Gå til innhold

Apacer 256mb ddr333 for 464kr,- ???


grumpyy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg og en kompis bestilte 4 stk.. Får bare håpe at de leverer til den prisen.

 

Siterer salgsbetingelsene deres: "Prisendringer som skjer etter at ordre er bekreftet får ikke tilbakevirkende kraft."

 

Har allerede fått ordrebekreftelse så det lover jo bra.

Lenke til kommentar

Hmmm bestillte også, og fikk ordrebekreftelse.

Lurer litt på hva som skjer nå. Det er vel dette som er grunnen til at man har en ordrebekreftelse, er det ikke?

 

EDIT: Fikk du brikkene til den prisen Zero?

 

[ Denne Melding var redigert av: joac på 2002-11-15 13:49 ]

Lenke til kommentar

Vi har sendt inn klage og henvist til salgsbetingelsene deres. Siden vi har krav på å få brikkene til den første prisen så håper jeg ikke at det blir noe problem. Hvis datasupply er seriøse innrømmer de feilen og gir oss brikkene til den første prisen.

Lenke til kommentar

ble oppringt, som alle dere andre sikkert.

 

Synes det er leit at de ikke kan holde orden, men når en oppriktig lei seg selger ringer meg, så valgte jeg heller å si at det var greit og ikke stresse mer med det. Må si at til tross for denne feilen som faktisk vel lå hos leverandøren og ikke datasupply, så gjorde de et ok inntrykk når de ringer opp til alle som hadde bestillt.

 

Ble ikke noen ny RAM på meg, så nå kommer jeg vel til å forbanne http://www.datasupply.no hver gang jeg hører cachen bli full :wink:

Lenke til kommentar

Må få skryte litt av Multicom nå. Jeg bestilte for noen dager siden 3x512MiB DDR PC266 brikker til 499kr stykket. Riktignok noname, men laveste pris i prisguiden ATM er 1295kr så 499 var jo et kupp.

 

Jeg var spent på hvordan Multicom ville behandle saken, og da jeg mottok et ISDN kort og en 256MiB brikke begynte jeg jo å lure litt. Tok selvsagt kontakt med Multicom(som beklaga feilleveransen) og dagen etterpå(!) hadde jeg de rette minnebrikkene i postkassa :smile: Det er rett og slett super kundebehandling.

 

Multicom vet med andre ord hvordan lovverket er. Så bare så dere er klar over det: Juridisk har ikke Datasupply noe dem skulle sagt. Idet du trykker på "bekreft" så har begge parter ingått en bindene kontrakt. De første som fikk merke dette var i Priceclub/smartclub som i sin tid måtte selge en drøss med superraske TNT2Ultra kort ekstremt billig (tror normal pris var 3000kr og kortene ble solgt for 1200kr eller deromkring).

 

_________________

[email protected]

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-11-15 17:54 ]

Lenke til kommentar

Kommer ikke til å gi meg. Så lenge leverandør har oppgitt feil pris er dette en sak mellom datasupply og leverandør og ikke mellom meg og datasupply. Takker for veldig informativt innlegg Anders og håper at datasupply oppfører seg like eksemplarisk som multicom.

Lenke til kommentar

Joda er klar over at det absolutt ikke er mitt problem hva leverandøren til en web butikk finner på, så juridisk sett så har du nok ditt på det tørre zero, og det er bare å stå på hvis du vil :wink:

 

Som noen var inne på kunne vel hele saken vært unngått med en tekst som fraskriver butikken ansvar ved trykkfeil, men det er jo så..

Lenke til kommentar

I følge norsk kjøpslov siterer:

 

§ 18. Opplysning om egenskaper eller bruk.

 

(1) Reglene om mangler gjelder også når tingen ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen, dens egenskaper eller bruk og som kan antas å ha innvirket på kjøpet.

 

(2) Reglene i første ledd gjelder tilsvarende når tingen ikke svarer til opplysning som noen annen enn selgeren har gitt på tingens innpakning, i annonse eller annen markedsføring på vegne av selgeren eller tidligere salgsledd. Dette gjelder ikke om selgeren verken visste eller burde ha visst at opplysningen var gitt.

 

(3) Reglene i første og andre ledd gjelder ikke når opplysningen i tide er rettet på en tydelig måte.

 

Endret ved lov 21 juni 2002 nr. 34 (i kraft 1 juli 2002).

 

§ 23. Rett til oppfyllelse.

 

(1) Kjøperen kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse. Dette gjelder ikke om det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller for så vidt oppfyllelse vil medføre så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller.

 

(2) Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan kjøperen kreve oppfyllelse når ikke dette etter den tid som er gått, vil være vesentlig mer tyngende eller få en annen karakter enn selgeren kunne forutse eller det for øvrig vil være urimelig å kreve oppfyllelse.

 

(3) Kjøperen taper sin rett til oppfyllelse om han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

 

 

 

Alle som har bestillt varen, har krav på den!

 

[ Denne Melding var redigert av: vpaulsen på 2002-11-15 18:16 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...