Gå til innhold

IGN anmelder PS3-lanseringen

Straffa

Anbefalte innlegg

Det kryr av artikler og intervjuer på nettet med Peter Moore hvor han på, og etter E3 2005 ble konfrontert med at 360-spillene som MS viste frem ikke hadde like god grafikk som de løgnaktige CGI-filmene Sony bløffet med.

Lang historie kort var Moore's klare svar at MS med vilje viste frem ekte demoer slik at ingen skulle bli skuffet eller føle seg lurt. Det MS (og Nintendo) har fått til på en elegant måte de siste 2 årene er rett og slett å love ting som de også har greid å leve opp til. Det å skape riktige forventninger som man så leverer er gull, og dette har ikke Sony skjønt i det hele tatt.

Kunne ikke fortalt det bedre.

Så de som sammenligner Sony sin markedsføring/skryt/løgn med MS og Nintendo har ikke fulgt godt med i timen

Sony stod på E3 2005 og presenterte Killzone 2 som realtime, og en samlet verdenspresse (bortsett fra en del spillrelaterte nettsteder og magasiner) meldte blindt dette videre til sine lesere. Så 15 måneder senere leser man stillingsannonser i Edge hvor utvilerne av Killzone 2 søker en drøss nye ansatte for å jobbe med nettopp Killzone 2. Og som ikke det er nok er det lenge siden det ble avslørt at hele Killzone 2 opplegget i 2005 var en ren CGI-film som Sony hadde bestilt fra en renderingfarm 6 måneder før E3.

Det er tragisk at de skal lure kundene sine på denne måten

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette tråden hvor man sparker personen som ligger nede for telling :!:

litt mer salt i såret . Call of Duty 3 best på 360

Litt om årsaken til at grafikken gjerne er bedre på 360 To end all arguments: PS3 vs 360

Eg vill ha rumble pad på ps3, og ikje en sånn fise joypad hvor man får senebetennelse i håndledda av :mad: (tilbake til steinalderen sony)

bilspel uten rumble er tragisk.

eg likar alle konsollar, bare spela er bra

Lenke til kommentar

Altså, om den artikkelen. Det er ein artikkel. Eg syns arstechnica og fleire andre har mnge betre samanlikningar enn det der. Det får så vere, kvar einaste gong det dukkar opp ein artikkel som seier 360 er betre grafisk av einelleranna grunn, så er den jo dømt til å dukka opp her og, og ofte automatisk akseptert som sanninga.

Det vil vise seg kva potensiale som er i Ps3. 360 har byrja å vise sitt, og det er meget lovande, men det har teke eitt år. ;)

Lenke til kommentar
snip

7351512[/snapback]

Det er meget fascinerende hvordan du i alle mulige situasjoner alltid greier å fremstille Sony som den store stygge ulven og Microsoft som en engel. :) Og hvor opptatt du er med å forsvare alle de som har blitt lurt av Sony. På meg virker det nesten som det er stort sett de som allerede var motstandere av Sony som føler seg lurt, og nå griner for det.

NEI, jeg tar fortsatt ikke Sony i forsvar, dersom noen hadde tenkt å kommentere det. Jeg bare påpeker noen her framstiller alt litt FOR svart/hvitt.

Lenke til kommentar
Det er meget fascinerende hvordan du i alle mulige situasjoner alltid greier å fremstille Sony som den store stygge ulven og Microsoft som en engel. :) Og hvor opptatt du er med å forsvare alle de som har blitt lurt av Sony. På meg virker det nesten som det er stort sett de som allerede var motstandere av Sony som føler seg lurt, og nå griner for det.

NEI, jeg tar fortsatt ikke Sony i forsvar, dersom noen hadde tenkt å kommentere det. Jeg bare påpeker noen her framstiller alt litt FOR svart/hvitt.

7351735[/snapback]

Sony stod på E3 2005 og presenterte Killzone 2 som realtime, og en samlet verdenspresse (bortsett fra en del spillrelaterte nettsteder og magasiner) meldte blindt dette videre til sine lesere. Så 15 måneder senere leser man stillingsannonser i Edge hvor utvilerne av Killzone 2 søker en drøss nye ansatte for å jobbe med nettopp Killzone 2. Og som ikke det er nok er det lenge siden det ble avslørt at hele Killzone 2 opplegget i 2005 var en ren CGI-film som Sony hadde bestilt fra en renderingfarm 6 måneder før E3.

Ikke mye svart/hvitt der

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Jeg jobbet selv med lanseringen av PS1 i Norge, og husker utmerket godt hvilke løgnaktige CGI-filmer som ble vist frem før lansering den gangen. Jeg brukte selv en av de som del av et større foredrag for mange i underholdningsbransjen. Sony gjorde mye av det samme før lanseringen av PS2, og atter en gang fungerte det. Det kan hende at tre ganger på rad er en gang for mye, og personlig håper jeg i aller høyeste grad det.

Sony stod på E3 2005 og presenterte Killzone 2 som realtime, og en samlet verdenspresse (bortsett fra en del spillrelaterte nettsteder og magasiner) meldte blindt dette videre til sine lesere. Så 15 måneder senere leser man stillingsannonser i Edge hvor utviklerne av Killzone 2 søker en drøss nye ansatte for å jobbe med nettopp Killzone 2. Og som ikke det er nok er det lenge siden det ble avslørt at hele Killzone 2 opplegget i 2005 var en ren CGI-film som Sony hadde bestilt fra en renderingfarm 6 måneder før E3.

7351384[/snapback]

da bør det være mulig å melde Sony Norge til forbrukerrådet, noe som kanskje kan få opp øynene til folk som ikke leser forum (de fleste kjøperne av Playstation)

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Det som er viktig å ta med i denne annmeldelsen til IGN er Future Potensial: 10.

Personlig tror jeg ikke den store "Konsollkrigen" kommer til å bli satt i gang før våren 07. Det er da både Wii og PS3 får en fem-seks VIRKELIG gode spill hver, (for all del, jeg klager ikke på Zelda TP) og da vi kommer til de månedene kan kunden gå inn i butikken og si: Næh, likte ikke den konsollen, tar heller den andre. Slik det blir før jul er det bare fanboys som kommer til å få tak i konsollene sine uansett. Både ps3 og wii blir utsolgt nesten med en gang de kommer ut i butikken, det bli mer interessant å se når man har fått fart på samlebåndet.

Og det er viktig å huske at disse konsollene kommer til å vare ca.5 år (noe jeg tror, vet ikke), så vi får se hvem som har slått ann best da:)

Lenke til kommentar
Det som er viktig å ta med i denne annmeldelsen til IGN er Future Potensial: 10.

Personlig tror jeg ikke den store "Konsollkrigen" kommer til å bli satt i gang før våren 07. Det er da både Wii og PS3 får en fem-seks VIRKELIG gode spill hver, (for all del, jeg klager ikke på Zelda TP) og da vi kommer til de månedene kan kunden gå inn i butikken og si: Næh, likte ikke den konsollen, tar heller den andre. Slik det blir før jul er det bare fanboys som kommer til å få tak i konsollene sine uansett. Både ps3 og wii blir utsolgt nesten med en gang de kommer ut i butikken, det bli mer interessant å se når man har fått fart på samlebåndet.

Og det er viktig å huske at disse konsollene kommer til å vare ca.5 år (noe jeg tror, vet ikke), så vi får se hvem som har slått ann best da:)

7351830[/snapback]

og imens vi venter på at PS3 skal bli et bra kjøp spiller vi GoW på den allerede gode Xbox 360 og er glade :)

Lenke til kommentar

No sa jo nylig vår alle kjære Phil Harrison at Killzone 2 hadde allerede passert noen elemter vi såg i CGI-tullet. Det er ihvertall tydelig at de vil gjøre denne tittelen så bra som mulig opp i mot renderen. Men ser man på åssen Motorstorm ser ut i forhold til renderen den hadde så..ja.

Venter i spenning eg ihvertfall, på noen flotte screens og GAMEPLAY klipp fra denne tittelen.;)

Lenke til kommentar

Altså, det er jo beint feil at "ei samla verdenspresse" sa det var realtime.

Både Gamespot, IGN og dei aller fleste magasina sa jo nettopp at VISS dette er realtime er det heilt vilt hinsides alt som har blitt vist tidlegare.

Så var det sjølvsagt nokre playstation-magasin som sa det var realtime.

Elles, så var Sony veldig stille om Killzone-traileren. Når ein representant vart spurd sa han vel at det var realtime, ganske enkelt fordi han ikkje turde å seie noko anna.

Det var ein target render, ikkje noko anna, men eg er vanvittig positiv til tittelen og utgongspunktet den har. :)

Lenke til kommentar

Både Gamespot, IGN og dei aller fleste magasina sa jo nettopp at VISS dette er realtime er det heilt vilt hinsides alt som har blitt vist tidlegare.

Elles, så var Sony veldig stille om Killzone-traileren. Når ein representant vart spurd sa han vel at det var realtime, ganske enkelt fordi han ikkje turde å seie noko anna.

Det var ein target render, ikkje noko anna, men eg er vanvittig positiv til tittelen og utgongspunktet den har. :)

7352149[/snapback]

Slikt lurer Sony kundene sine. MS eller Nintendo har aldri gjort noe lignende.

Når ein representant vart spurd sa han vel at det var realtime, ganske enkelt fordi han ikkje turde å seie noko anna.

Bare det sier nok hvor idiotisk hele opplegget er

Endret av avanore
Lenke til kommentar

7352149[/snapback]

En samlet verdenspresse er stort sett mainstream-presse type CNN, New York Times, Aftenposten etc. etc. Leser du en gang til ser du at jeg i parantes skrev med unntak av en del spillrelaterte nettsteder og magasiner.

Det betyr at Sony via sin løgn fikk ut budskapet over hele verden om at idiotiske journalister hadde sett lyset og Jesus tilbakekomst.

At de samme journalistene nå tar sin "hevn" er bare rett og rimelig. Som man sår, skal man høste.

Lenke til kommentar
Slikt lurer Sony kundene sine. MS eller Nintendo har aldri gjort noe lignende.

Når ein representant vart spurd sa han vel at det var realtime, ganske enkelt fordi han ikkje turde å seie noko anna.

Bare det sier nok hvor idiotisk hele opplegget er

Microsoft sa X Box skulle levere Toy Story-grafikk, er ikkje det nøyaktig det same Kutaragi sa at Ps2 skulle levere?

Jau, men ingen av dei leverte det. ;)

I tillegg, så har eg sjølv spelt GeoW, og sjølv om det ser meget bra ut ser det ikkje ut som dette bildet her:

post-106602-1164397325_thumb.jpg

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar
En samlet verdenspresse er stort sett mainstream-presse type CNN, New York Times, Aftenposten etc. etc. Leser du en gang til ser du at jeg i parantes skrev med unntak av en del spillrelaterte nettsteder og magasiner.

Det betyr at Sony via sin løgn fikk ut budskapet over hele verden om at idiotiske journalister hadde sett lyset og Jesus tilbakekomst.

At de samme journalistene nå tar sin "hevn" er bare rett og rimelig. Som man sår, skal man høste.

7352211[/snapback]

Så "idiotiske journalister" som du fint kaller det, kan selv takke seg selv for at de trudde på det som ble vist på E3 2005?

Det er ikke Sony sin feil, men journalistene som var på Sony konferanse? :!:

At du heletatt gidder å forsvare, er helt latterlig.

Sony viste en pre-rendret film på verdenst største spillemesse, skryter at dette er ingame og spillene skal komme i 1080p og 120 fps

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Dei sa at mange av spelene skulle komme i 1080p (det er eit antall som er det allereie), at 120fps er teoretisk muleg på Ps3 sa Kutaragi i eit intervju med Gamespot.

Kvifor skal 360-eigarar alltid vere dei som overdriver Sony sine utspel?

Det går an å forsvare noko, utan å forsvare alt.

MS har aldri sagt de skulle ha Toy Story grafikk. Sony sa det

Jau, dei har sagt det. Eg la innpå ein link her for eit halvt år sidan eller noko. Skal finne den igjen.

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...