eigan Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hei jeg holder for tiden med ett nyhetssystem, men jeg trenger nå hjelp til å lage en preview funkasjon. Jeg har ett forslag, men jeg får det ikke til: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <form> <input> //osv osv <submit name="submit"> //legge til nyheten <submit name="preview"> //gå til preview siden </form> Takker for all hjelp. Mvh Mr Chief Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Det forslaget ditt gjør vel egentlig ingen ting med selve koden? Er dette alt du har laget? Du kan jo gjøre så nyheten legges i en midlertidig database og slettes etter en kort tid eller noe lignende. Endret 24. november 2006 av Runar Lenke til kommentar
cronic Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Gjør slik som Runar sier. Når du trykker preview blir nyheten din lagret i en "preview database" og du blir sendt til en preview side. SÅ kan du f.eks gjøre slik at nyhetene i "preview databasen" blir slettet etter f.eks 5 min. Har du greit ålaget ett nyhetssytem,skal ikke dette være noe vanskelig. Bruker du mysql eller flatfiler til å lagre informasjon med ? Lenke til kommentar
eigan Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Har skrevet ett helt script som sender nyhet til databasen. Vil helst ikke legge preview inn i databasen.. Tankte kanskje på å sende variabler over til en annen side, uten å bruke <form>, bare hente variablene fra scriptet, så sende det til en annen side, istedefor legge til i databasen, fungerer likt, men man kommer til en annen side.. Er dette mulig? Endret 24. november 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 For å lagre variabler for å bruke i en annen request kan du bruke SESSIONS Lenke til kommentar
eigan Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 (endret) har du link til php.net ? Finnes masse sessions... EDIT: er det denne?: http://no.php.net/manual/en/function.session-start.php cronic: så ikke posten din..Ja jeg har tenkt på ideen, men jeg vil ikke bruke databasen hele tiden, tenkte kanskje det var en raskere og bedre måte.. --- Endret 24. november 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 http://no.php.net/manual/en/ref.session.php Lenke til kommentar
eigan Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Kjønte ikke så mye av det der jeg..Her er koden min: Pastebin Endret 24. november 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Veldig enkelt. Kjører du dette i en index.php: $_SESSION['last_page'] = 'index'; Så kan du hente ut dette på en annen side etterpå. f.eks i annen_side.php: echo "Din forrige side var {$_SESSION['last_page']}"; Lenke til kommentar
eigan Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Hei endre.php: $_SESSION['tittel'] = 'test'; preview.php: echo $_SESSION['tittel']; Det funker ikke... Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Husket session_start(); i toppen av begge filene? Lenke til kommentar
eigan Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Jeg har session_start i en annen fil. Begge filene inkluderer den filen... Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Så lenge session_start() kjøres før du bruker $_SESSION skal det gå bra, Lenke til kommentar
eigan Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Da fikk jeg det til...måtte bytte plassen til session_start.. Men hvordan får jeg slik at $_SESSION['tittel'] = 'test'; <-(test) kan være en variable jeg prøvde slik: $_SESSION['tittel'] = $tittel; Men da ble det bare blankt Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det skal fungere, kanskje $_SESSION['tittel'] = $_POST['tittel']; ? Lenke til kommentar
eigan Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Nope...får blank da og... Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Er det ikke bedre å gjøre det med AJAX? Slik at det kommer opp etter hvert som du skriver Lenke til kommentar
eigan Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Da blir jo siden kjempe stor hvis du har en stor nyhet.. Og for dem som ikke ønsker preview funksjon, så er jo det en stor ulempe... Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Ja, tenkte jeg ikke over, kunne vert mulig å deaktivere den da men de andre metodene som har blitt vist til er bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå