John-Abruzzi Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 er det bra å ta kondis treningen før eller etter styrke treningen? 7565848[/snapback] jeg ville hatt kondis etter styrke, slik at en kan "yte" mest under styrketreninga og bruke de siste restene av energi etter på Lenke til kommentar
DNA Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Oppvarming før 5-10 min -> styrke -> kardio/kondis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Kardio kjører man etter styrkeøkten. Kondis kjører man som egen økt. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 1t 45min styrke trening. Pluss minus. Lenke til kommentar
madgringo Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Ca 1.5 timer, litt i underkant på rygg, skuldre og mage treningen og litt i overkant på bryst og arm treningen Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Trener til eg er ferdig. Alt frå 45 minutt til 4 timar Endret 26. desember 2006 av Bonnskij Lenke til kommentar
madgringo Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Trener til eg er ferdig. Alt frå 45 minutt til 4 timar 7578302[/snapback] Har det hendt at du har trent i 4 timer? Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 En fjelltur på 4-5 timer kan da defineres som trening. Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 6-7 timar på det mesta. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Kan vel ikke se på x antall minutter på "treninga" som treningsøkten? Skal en ta det seriøst er hele dagen en treningsøkt - det innebefatter f.eks kostholdet som er praktisk talt en heldagsjobb Uansett; Jeg trener under høy intensitet ca. 60 minutter. Over det krever kroppen som regel glukosetilskudd, og jeg har nok med å dra med meg en shake på treninga. Trener noen ganger med CF i vannflaska, men ikke alltid. Har som regel en 5 måltider eksl. shaker før trening så jeg klarer å holde energinivået oppe til siste sett og da oppladningsshaken. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Tidligere trente jeg bare styrke i 60-90 minutter. Nå kommer det gjerne en intervalløkt i tillegg på ca 30 minutter, og så har jeg av og til langkjøringer på 40-120 min. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Holder du på med en idrett smeboe eller bare liker du å holde deg i form? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Holder du på med en idrett smeboe eller bare liker du å holde deg i form? 7602424[/snapback] Er nok mest av det siste, og av utseendemessige årsaker. Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Trener til eg er ferdig. Alt frå 45 minutt til 4 timar 7578302[/snapback] Har det hendt at du har trent i 4 timer? 7592826[/snapback] Javisst. Trener mykje fullkropp etter eit konjugert treningsoppsett, og då blir øktene gjerne lange. La meg forklare: Du trener for ulike kvalitetar på ei og same treningsøkt, til dømes teknikktrening først, når energien er på topp, så ei eksplosiv økt når energien fortsatt er på topp, etterfulgt av ei økt for maksimal styrke, så ei økt for muskelmasse, og til slutt uthald. Eg trener ikkje alle desse kvalitetane, til dømes er trening for muskelmasse og uthald lite interessant for meg som spydkaster, men begge deler opprettheld eg, ettersom det har sine helsefordelar både det gjeld det kardiovaskulære systemet så vel som skadeforebyging. Har deltatt på løp som har gått over 20-30 kilometer, og det tek gjerne tid, og det kan vere greitt å kjøyre seg heilt eingong i blandt for å bryte ned kroppen fullstendig (viktig med lang restitusjonstid etterpå då) Om sommaren har ein jo gjerne god tid til trening, så det er ikkje uvanleg med lange økter då. I tillegg er det 4 gymtimar på skulen på fredagar, og resten er vel logisk Fjellturar kan ein vel rekne som ei treningsøkt som tidlegare nevnt, men då strekk det seg oftast over eit større tidsrom enn fire timar Endret 31. desember 2006 av Bonnskij Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 nå har ju jutsuen startet opp for sesongen igjen, to timer i veka Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 hvis jeg har to timer gym i uka på onsdager, teller jeg det som hviledag eller ikke? ontopic: mine treningsøkter er forholdvis korte, fordi jeg er ganske fersk, men håper (og strever for) å forbedre meg. 30-60minutter. Lenke til kommentar
2rst1 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 går siste året på ungdomsskolen og trener i skoletida i tilvalsfagtimene(da mange andre lærer tysk osv..) 2 skoletimer på mandagen og 1 skoletime på tirsdagen. Trener også litt hjemme med manualer og strikk Lenke til kommentar
wilai Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Eg sprang meg i hjel på fotball trening, rett etter på trente eg bryst og armer. Stor Forbrening og sterkare muskler GO FOR IT Lenke til kommentar
CCola Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Igår trente jeg i ca en hal time! Hadde bare bein osv.. Men, ellers ca 2 timer, eller 1,5time Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Skuffende at det "bare" er pumpere her inne. Eneste det er snakk om er jo hvor lenge man trener styrke. Hva med å begynne å trene en ordentlig idrett da folkens? 7503159[/snapback] Eg trener egentlig kajakk. Det er litt forskjellig kor lenge dei varer, mn minst en time og normalt 1 time og 20 minutt.. Jogging tar cirka en time å det gjør rulleski også.. Spiller av og til tennis og squash cirka 1 time.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå