ken8 Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Driver å bygger meg en pc. Skal ha trådløst tastatur og mus, men tenkte at en fjernkontroll kan være kjekt det også. Vil Logitech Harmony 895 funke på en pc, eller er denne kun ment for å brukes på stereo, tv osv? Prøver å finne en fjernkontroll som kan ta alt. Logitech Harmony 895Logitech Harmony 895 with color LCD Skal den funke på pc'en så må det jo også følge med en enhet som kobles til pc'en og kan "snakke" med den. Har også tatt en titt på SnapStream Firefly USB RF fra vendur.no, men denne har vel ikke muligheten til å kontrollere stereoen min og cd spilleren? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hva vil du at den skal gjøre med PCen din? Jeg tipper 80% av markedet til den er de som allerede bruker en form for mediacenter løsning som feks Microsoft en som har også en infrarød mottaker til sitt keyboard og fjernkontroll. Så for den type brukere så er en slik fjernkontroll en fin sak for å slippe å ha både PC fjernkontroll, TV, forsterker osv. AKIRA Lenke til kommentar
Cinemarillion Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hei. Bruker lillebroren harmony 525 til min stuePC. Det funker fint, men den mottar signaler via ir-mottagere som fulgte med TV-kortene. Den kontrollerer også TVen og recieveren. Så vidt jeg vet følger det ikke med en slik PC-mottager med harmony fjernkontrollene, men kanskje har du det fra før slik Akira nevner, eller så kan du kjøpe for eksempel Microsoft sin MCE-fjernkontroll som jeg mener har inkludert en USB ir-mottager. Da blir det tilsvarende mitt system, og du får programert fjernkontrollen lett på harmony sine hjemmesider. (members.harmonyremote.com). Er det til et mediasenter? Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Ja det er et mediacenter. Så vidt jeg vet følger det ikke med en slik PC-mottager med harmony fjernkontrollene, men kanskje har du det fra før slik Akira nevner, eller så kan du kjøpe for eksempel Microsoft sin MCE-fjernkontroll som jeg mener har inkludert en USB ir-mottager. Var dette jeg trodde jeg også og da synes jeg det blir en ganske dyr løsning når man må kjøpe en fjernkontroll med mottaker for å så ikke bruke fjernkontrollen. Da tror jeg at valget faller på SnapStream Firefly USB RF i stedet. Denne har RF og koster ikke så mye som Harmony. Så får vi se om jeg i fremtiden kjøper Harmony til å kontrollere alt som er kjøpt inn I dag synes jeg en slik løsning blir for dyr i forhold til hvor mye utstyr jeg trenger å kontrollere. Har kun tv, stereo og pc. Endret 24. november 2006 av ken8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå