteringer" frå montør, utan at eg har noko eksakte tall så kan dette skje fort i 20% av leveransene .

7494269[/snapback]

Det er litt for billig å gi all skyld til TN. Alle ISPer har tilgang til JARA og dersom de ikke klarer å utnytte dette systeme riktig og driter på leggen ihht angring og f.eks ISPbytt så blir det feil å gi all skyld til Telenor. :whistle:

For å si det slik, Telenor har gitt verktøyene så er det opp til Leverandøren å bruke de riktig i ihht rutinene.

Det er som å klage på en bilproduset fordi du har kjøpt en bil du ikke klarer å handtere.

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

7494269[/snapback]

Det er litt for billig å gi all skyld til TN. Alle ISPer har tilgang til JARA og dersom de ikke klarer å utnytte dette systeme riktig og driter på leggen ihht angring og f.eks ISPbytt så blir det feil å gi all skyld til Telenor. :whistle:

For å si det slik, Telenor har gitt verktøyene så er det opp til Leverandøren å bruke de riktig i ihht rutinene.

Det er som å klage på en bilproduset fordi du har kjøpt en bil du ikke klarer å handtere.

7494438[/snapback]

Hadde det bare vært sånn at alt gikk greit dersom man gjorde alt riktig i Jara NB så hadde det ikke vært noe problem.

Lenke til kommentar

Forklar meg gjerne korleis Jara skal passe på at montøren gjer jobben sin ( og eg har også jobba mot telenors B2B-system mot jara).

Når det foregår så mange manuelle prosesser i bakkant av telenor så er ikkje jara alltid med.

Eit ekesmpel (b2b-bestilling)

bestilt 21.06 som oppkobling changeisp. (trur det var i juni)

Kunde nedkobla 12.06, jara hadde forsatt 21.06 som referanse, det hadde også B2B.

Men i undersystemene til telenor hadde nedkoblinga av eksisterande linje satt til 12 mens oppkobling av vår tilknytning forsatt stod som 21.06.

Selvfølgeleg skal ein ikkje skylde alt på telenor, men det er mykje feil montørene til Relacom og dei andre gjer. Og sidan det ikkje er mulig for ein operatør med eige utstyr å komme til /koble opp sjølv utan at telenor sløv booker montøren. Dermed blir mykje av dette telenors ansvar (sjølv om kunden meiner at det er operatørens feil)

Eit fantastisk eksempel var relacom-streiken. Var det mulig å få vite kva sentraler realcom hadde, NEI. Kom det melding om at denne "sentralen" var i streik, NEI.

Jara er bra det, men forsatt er det litt for mykje manuelt som ligger bak til at det automatiske går på skinner.

Dette er ikkje å klage på noko som ein ikkje "handerer", men at produktet som blir bestilt og det som blir levert er to forskjellige ting.

Kor mange godkjente leveransesvikter som kjem inn i til telenor frå leverandørene pr dag hadde vore interessant å sett, då dette ville vise i kva grad montørene gjer "jobben" sin. Og leverer det operatørene har bestilt.

Lenke til kommentar

Da (igår) har linjeleverandøren (trolig Relacom) innrømmet at det var en «glipp» at Bluecom-linja ble koblet ned når de ikke fikk koblet opp Tele2-linja. Og dermed skulle de fikse dette asap. Linje mi kom nettopp opp - så dette var bra service.

I tillegg skulle kundebehandleren på Tele2 sørge for at jeg fikk returseddel for å sende tilbake utstyret fra dem, samt slette alle fakturagrunnlag og avbestille bredbåndstelefoni fra Tele2.

Jeg synes min sak er blitt håndtert proft og ryddig av Tele2s reklamasjonsavdeling, synd at 1. linjesupporten deres behandlet meg så dårlig i 1 uke før jeg endelig kom gjennom til reklamasjon.

Så totalt sett, har Tele2 Reklamasjon gjort en flott jobb her, og feilen skyldtes trolig montøren fra linjeleverandøren (Relacom?).

God helg og god jul, alle sammen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...