Gå til innhold

Hvem er den beste scream/Growl vokalisten?

Haarvekst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm...

Glen Benton fra Deicide.. den desidert feteste growl vokalen ever. (kjenner dere ikke til dette bandet, anbefaler jeg "Scars of the Crucifix" låten, den er et fint bevis på hvor syk denne mannen er på vokal.)

Hybrid, vel kommer ikke utenom Aaron Stainthorpe fra My Dying Bride, mer følsom vokalist skal man lete lenge etter samtidig som han growler som et beist.

Ser flere har nevnt Dani fra CoF, jeg syns han har tidenes kjedeligste vokal, han varierer den så lite at jeg mistenker hans spekter er meeeget smalt.

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar

-Abbath fra Immortal: Sinnsykt grimme greier

-Herr Sykdom fra Sykdom: Interessant pga sin litt gurglete versjon av BM vokalen.

-Kanwulf fra Nargaroth: Minner litt om Varg Vikernes sin stil, men er gjort enda bedre, enda tristere og enda mer følelsesladd.

-Herr Morbid fra Forgotten Tomb

-Azentrius fra Nachtmystium

-Tenebras fra Nuit Noire

-Valfar fra Windir

-John Tardy fra Obituary: Ikke like brutal som mange andre DM band, men helt unik og veldig varierende.

-Joe Horvath fra Circle of Dead Children: Det er mulig de har fikset på stemmen ved hjelp av PC, fordi det er helt sinnsykt hva han gjør på Human Harvest plata.

-Ares fra Aeternus er en av de få growlere som klarer å skille seg ut. Blir litt for mye likt i den sjangeren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Min favoritt er nok Jonas Renkse (Katatonia). Elsker vokalen på Dance of December Souls.

7356908[/snapback]

Renkse hørtes bra ut ja! Selv om han definitivt ikke kunne vært så veldig god teknisk siden han ødla stemmen sin på growling. Eller nærmere bestemt under innspillingen av October Tide albumet "Rain Without End." Vil anbefale deg det albumet siden du liker Dance of December Souls.

Sett på Novembre dere, så hører dere kongen av dem alle!

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...