Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm, ingen lyd i pcspeaker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har satt sammen en pc bestående av følgende komponenter:

ASUS P5MT S775 INTELE7230 ATX GREEN VGA 2XGLN U2 FSB1066 SATA100 NS (90-MSVAB0-G0UAY)

ANTEC Take 4U rack chassi 450W (ATX) (761345-04001-3)

Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte

Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

Når jeg starter opp (eller prøver på..) kommer det grønt lys i HK-LED, viftene går, og om jeg har koblet til floppy/cd-rom eller HDD så rusler disse og.

Men: Jeg har svart skjerm, og ingen biip i pcspeaker som kan hjelpe meg til å forstå hva problemet er.

Jeg har prøvd å starte uten RAM, med et PCI-E skjermkort, resatt CMOS men ingenting av dette ser ut til å virke. Intet bilde, null lyd.

Noen som har noen idéer?

Endret av stereo123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

jeg har hatt et lignende problem før. Litt flau over å si det, men mitt problem var

som følger :

I CPU sokkelen (Dette var K7, om jeg ikke husker feil), låg det en temp sensor

som stakk opp over selve sokkelen.

Poenget er at jeg fikk samme "feil" som deg, da CPU'en med andre ord

ikke kom helt nedi sokkelen, og dermed ikke var skikkelig montert.

Så, jeg ville ha sjekket at CPU er skikkelig montert, at den flukter med sokkelen.

Det er mitt tips hvertfall...

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Ok, har sett etter for n'te gang på prosessoren, og jeg kan slå fast at den ikke er montert feil.

Et spørsmål: Skal det være mulig å starte pc uten ram/cpu? altså bare starte bios uten noe mer? Da kunne jeg sett om det var HK det var noe feil med.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Ring de du kjøpte systemet fra, og si at CPU'en ikke virker. Be de sende en ny ASAP, også sender du din tilbake. Da har du en pc som sannsynligvis virker om to dager.

7349670[/snapback]

Hehe, rett før jeg gjør det, men tror du det funker mot komplett? :p

Måtte sende tilbake noen deler til de tidligere, og det tar ca en uke før "retursøknaden" blir behandlet.. :ph34r:

Lenke til kommentar
Ring de du kjøpte systemet fra, og si at CPU'en ikke virker. Be de sende en ny ASAP, også sender du din tilbake. Da har du en pc som sannsynligvis virker om to dager.

7349670[/snapback]

Hehe, rett før jeg gjør det, men tror du det funker mot komplett? :p

Måtte sende tilbake noen deler til de tidligere, og det tar ca en uke før "retursøknaden" blir behandlet.. :ph34r:

7349700[/snapback]

Jeg sendte nettopp tilbake et hovedkort jeg bestillte der, og returerte det på angrefrist. Det tok en dag før det ble godkjent. Men du skal returnere et produkt som ikke fungerte når du fikk det. Det var dead on arrival. Ring dem og forklar problemet, og si at du vil ha en prosessor så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Takk for all hjelp! :)

Ser nå på produktsiden til prosessoren at den kun blir støttet av 965 + de som ligger i tilbehørslisten. Hovedkortet mitt ligger ikke i denne listen, da jeg kjøpte det av en annen forhandler, men oppga klart og tydelig prosessor og alle andre deler jeg skulle putte inn i denne maskinen da jeg (som dere ser) ikke er noen ekspert på området og ville sikre meg mot slike inkompabilitets-ting.

I og med at HK og prosessor er kjøpt av 2 ulike forhandlere (kjøpte begge av samme forhandler først, men returnerte HK #1 pga selgerfeil og bestemte meg for å gå til en annen forhandler...) bunner det vel ut i at det er min feil at komponentene ikke er kompatible selv om det var det som var mitt hovedpunkt for å kontakte "ekspertene"...

Kan det være mulig at det er dette? :blush:

I så fall - er det mulig å oppgradere BIOS til å støtte Core 2 Duo sånn som stoda er nå eller må jeg først sette inn en Intel® Pentium4 LGA775 før jeg kan oppgradere bios?

Hadde jeg visst det jeg vet nå for litt siden hadde jeg gjort mitt beste for å unngå at jeg lærte det jeg vet nå.

Endret av stereo123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...