Chaqwa Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Gir faen om de har skygge eller ikke, som regel er de så dårlig at det ikke er verdt å legge merke til(current gen). Det siste brettet på Halo 2(der du er Arbiter) var noe av det beste jeg har sett på konsoll, mener det brettet der du skal prøve å ta ikon. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Gir faen om de har skygge eller ikke, som regel er de så dårlig at det ikke er verdt å legge merke til(current gen). Det siste brettet på Halo 2(der du er Arbiter) var noe av det beste jeg har sett på konsoll, mener det brettet der du skal prøve å ta ikon. 7352938[/snapback] Belysning er det som krever mest kraft. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Belysning er det som krever mest kraft. 7352959[/snapback] Den var dagens Endret 24. november 2006 av avanore Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Den var dagens Hehehe hadde godt av en vittighet på en så trist dag som denne Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Test 1: én lyskilde, ambient på 128, 128, 128, og 32000 polygoner: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Render time: 2 sek. Test 2: 92 lyskilder (herav en med raytrace), ambient på 0, 0, 0, og 2500 polygoner. Raytrace lyskilden er veldig nærme, så det øker ikke rendereringstid nevneverdig. De 91 andre lyskildene, har en skyggeoppløsning som er 1/4 av skyggeoppløsningen i test 1. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Render time: 42 sek. Bildene er renderert på en Celeron M, med 1024 MB RAM, og 128 MB skjermkort. Ingen av bildene har radiosity, GI, final gather, eller tilsvarende. Belysning er den mest avgjørende faktoren for om det ser bra ut eller ikke. Endret 25. november 2006 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg liker slike poster som dragonhunter her postet. Der han først blir ledd av. Å man tenker en klassisk "haha vi er bedre en deg sitausjon der han går taus ettepå" Men neida. He fought back. Han viste faktisk med bevis at lys tar mye resurser. + respect til dragon hunter! Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) + respect til dragon hunter! hehehe MHM! Han viste faktisk med bevis at lys tar mye resurser. Beviser han at det er belysning som tar mest kraft forresten? hehehe Endret 25. november 2006 av Matsini Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Dynamisk skygger og skygger i det heletatt som ikke er malt inn i texturen, er krevende Det er sikkert en god grunn at Resistance ikke har dynamsike skygger. I Oblivion fjernet de skygge effektene på objektene fordi det var for krevende I F.E.A.R var det ikke mange som kunne kjøre med softshadows når spillet kom til PC Endret 25. november 2006 av avanore Lenke til kommentar
baltie Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Test 1: én lyskilde, ambient på 128, 128, 128, og 32000 polygoner: Test 2: 92 lyskilder (herav en med raytrace), ambient på 0, 0, 0, og 2500 polygoner. Raytrace lyskilden er veldig nærme, så det øker ikke rendereringstid nevneverdig. De 91 andre lyskildene, har en skyggeoppløsning som er 1/4 av skyggeoppløsningen i test 1. Bildene er renderert på en Celeron M, med 1024 MB RAM, og 128 MB skjermkort. 7354655[/snapback] Og hva har hvor mange MB minne skjermkortet har med dette å gjøre? Dessuten er mest sannsynlig alle beregningene utført på CPU siden du ikke spesifiserer type skjermkort og shader level. Uansett, jeg skjønner egentlig ikke helt hva du tror du har bevist. At det går tregere hvis du lasser på med lyskilder (og en av dem tracer til og med lyset og beregner refleksjon og refraksjon..)? Selvfølgelig går det tregere. Det ville også gått tregere om du økte oppløsningen på teksturene, om du økte antall polygoner og/eller antall objekter i scenen, etc. Så uten at du sammenligner noe og sannsynliggjør sammenligningen, så har du i grunn ikke bevist noe som helst. Ingen av bildene har radiosity, GI, final gather, eller tilsvarende. Belysning er den mest avgjørende faktoren for om det ser bra ut eller ikke. 7354655[/snapback] Hmm, så nå er belysning den mest avgjørende faktoren for om det ser bra ut eller ikke? I sted var det at belysning var mest krevende... Ikke det at jeg skjønner hva dette har med IGN sin anmeldelse av PS3 å gjøre, men ja, antall lyskilder hvor det skal beregnes skygge har en relativt stor betydning. Det vil si, det er skyggeberegningene som tar tid. Å beregne intensitet av en lyskilde på et objekt er ikke spesielt krevende... Men altså.. Det er mye man kan finne på å legge til av effekter som krever mye mer enn skyggeberegninger... Realistisk ild (for eksempel en fakkel med bevegelige lyspunkter) og vann vil jeg si er mer krevende. Men men, dette er en av grunnene til at man har muligheten for å ha shaderprogrammer, for å kunne beregne slike ting på GPU og få de lys- og skyggeeffektene (for eksempel) som man ønsker, for eksempel. Som igjen gjør at man kan legge på mange flere slike effekter på X360 og PS3 enn på PS2 og Xbox, nettopp fordi GPU-ene på X360 og PS3 er flere generasjoner etter PS2 og Xbox sine. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 The Bottom Line: 6 out of 10 Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) EDIT: Sletta posten, har ikkje noko å klage på lenger. Kay Endret 25. november 2006 av KayAU Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 The Bottom Line: 6 out of 10 7356901[/snapback] Lønner seg å lese og forstå den øvste linja òg... Eg ser Avanore stadig ikkje har retta emnetittlen. Reknar dermed med at han ikkje er interessert i å fortelle sanninga. :-/ Kay 7357039[/snapback] Ikke fått det med meg. Er så opptatt av Wii for tiden. Hva skal stå? Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg spiller som regel med skygger på low, driter da i svarte klatter bak folka jeg..... Dessuten, jeg likte det første bilde av de 2 skyggegreiene best, den andre så jo ut som en sort sirkel bak, med harde kanter. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Ikke fått det med meg. Er så opptatt av Wii for tiden.Hva skal stå? 7357077[/snapback] Kva med "IGN anmelder PS3-lanseringen"? Ellers kunne det kanskje vere greit å ta med dei forskjellige karakterane i første post, for folk som er for late til å bla igjennom alle sidene. Eg ramsa dei opp i post #44. Dette er sjølvsagt berre eit forslag. Kay Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Snip 7357699[/snapback] Ok. Da har jeg rettet det opp Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Mange takk, då er eg happy. Kay Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 For å komme attende til saka: Eg synest ikkje eigentleg dette var so negativt for PS3. Korleis lanseringsveka i USA spelar lita rolle for meg (eg er imidlertid spent på kor mange PS3-ar som blir returnerte med diverse maskinvarefeil i veken framover). Online-støtte er heller ikkje noko stort poeng for meg, men eg forstår at det er viktig for mange. Får håpe det blir betre. Lanseringsspela er eigentleg det mest vesentleg negative for meg. No er det nokon månadar til lansering her til lands, får håpe det er meir å juble for innan den tid. Det ser ut til at det største spelet per i dag er Resistance...og det er ikkje akkurat noko Zelda eller Gears of War. Hadde noko slikt som MGS4 vore lanseringsspel, hadde nok ting sett annleis ut. Gledar meg ellers over god omtale av maskinvare, kontrollar, og framtidig potensiale. Eg skal ha denne konsollen i ein del år (minst 5), so då er dette ganske vesentleg. Kay Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Prøvte selv PS3 idag, og den skuffet sinnsykt. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hvorfor skuffet den? Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Prøvte selv PS3 idag, og den skuffet sinnsykt. Kan du venligt utdype deg litt mer. På hvilke områder skuffet den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå