Gå til innhold

Zelda: TP. Composite vs component. Wii

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik jeg forstår det er det noen spill på Wii som ikke støtter Progressive og 16:9 format. Mener å ha hørt at Trauma Center er et av de. Mulig jeg tar feil, men hvis det stemmer har Nintendo gjort en dårlig jobb med å sette krav til hva spillene må støtte. Synes det er minimum av hva man må kunne forvente av spill i 2006

Lenke til kommentar

Trauma Center har ikke 16:9 nei.

Angående topic, er det greit med slikt eksempelbilde, men det er enda mer forskjell når man faktisk SER på skjermen. Husker godt da jeg kjøpte RGB kabel til PS2'en, var jo som om man kjørte spillet i høyere oppløsning! :)

Endret av ResidentDante
Lenke til kommentar

Jepp, før var eg lite opplyst om disse kablene. Kabel var ein kabel, og det som fulgte med i pakken holdt det.

Var først med 360`en og AV-SCART eg innsåg faktumet. Siden spanderte eg på meg RGB-kabel til GC(bedre seint enn aldri folkens),kjøpte RGB-kabel til PS2 kort tid etter den kom i hus tidligere i høst. Har også lagt med ein RGB-kabel under min forhåndsbestilling av Wii.

Lenke til kommentar
Skikkelig nybegynner på slikt jeg og, men man må vel ha en nogenlunde ny tv for å ha no nytte av dette? altså component kabler passer vel ikke i la oss si en 24tommer 5år gammel LG tv.

7349193[/snapback]

Sjekk baksiden på TV-en din. Dersom du ser kabler som dette kan passe så støtter den det. Men i Norge tror jeg ikke det er solgt så mange "ikke HD" skjermer med komponent-støtte. Ikke det at jeg vet med sikkerhet.

p_component.jpg

den nederste røde og hvit er for lyd.

Lenke til kommentar

Alle TV som har mulighet for komponent vil nesten garantert vise bedre bilde enn ved bruk av kompositt. Problemet er stort sett at det er få TV'r som har komponentinngang.

S-video og RGB over scart er ok løsninger, nesten ALT overgår kompositt. Det burde vært forbudt i år 2006 ;)

Lenke til kommentar
Kan Component kabler brukes på vanlige TVèr? Altså sånne som ikke er LCD/HD TV? Blir det stor forskjell da også?

7349394[/snapback]

Ikke alle.. bare noen. Som jeg nevnte litt over, du kan sjekke dette på baksiden. En grøn, blå og rød inngang på baksiden, i lag med en rød og hvit for lyd.

Lenke til kommentar

Hmmm...

Det er klart bildene ikke reprensativt, men jeg synes de øverste var best jeg.

Litt 'blurry' rundt kantene, imotsetning til de nederste som det ser ut som om de har støy, hakkete rundt kantene, men likevel klarere da.

Men hvis jeg hadde valgt utifra de bildene, hadde jeg ville hatt de øverste.

Uansett, SÅ vanvittig stor forskjell som mange av dere påstår er det da vitterlig ikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...