Gå til innhold

Forsiktig med bestilling PlayX.no

Anbefalte innlegg

Bestillte vare fra di, men PlayX.no, Ja .NO er fra Danmark

playx.no har logistikk fra Danmark. Ved varekjøp under NOK 200,- ekskl. Frakt. * er det dette momsfritt inn til Norge.

Fraktprisen er merket for hvert produkt. Vi merker hver pakke med vareverdi ekskl. Fraktkostnader slik at du vil få varene rett til din leveringsadresse. Våre priser gjelder FOB Frederikshavn. Ved betaling av frakten sender vi pakken din leveringsadresse. Ved vareverdi over kr 200,- ekskl. Frakt må du selv sørge for å betale moms til norske myndigheter.

Bestillte BF2142 NOK 364.- og ventet 9 dager, fikk melding i dag at jeg må hente pakke i posten og må betaller NOK 175.- ekstra for toll det blir NOK 539.- totalt :thumbdown::mad:

hvorfor hetter det ikke PlayX.dk ?? :mad:

:no:

Endret av maxxxxel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PlayX.no er det samme som DVDStrax. Anbefaler ikke å handle spill fra DVD Strax eller PlayX.no da du ender opp med å betale mer enn det koster å handle på selv de dyreste norske butikkene pga tollbehandling.

7349750[/snapback]

Men dette er et Norsk buttikk! PlayX.no This is a joke! they dont have the right to use .no domain There should be a law against this

So in other words i can set up a webshop called CheapDVDs.no and send the product from Afganistan

Sorry about the English i am :mad:

Endret av maxxxxel
Lenke til kommentar
Jeg har bestilt spill fra dem til >199,- og de setter alltid verdien på varen med en lapp som sier "199,-", så jeg tror at trådstarter må ha vært en av de uheldige som har fått pakka si sjekka i tollen.

7349864[/snapback]

Hans pakke kosta over 300kr så da blir den nok tolla. Viss ingen pris er med går de ut etter dagens markedspris i norge og toller den med utgangspunkt i det!

Lenke til kommentar

Tja, så lenge du bestiller varer til en pris under 200 kroner så er det ikke noe problem, husk at prisen er pr vare og du kan selvsagt handle for flere tusen kroner der uten at det er et problem i seg selv.

Masse billig der også, har kjøpt flere PS2 spill til kun 50 kroner der som har hatt samme pris her i norge på 299, og en del serier.

Er selv kunde der og er fornøyd med tjenestene deres, men jeg tok nå meg tid til å lese om salgsbetingelsene før jeg handlet der.

Forsåvidt så er jeg enig med at domenet .no kan være misvisende.

Lenke til kommentar

Det står da klart og tydelig på siden deres at man må betale toll hvis prisen overstiger 200kr. Det at du er komplett udugelig skal vel ikke gå utover butikken.

Forøvrig har jeg ingenting annet enn positive erfaringer med playx.no , stort sett selger de dvd og spill LANGT billigere enn andre nettsider, samt at varene lander i postkassa ca 2 dager etter de er sendt.

Endret av Syfer
Lenke til kommentar

Frakt regnes med i toll, derfor handler jeg ALLE filmene mine fra play.com.

Hos dem er frakten gratis, så man slipper å tenke på om man havner over grensa eller ikke pga frakt.

Hvis du får avsenderen til å skrive verdien på pakke til under 200, som johwan sa, og skrive 0,- på frakt så slipper du selvfølgelig toll :)

Lenke til kommentar

.no domenet er drygt.. men jeg hadde ikke brukt dem visst dem ikke hadde .no ... fordi jeg liker å få kundebehandlingen på norsk.. :) De kan btw. være jævli treige til å skaffe varer..

edit. Mottok Band of Brothers samleboxen idag jeg :p

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

Du har bare deg selv å skylde. De opplyser jo dette ganske klart i betingelsene! De nevner jo tilogmed 200 kroners grensa jo! Du har tilogmed funnet frem til det selv...

Pixmania kjører jo akkurat samme greia bare fra Frankrike, skulle tro folk snart hadde lært. At det er et .no domene betyr ikke noe annet enn at de har registrert domenet sitt her i Norge, det er ingen sikkerhet for at det er et "norskt" firma med varelager i Norge. Dette er ting som er lurt å sjekke før man bestiller varer, noe jeg tror OP har lært ;)

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Hos dem er frakten gratis, så man slipper å tenke på om man havner over grensa eller ikke pga frakt.

7349969[/snapback]

Feil!

Du betaler moms, ikke toll.

Du må betale moms på frakten om varen koster over 200 kr.

Koster varen 199 kr, og frakten 1000 kr, slipper du moms.

Lenke til kommentar

Hvis du får avsenderen til å skrive verdien på pakke til under 200, som johwan sa, og skrive 0,- på frakt så slipper du selvfølgelig toll :)

7349969[/snapback]

Nei, mva betales for _varens pris eks frakt_! Derfor kan det i mange tilfeller være _bedre_ å handle et sted der frakt kommer i tillegg, for hos play.com er frakten bakt inn i prisen (selv om de sier den er gratis).

Lenke til kommentar

7349969[/snapback]

Nei, mva betales for _varens pris eks frakt_! Derfor kan det i mange tilfeller være _bedre_ å handle et sted der frakt kommer i tillegg, for hos play.com er frakten bakt inn i prisen (selv om de sier den er gratis).

7350018[/snapback]

Klippet fra "innførselsveileder-tollvesenet.no"

"leveringskostnader (transport, lasting og håndtering) fram til innførselsstedet. Innførselsstedet er det første sted etter grensepassering hvor varene faktisk kunne vært losset eller avlastet;"

Dette her tilsier vel at de har mulighet for å inkludere deler av frakten i prisen (har sett forskjellig tolkning av dette, noen tar det med andre ikke) men denne teksten gir dem muligheten til og ta med frakt som en del av handelen.

Derfor kan du ikke slå i bordet med at "jo men frakten er utenom verdien..."

edit: Ser at du sier mva og ikke toll, og da blir det kanskje annerledes, er usikker på om tollverdi og mva beregnes utifra samme kriterier.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...