Gå til innhold

hvor lang er treningsøkten din?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vel ikke se på x antall minutter på "treninga" som treningsøkten? Skal en ta det seriøst er hele dagen en treningsøkt - det innebefatter f.eks kostholdet som er praktisk talt en heldagsjobb ;)

Uansett; Jeg trener under høy intensitet ca. 60 minutter. Over det krever kroppen som regel glukosetilskudd, og jeg har nok med å dra med meg en shake på treninga. Trener noen ganger med CF i vannflaska, men ikke alltid. Har som regel en 5 måltider eksl. shaker før trening så jeg klarer å holde energinivået oppe til siste sett og da oppladningsshaken.

Lenke til kommentar
Trener til eg er ferdig. Alt frå 45 minutt til 4 timar

7578302[/snapback]

Har det hendt at du har trent i 4 timer? :p

7592826[/snapback]

Javisst. Trener mykje fullkropp etter eit konjugert treningsoppsett, og då blir øktene gjerne lange.

La meg forklare: Du trener for ulike kvalitetar på ei og same treningsøkt, til dømes teknikktrening først, når energien er på topp, så ei eksplosiv økt når energien fortsatt er på topp, etterfulgt av ei økt for maksimal styrke, så ei økt for muskelmasse, og til slutt uthald.

Eg trener ikkje alle desse kvalitetane, til dømes er trening for muskelmasse og uthald lite interessant for meg som spydkaster, men begge deler opprettheld eg, ettersom det har sine helsefordelar både det gjeld det kardiovaskulære systemet så vel som skadeforebyging.

Har deltatt på løp som har gått over 20-30 kilometer, og det tek gjerne tid, og det kan vere greitt å kjøyre seg heilt eingong i blandt for å bryte ned kroppen fullstendig (viktig med lang restitusjonstid etterpå då)

Om sommaren har ein jo gjerne god tid til trening, så det er ikkje uvanleg med lange økter då.

I tillegg er det 4 gymtimar på skulen på fredagar, og resten er vel logisk ;)

Fjellturar kan ein vel rekne som ei treningsøkt som tidlegare nevnt, men då strekk det seg oftast over eit større tidsrom enn fire timar :)

Endret av Bonnskij
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Skuffende at det "bare" er pumpere her inne. Eneste det er snakk om er jo hvor lenge man trener styrke. Hva med å begynne å trene en ordentlig idrett da folkens? :p

7503159[/snapback]

Eg trener egentlig kajakk. Det er litt forskjellig kor lenge dei varer, mn minst en time og normalt 1 time og 20 minutt.. Jogging tar cirka en time å det gjør rulleski også..

Spiller av og til tennis og squash cirka 1 time..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...