^fmj Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hvilket samfunn er det vi lever i? Link til artikkel. Nå er det ikke lenge siden man fikk høre at folk som stod i donorkø og ventet på organ, ikke kunne få utført operasjon når organet ble tilgjengelig fordi man rett og slett ikke hadde råd. Så får jeg altså lese dette, at prisen på statsministerboligen øker fra 125 til 300 millioner. Blir rett og slett oppgitt og vantro her jeg sitter, er det virkelig slik det skal være i Norge? Moralen må jo være at det er greit å la personer dø i donorkø sålenge statsministeren får ny bolig. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Spørsmålet jeg har er, hvorfor blir den dyrere? Synes det hadde vært en morsom plass og hatt god gammaldags dugnad Endret 24. november 2006 av Trynemjoel Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Spørsmålet jeg har er, hvorfor blir den dyrere? 7348482[/snapback] Enig, dette er ikke så mye å diskutere så lenge vi ikke vet hvorfor. Kan hende det er gode grunner for endringene.... Jeg håper forøvrig prosjektet også blir forsinket såpass at Stoltenberg aldri rekker å flytte inn. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Det sto jo at sikkerhet var mye av grunnen. Moralen må jo være at det er greit å la personer dø i donorkø sålenge statsministeren får ny bolig. Det blir ikke riktig å fremstille det på den måten. Her er det snakk om at rollen som statsminister skal kunne bli oppfylt i best mulig grad av personen som til enhver tid innehar stillingen, ikke at den personens trang til luksus skal gå foran mannen i gatas behov for organtransplantasjon. For å kunne tjene samfunnet på best mulig måte er det helt nødvendig at statsministeren trives. Vi snakker her om nytte på to vidt forskjellige plan, og hvor kynisk det enn måtte høres vil jeg våge å påstå at samfunnsnytte må gå foran hensynet til privatpersoner. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Moralen må jo være at det er greit å la personer dø i donorkø sålenge statsministeren får ny bolig. Slike sammenligninger kan du si om det meste, så glem det. Denne boligen skal fungere som et representasjonsbolig også. Og for din opplysning er donorkø problematikken et problem for at de ikke finner donorer og ikke den norske stat som betaler hundretusener av kroner for hver pasient velvillig. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Moralen må jo være at det er greit å la personer dø i donorkø sålenge statsministeren får ny bolig. Slike sammenligninger kan du si om det meste, så glem det. Denne boligen skal fungere som et representasjonsbolig også. Og for din opplysning er donorkø problematikken et problem for at de ikke finner donorer og ikke den norske stat som betaler hundretusener av kroner for hver pasient velvillig. 7348920[/snapback] De må sifra seg organer fordi de ikke har råd til å gjennomføre operasjonen. Når de først er så heldig å få tak i et organ. Dette var det en lege som gikk ut å sa for en tid siden, så jeg tror nok at det stemmer. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 1: Selg statseide kirker; de kristne kan kjøpe kirkene når kirke og stat skiller lag. 2: Selg kongehuset; de kongelig kan kjøpe slottet når de ikke level i luksus fordi jeg jobber og ødelegger meg. Om ikke for min skyld, så for den millionen i folket med dårligere arbeidsforhold enn meg. 3: SÅ kan vi se på statsministerboligen -- og spørre oss hva en stor leilighet i Oslo sentrum koster. Det er noe med sinnsvak sløsing jeg på en eller annen måte misliker. Sinnsvak, ikke sinnsyk -- bare en av de tre over er sinnsyk. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) tenk å bruke 1 million på XX-skole når folk dør i donorkø! tenk å bruke 100 millioner på bru over XX-sund når folk dør i donorkø! slike sammenlikninger er håpløse Endret 24. november 2006 av Pinglebolle Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 nå skal det sies at det er ganske unikt at vi bor i et land hvor statsministeren bor i et helt vandelig hus(kjell mangne bodde vel i et rekkehus). så det er vel på tide med en statsminister bolig. 300 mil er selfølgelig litt mye, det kan jeg være enig i. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 nå skal det sies at det er ganske unikt at vi bor i et land hvor statsministeren bor i et helt vandelig hus(kjell mangne bodde vel i et rekkehus). så det er vel på tide med en statsminister bolig. 300 mil er selfølgelig litt mye, det kan jeg være enig i. 7353220[/snapback] Litt mye..? 2 millioner er vanlig. 3 millioner er litt mye. 5 millioner er ganske mye. 7 millioner er mye. 15 millioner er veldig mye. Hva får du når du ganger "veldig mye" med 20..? Super-Giga-Fantastisk-Veldig mye..? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 2: Selg kongehuset; de kongelig kan kjøpe slottet når de ikke level i luksus fordi jeg jobber og ødelegger meg. Om ikke for min skyld, så for den millionen i folket med dårligere arbeidsforhold enn meg. Kongen har i realiteten arbeidstid 24/7. Det er det ikke mange som har. Uansett tjener vi visstnok på å ha et kongehus. De fungerer som ambassadører for Norge, noe som hjelper stat og næringsliv, som vi så tjener penger på. Kongehuset er med andre ord en god investering. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 nå skal det sies at det er ganske unikt at vi bor i et land hvor statsministeren bor i et helt vandelig hus(kjell mangne bodde vel i et rekkehus). så det er vel på tide med en statsminister bolig. 300 mil er selfølgelig litt mye, det kan jeg være enig i. 7353220[/snapback] Litt mye..? 2 millioner er vanlig. 3 millioner er litt mye. 5 millioner er ganske mye. 7 millioner er mye. 15 millioner er veldig mye. Hva får du når du ganger "veldig mye" med 20..? Super-Giga-Fantastisk-Veldig mye..? 7353234[/snapback] Husk at dette er ikke et vanlig bolig, men skal også fungere som et representasjonsbolig itillegg. Man skal ha full sikkerhet med sikkert skuddsikre glass osv, sikkerhet har blitt viktigere og viktigere. Ja det er dyrt men tror i det lange løp så vil det kanskje lønne seg. Tror det er flere politipatruljer som vokter huset til statsministeren døgnet rundt for tiden. Har sett dem selv. Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Husk at dette er ikke et vanlig bolig, men skal også fungere som et representasjonsbolig itillegg. Man skal ha full sikkerhet med sikkert skuddsikre glass osv, sikkerhet har blitt viktigere og viktigere.7357137[/snapback] Hvis ikke statsministeren hadde gjordt seg så upopulær hadde han ikke trengt skuddsikkert glass osv. Man kunne jo lage dugnad på boligen, få Kristin Halvorsen og Pølse Hansen til å male kåken så er det 50 millioner spart. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Statsministerbolig til 300 millioner kroner? :O Ble helt forskrekket da jeg leste overskriften, dette er rett og slett helt uhørt, etter min mening! Hvem er det som betaler dette, egentlig? Når jeg begynner å betale skatt neste år, vil jeg ikke betale luksuriøse boliger for statsministeren og personlige trenere for toppolitikere, jeg skal finansiere kollektivtrafikk og slike ting som faller tilbake på meg... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Åh...det er nok bare toppen av isfjellet av de regningene vi aldri ser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå