ED209 Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hei. Sitter å plages med å finne en reset funksjon i StatementList i FESTO FST. Noen som har holdt på med dette programmet her?? Det som er problemet egentlig er at lærerne her er bortreist på kurs, så jeg har ingen å henvende meg til, så derfor tyr jeg til forumet da det jeg ikke finner noen forklaring på "my friend google". Har 3 programmer som kjører ilag: P0, P1 og P2. P0 er hovedprogrammet med start og stoppfunksjon (usikker på om jeg har fått den riktig satt sammen). P1 er resetdelen (Helt grønn her). P2 er den delen som blir satt igang av P0 (hvis det oppstår feil, skal P1 tre inn). Legger til koden slik at dere kanskje får et bedre bilde av hva jeg mener. P0 STEP Start IF I1.0 'Startbryter AND I1.2 'Nøkkelbryter THEN SET P2 'DriftProg SET O1.0 'LED Start RESET O0.5 'Orange lys (ekstra oppg.) IF I1.1 'Stoppbryter THEN JMP TO Reset STEP Error IF NOP THEN SET O1.1 'LED Reset RESET O1.0 'LED Start STEP Reset IF NOP THEN SET P1 'Reset_Prog P1 ?????? P2 STEP InitPuckH IF NOP THEN LOAD V10 TO TP1 'Timer 1 tidsforvalg LOAD V20 TO TP2 'Timer 2 tidsforvalg IF N I0.6 'Puck i magasin AND I0.1 'Stempel, ytr. pos. AND I0.5 'Arm, leverings pos. THEN SET T1 'Timer 1 SET T2 'Timer 2 STEP EndPuckH IF N T1 'Timer 1 AND N T2 'Timer 2 THEN SET O0.0 'Stempel går inn SET O0.3 'Svingarm, henter IF I0.2 'Stempel, indr. pos. AND I0.4 'Arm, hente pos. THEN RESET O0.0 'Stempel går inn RESET O0.3 'Svingarm, henter STEP VACUM IF I0.4 'Arm, hente pos. THEN SET O0.1 'Vacum (sugekopp) STEP LEVERER IF I0.3 'Sens. akt. av vacum THEN SET O0.4 'Svingarm, leverer STEP RESET2 IF I0.5 'Arm, leverings pos. THEN RESET O0.1 'Vacum (sugekopp) RESET O0.4 'Svingarm, leverer STEP Slipp IF NOP THEN LOAD V10 TO TP3 'Timer 3 tidsforvalg IF I0.5 'Arm, leverings pos. THEN SET T3 'Timer 3 STEP EndSlipp IF N T3 'Timer 3 THEN SET O0.2 'Utblås (sugekopp) IF N I0.0 'Giver på band THEN RESET O0.2 'Utblås (sugekopp) STEP END IF NOP THEN JMP TO InitPuckH Håper det er noen som kan være behjelpelig. ED209 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå