Mez Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hei, kjører Vista med Media Center. Problemet er når jeg skal legge til musikksamlingen min i Media Center, det tar en evighet. Den har nå stått på i 5 timer, og har bare fått inn 2000 av 33000 låter. Hvorfor er den så treg? Kan nevne at musikken ligger på filserver, switchet nettverk på 100mbit. Erik Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Det er nok ikke så rart det går tregt når du har 33000 låter som skal registreres. Den skal jo lese alle fildataene fra hver eneste fil, og det tar tid. Og selv om du har et raskt nettverk, kan det nok likevel bli en liten flaskehals i forhold til om du hadde hatt musikken på lokal harddisk. Men 5 timer på 2000 låter var litt drøy likevel, det vil si 9 sekunder i snitt på hver låt, eller 82,5 timer på alle låtene. Hvordan maskinvare har du, minne og CPU? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hørtes drygt ut ja... holder på å årner meg MCPC jeg også.. håper den er ferdig idag.. Media center fungerer bra til deg, bortsett fra tregheten? Lenke til kommentar
Mez Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Media Center PC: Intel Celeron D 326 2.53GHz Socket Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 TwinMOS DDR2 PC4200 1024MB CL4 Burde ikke være no veldig stor flaskehals det? Media Center fungerer bra det, men er litt ubrukelig når jeg ikke får inn alle mediafilene mine da. Må nok vente til alt er inne for å se om det duger ordentlig, litt kjipt om det alltid er en treghet om man har mye media inne... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Prøv å deaktivere indekseringstjenesten i Vista. Sjekk i services (administrative tools). Husker ikke helt hva den het i farten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå