Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvem er best i oc? hvem gir best ytelse ved oc..

7347832[/snapback]

Hei.

Normalt sett er opteron bedre i oc enn x2, dette pga at de gjennomgår en strengere kontroll, det er kunn de beste eksemplarene som blir opteron og fx prosessorer. De har også større cache enn "vanlige" amd cpu´er.

Dette gjør (egen erfaring) at de yter litt bedre under oc også. Men husk at alle cpu´er klokker forskjellige, noen er kjempeklokkere og andre nekter å klokkes noe særlig. :)

Mvh

amdme

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at faktisk så klokker X2 svært bra den også, og i overklokking så tror jeg ikke at det er de veldig store forksjellene mine.

Får ivhertfall min X2 4200+ opp i 2,8GHz. (på luft)

:)

Men, nå må det jo også sies at Opteron gjerne koster mer enn det smaker...

Lenke til kommentar
Som jeg har sakt så lurer jeg på oc..har en amd 4200+ nå som jeg har hatt  oppe i 3ghz..hvem opteron til sånn ca samme pris klokker bedere?(vet det er forskjell på cpuer) er en kammerat som lurer på hva han skal ha av dem to...

7350987[/snapback]

Da tror jeg du skal beholde den cpuen du har :)

Lenke til kommentar
Nå skal det sies at faktisk så klokker X2 svært bra den også, og i overklokking så tror jeg ikke at det er de veldig store forksjellene mine.

7359419[/snapback]

fikk min X2 4200+ opp i 3,15ghz maks foreløbig. skal putte på litt mer volt senere og prøve å passere 3,2ghz. :)

Lenke til kommentar

7359419[/snapback]

fikk min X2 4200+ opp i 3,15ghz maks foreløbig. skal putte på litt mer volt senere og prøve å passere 3,2ghz. :)

7359585[/snapback]

Hvilken kjølemetode?

Hvor mange volt snakker vi her?

(På den nyeste BIOS versjonen på dette HKet er det maks 1,5V :cry:)

Lenke til kommentar
Hvilken kjølemetode?

Hvor mange volt snakker vi her?

(På den nyeste BIOS versjonen på dette HKet er det maks 1,5V :cry:)

7359619[/snapback]

kjøler på luft med TT big thypoon. var 1,5v tror jeg det var. skal prøve med 1,6v senere og se om jeg kommer lengre. Temperaturene er ikke spesielt høye, TT gjør jobben sin. :) har 27-28 grader når jeg kjører den på 2,85ghz 24/7. :) skal ha høyere 24/7 klokk senere, har ikke gidda å prøvd meg frem enda, så satte den bare på 2,85ghz foreløbig.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
ok..jeg har voltinstillinger på 0,25 i pluss oppover helt til jeg kommer til 1,55...da hopper den til 1,65..er ikke det litt mye i hopp? skulle hatt 1,575-1,6 osv?

ga meg på dette ista på 1,55 ista for turte ikke gi den 1,65.

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=141285

vil det hjelpe med en biosuppdate?

7359906[/snapback]

mest sannsynlig, det kan umulig skade å prøve. Tror den skal klare 1,65v, har sett folk hatt den opp i nesten 1,7v, tullinger sier nå jeg. Men jeg holder meg rundt 1,60-62v, da er det en margin slik at ikke noe blir svidd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...