Zethyr Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Skuffende at det "bare" er pumpere her inne. Eneste det er snakk om er jo hvor lenge man trener styrke. Hva med å begynne å trene en ordentlig idrett da folkens? 7503159[/snapback] Har dessverre en følelse av at mange som bedriver andre typer "ordentlig" (lol) idrett ikke bruker nettet og litteratur så godt til hjelp som det kroppsbyggere eller styrkeløftere gjør. Særlig da ikke de som driver på hobbybasis, som man gjerne finner her på diskusjon.no. De som bedriver lagidrett eller annen organisert idrett på hobbybasis legger sjelden opp egne programmer, og kosthold har heller ikke fullt så mye å si (selv om det fremdeles er superviktig) som for de som pumper jern. De har derfor ikke så mye bruk for å diskutere det (tror de selv) som det man gjerne gjør her inne. Selv vil jeg ikke kalle meg noen "pumper". Jeg trener riktignok styrke regelmessig, men det finnes mange som aldri har satt sine ben på et treningsstudio som antakeligvis er en god del sterkere enn meg. Den eneste muskelgruppa jeg begynner å føle at det hjelper litt på er korsryggen, da jeg lett kan flytte 100 kg når jeg sitter i en maskin som etterlikner 'good morning'-øvelsen med tanke på hvordan man beveger seg. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Styrketrening: 1,5 t Badstue/bobblebad: 1,0 t Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Skuffende at det "bare" er pumpere her inne. Eneste det er snakk om er jo hvor lenge man trener styrke. Hva med å begynne å trene en ordentlig idrett da folkens? 7503159[/snapback] Det er nok fordi mange "pumpere" er meget seriøse. De er ofte seriøse i alle ledd, og dette igjen medfører at det blir mye oppsøking av ny informasjon og forsknig for å optimalisere. De er også meget flinke til å dele erfaringer. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 @ Zethyr: Ligger nok noe i det du sier, men i alle sporter utenom lagidretter legger man jo opp sitt eget treningsprogram (les: sykling, friidrett, roing osv. osv.). Jeg vet at det er noen som er seriøse slik du sier, men jeg føler det er mange av typen som nettopp har begynt å pumpe og skal bli kjempesvære og megasterke. De kommer derfor hertil for å skryte litt over at de har trent i 2 uker og allerede tar 90 kg i benken. Siden de tar 90 i benken er det veldig viktig å begynne med proteiner osv. Tror veldig mange som trener slik vil være seriøse, men ikke klarer det - dessverre. For å være litt on-topic: Tirsdag - 2,5 timer Onsdag - 3 timer Torsdag - 2 timer Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 @ Zethyr: Ligger nok noe i det du sier, men i alle sporter utenom lagidretter legger man jo opp sitt eget treningsprogram (les: sykling, friidrett, roing osv. osv.). 7504379[/snapback] De fleste som bedriver sykling, roing eller liknende for annet enn mosjon er som regel medlemmer i en eller annen klubb, og bruker i startfasen gjerne et program satt opp av treneren i klubben. Det er forresten også mange som f.eks. sykler med en klubb de fleste av treningene, og muligens har 1 eller 2 treninger på egenhånd per uke. Hva trener du forresten? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 @ Zethyr: Ligger nok noe i det du sier, men i alle sporter utenom lagidretter legger man jo opp sitt eget treningsprogram (les: sykling, friidrett, roing osv. osv.). Jeg vet at det er noen som er seriøse slik du sier, men jeg føler det er mange av typen som nettopp har begynt å pumpe og skal bli kjempesvære og megasterke. De kommer derfor hertil for å skryte litt over at de har trent i 2 uker og allerede tar 90 kg i benken. Siden de tar 90 i benken er det veldig viktig å begynne med proteiner osv. Tror veldig mange som trener slik vil være seriøse, men ikke klarer det - dessverre. For å være litt on-topic: Tirsdag - 2,5 timer Onsdag - 3 timer Torsdag - 2 timer 7504379[/snapback] Ja, når folk spørr hvor lenge du trener så sier ikke jeg, nei, jeg har 3-4x 1.5 timer organisert trening i uka... Jeg regner nesten med at det er egentreningen det er snakk om.. Tror det er ganske mange her som driver med annen idrett enn ren styrketrening. Selv om det er styrketreningen som får størst fokus her (noe jeg ikke finner det minste rart, hva gjør du hvis du f.eks driver med kickboksing ? Jo, du legger styrketreningen opp etter det) Hvis jeg skal si eksakt hvor mye jeg trener så blir det nærmere dette Mandag : ca 1 time styrketrening 1,5 timer Judo Tirsdag : ca 1 time styrketrening Onsdag : Jujutsu 1,5~2 timer Torsdag : ca 1 time styrketrening 1,5 timer Judo Fredag : ca 1 time styrketrening Lørdag : ca 1 time med div. kondis/kickboksing Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hva trener du forresten? 7504554[/snapback] Jeg holder på med friidrett. Ja, når folk spørr hvor lenge du trener så sier ikke jeg, nei, jeg har 3-4x 1.5 timer organisert trening i uka... Jeg regner nesten med at det er egentreningen det er snakk om.. 7505687[/snapback] Når folk spør hvor lang treningsøkten din er, så tror du de ikke mener organisert trening? Høh? Neivel? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Når folk spør hvor lang treningsøkten din er, så tror du de ikke mener organisert trening? Høh? Neivel? 7509240[/snapback] Det spørs helt på kontekst, men dersom jeg spør en tilfeldig person "hvor mye trener du i uka" så forventer jeg å høre et svar som tar med både organisert trening og egentrening. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Når jeg får spørsmål om hvor lang treningsøkten min er, tar jeg selvfølgelig organisert trening med i vurderingen. Skjønner ikke hvordan man bare kan tenke på egentrening når man lfår dette spørsmålet. Lenke til kommentar
-Makaveli- Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Det kommer vel egentlig litt annpå programmet mitt og intensiviteten jeg kjører, men på splitt så ligger jeg som regel på rundt 1 time, trener jeg fullkroppsprogram tar det gjerne litt lengre tid. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Etter jeg begynnte med splitt er de intense på 45 min og hvis jeg somler 60 min. (Volum training). Endret 16. desember 2006 av DNA Lenke til kommentar
Road11 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg prøver å få øktene til å vare i rundt en time, men på grunn av noen usedvanlig trege partnere funker det som regel ikke. Har bedt dem skjerpe seg opp til flere ganger, men det ser ikke ut som det funker. Skulle gjerne ha byttet dem ut, men nå har det seg sånn at de er to av mine beste venner, og vi omgås mye. Rawr! Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 hmm.. Før så hadde vi 3 timer 3 ganger i uken der vi trente styrke+mye teknikk, men har gått over til 1 time tortur isteden; vi sitter ikke, snakker ikke, drikker ikke, ligger på 90% hele tiden. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 hmm.. Før så hadde vi 3 timer 3 ganger i uken der vi trente styrke+mye teknikk, men har gått over til 1 time tortur isteden; vi sitter ikke, snakker ikke, drikker ikke, ligger på 90% hele tiden. 7530396[/snapback] Drikker ikke? Lenke til kommentar
Road11 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) hmm.. Før så hadde vi 3 timer 3 ganger i uken der vi trente styrke+mye teknikk, men har gått over til 1 time tortur isteden; vi sitter ikke, snakker ikke, drikker ikke, ligger på 90% hele tiden. Hvordan kan du klare å ikke drikke i løpet av en hel treningsøkt? Jeg blir helt uttørket, og det er helt essensielt å drikke for min del. Endret 18. desember 2006 av Road11 Lenke til kommentar
DNA Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Vann i treningsøkten utgjør mye av styrken du utgjør, du vil løfte tyngere om du drikker noen ganger, kanskje mellom hvert sett. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg prøver å drikke ~1.5-2 L vann på ei treningsøkt, så jeg drikker mellom hvert sett. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Vi bedriver trening på den måten at magen blir "blåst opp" om du skjønner av at vi drikker. Å unngå vann går veldig bra når du blir vant til det. Kanskje uvant de første 3-4 gangene, men det er, som sagt en vanesak. Selvsagt drikker vi etter treningen, men det er bare dråpene om gangen, for å unngå at magen tar livet av deg. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 jeg drikker 3 dl før trening, og drikker mellom hvert sett. etter trening drikker jeg 6 dl...den neste timen tilbringer jeg hvert femte minutt på dass :!: Lenke til kommentar
Fastar Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 er det bra å ta kondis treningen før eller etter styrke treningen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå