Gå til innhold

IGN anmelder PS3-lanseringen

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal vedde på at du ikke hadde postet om PS3 hadde fått en bedre review.

7350242[/snapback]

Hadde postet den uansett :)

Jeg fryder meg ikke over at IGN ga den 6/10. For min del kunne alle nettstedene gitt den 10/10 så jeg hadde noe å glede meg til

Jeg er skuffet over PS3, jeg hater den ikke :)

Lenke til kommentar

Eg tippar at om karakteren hadde vore 10 av 10, hadde du i alle fall teke med at det var lanseringa omtalen gjaldt, ikkje berre konsollen. Når dette er ein omtale av lanseringa, og lanserings-veka er det som fekk lågast karakter, er det rimeleg å vente at ein omtale av sjølve konsollen vil få høgare karakter.

For dei som er for late til å bla gjennom alle seks sidene, dette er det IGN eigentleg seier:

PlayStation 3 Launch Review

Hardware Rating: 8 out of 10

Controller Rating: 8 out of 10

First Party Software Rating: 6 out of 10

Third Party Software Rating: 6 out of 10

Online Support Rating: 5 out of 10

Marketing and Word of Mouth Rating: 9 out of 10

Launch Week Rating: 5 out of 10

Future Potential Rating: 10 out of 10

The Bottom Line: 6 out of 10

Kay

Lenke til kommentar

"Marketing and Word of Mouth Rating: 9 out of 10"

Ehm, javel.... Det er vel noen som husker videoen med dokka, eller den med hu gamla dama som lagde te?

Word of mouth i mitt område er: "Til ****** med PS 3, kjøper heller Wii eller 360".

Og 8/10 på kontroller er å dra ALTFOR hardt i. Hvis dette er tilfelle fortjener Wii og 360 10/10 bare på komfort, og rumble in the jungle er også noe som burde dratt den ned enda mer hakk. For ikke å snake om gammel ide og gammel kontroll.

Resten kunne godt vært 10/10 for min del :)

Lenke til kommentar
"Marketing and Word of Mouth Rating: 9 out of 10"

Ehm, javel.... Det er vel noen som husker videoen med dokka, eller den med hu gamla dama som lagde te?

Word of mouth i mitt område er: "Til ****** med PS 3, kjøper heller Wii eller 360".

Og 8/10 på kontroller er å dra ALTFOR hardt i. Hvis dette er tilfelle fortjener Wii og 360 10/10 bare på komfort, og rumble in the jungle er også noe som burde dratt den ned enda mer hakk. For ikke å snake om gammel ide og gammel kontroll.

Resten kunne godt vært 10/10 for min del :)

7350512[/snapback]

Ja, smak og behag! Jeg har alltid likt dual shock kontrolleren, og med de nye forbedringene så blir den enda bedre i mine øyne. Men må selvfølgelig prøve den før at jeg påstår noe sikkert.

Og det er jo bare å innse det at ps3 kommer til å selge millioner bare på playstation navnet. De som tror noe annet lever under en stein.

Lenke til kommentar

6 av 10... PLX!

dette er så BS at jeg ikke tror mine egne øyne :thumbdown:

tror de heller burde teste maskina når man får YDL på den og ett par gode BD filmer!

for å ikke snakke om flere spill!, mye bra i vente..

jeg merker at det særlig er spillene som trekker ned karakteren..

hadde de gjort en lik review av x360 ved launch vet jeg at:

First Party Software Rating: 3 out of 10

Third Party Software Rating: 1 out of 10

kan med hånda på hjertet si at xbox360 har hatt den dårligste spill launch line-upen ever, ever.

syns king kong fortjener en eller annen spillpris. helt utrolig spill

Endret av Bradley
Lenke til kommentar
6 av 10... PLX!

dette er så BS at jeg ikke tror mine egne øyne  :thumbdown:

tror de heller burde teste maskina når man får YDL på den og ett par gode BD filmer!

7350678[/snapback]

Så morsom du er Bradley...

http://xbox360.ign.com/articles/673/673188p1.html

360 fikk 8/10 totalt

First party spill: 8/10

Third party spill: 6/10

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar
Dersom dette er en omtale av lanseringen, så har Sony fått alt for god karakter.

7349018[/snapback]

Det er ikkje noko "dersom". Det ER ein omtale av lanseringa. Tittelen på artikkelen er "PS3 Launch Review", og ingressen er "How did Sony do? What went right, and what went wrong? An in-depth analysis.". Eigentleg dekker omtalen både produktet og lanseringa. Det er derfor dei har teke med og gitt karakter på både "Hardware" og "Marketing", til dømes.

Uansett, det er feil å seie at dette er IGN sin omtale av PS3, for det er det ikkje. Dersom eg skreiv ein omtale av "Return of the King"-premiera, og skreiv noko slikt som: "Filmen var veldig bra, men det var mykje bråk i kinosalen, popcornet smakte rart, og fyren som sat ved sidan av meg var full. Terningkast 3.", ville det vore noko heilt anna enn at eg ga sjølve filmen terningkast 3.

Kay

7349546[/snapback]

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har lest artikkelen. Hadde ikke tid. Jeg sitter på skolen og prøver å bli ferdig med en semesteroppgave i database drift, to øvinger i nettverks drift og en stor database øving. :(

Jeg sa meg bare uenig i karakteren som var gitt på bakgrunn av min subjektive mening. :)

Det blir jo selvfølgelig feil å kalle det et review av PS3 om de faktisk tar hensyn til slike faktorer.

Lenke til kommentar
ps3 kommer til å selge millioner bare på playstation navnet. De som tror noe annet lever under en stein.

7350647[/snapback]

Det som er så synd.

Det er ikke alle som leser anmeldelser, men hørt hypen om PS3

Da er det ikke morro komme hjem med en maskin som koster 5.500, og forventer det Sony har lovet

Endret av avanore
Lenke til kommentar
6 av 10... PLX!

dette er så BS at jeg ikke tror mine egne øyne 

kan med hånda på hjertet si at xbox360 har hatt den dårligste spill launch line-upen ever, ever.

syns king kong fortjener en eller annen spillpris. helt utrolig spill

Nå er det slik kjære Bradley, at maskinen er ute på markedet i USA. For å belyse forbrukere om hvordan en ps3 i dag fungerer i sin helhet er det nødvenig at en anmeldelse er på plass nå. Slik finner forbrukerne ut hvordan mulighetene egentlig er akuratt NÅ. At spill til denne konsollen vil blir bedre i fremtiden, herskes det ikke tvil om. Desuten står det svart på hvit at:

"(...)Future Potential Rating: 10 out of 10(...)"

Noe som tilsier at IGN ikke utelukker at ps3 vil gjøre det stort i fremtiden.

Endret av Matsini
Lenke til kommentar

7350678[/snapback]

Slapp av, Gamecube og PS2 sin lansering var utrolig mye meir ubrukelig. PS3 og 360 sin var langt ifra "OMG lolomatrix omba", men ihvertfall mye bedre enn mølet eg nevner i første omgang.

Lenke til kommentar
ps3 kommer til å selge millioner bare på playstation navnet. De som tror noe annet lever under en stein.

7350647[/snapback]

Det som er så synd.

Det er ikke alle som leser anmeldelser, men hørt hypen om PS3

Da er det ikke morro komme hjem med en maskin som koster 5.500, og forventer det Sony har lovet

7350934[/snapback]

Tror ikke det er så mange som kommer til å bli skuffet. I mars når vi får konsollen er det iværtfall ingenting å være skuffet over, bedre spill, nyere software på konsollen, nyere build(kanskje) og mer innhold på online delen.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er så mange som kommer til å bli skuffet. I mars når vi får konsollen er det iværtfall ingenting å være skuffet over, bedre spill, nyere software på konsollen, nyere build(kanskje) og mer innhold på online delen.

7351204[/snapback]

Jepp, har sagt det samme sjøl. Slik eg ser det no er japenerene og amerikanerene BETA-testere( litt på spisssen seff.) framover mot Mars i og med at konsollen har store mangler på software biten,spillene er det alltid mangel på ved lansering av ny konsoll, så ingen overraskelse der. :)

Lenke til kommentar
Mye av grunnen til at PS3 "skuffer" er at den ikke er så overlegen 360 som den skulle være. Joda, Sony kunne holdt seg mer til fakta og ingame, men som om Microsoft og Nintendo aldri har gjort no' sånt. Det er  rart at når det gjelder Sony, så er alt mye verre...

Alle husker

"NextGen starter med Playstation 3"

og nå har den endelig kommer og vi har ikke merket så mye forskjell fra 360, så er det rar folk blir skuffet?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Nei!

De første bildene fra Red Steel, og ikke minst Halo 2, var også CGI. Kutaragi sier slike ting (som han neppe tror på selv) for at han og PS skal få oppmerksomhet – noe han får. Ledelsen i Sony har uttalt at de ikke ser Microsoft som en direkte konkurent – og at de faktisk kunne tenkt seg å samarbeide med dem.

Grunnen til at PS3 ikke er lansert i Europa enda, er at det ikke finnes nok konsoller.

7350234[/snapback]

Det kryr av artikler og intervjuer på nettet med Peter Moore hvor han på, og etter E3 2005 ble konfrontert med at 360-spillene som MS viste frem ikke hadde like god grafikk som de CGI-filmene Sony bløffet med.

Lang historie kort var Moore's klare svar at MS med vilje viste frem ekte demoer slik at ingen skulle bli skuffet eller føle seg lurt. Det MS (og Nintendo) har fått til på en elegant måte de siste 2 årene er rett og slett å love ting som de også har greid å leve opp til. Det å skape riktige forventninger som man så leverer er gull, og dette har ikke Sony skjønt i det hele tatt.

Jeg jobbet selv med lanseringen av PS1 i Norge, og husker utmerket godt hvilke løgnaktige CGI-filmer som ble vist frem før lansering den gangen. Jeg brukte selv en av de som del av et større foredrag for mange i underholdningsbransjen. Sony gjorde mye av det samme før lanseringen av PS2, og atter en gang fungerte det. Det kan hende at tre ganger på rad er en gang for mye, og personlig håper jeg i aller høyeste grad det.

Sony stod på E3 2005 og presenterte Killzone 2 som realtime, og en samlet verdenspresse (bortsett fra en del spillrelaterte nettsteder og magasiner) meldte blindt dette videre til sine lesere. Så 15 måneder senere leser man stillingsannonser i Edge hvor utviklerne av Killzone 2 søker en drøss nye ansatte for å jobbe med nettopp Killzone 2. Og som ikke det er nok er det lenge siden det ble avslørt at hele Killzone 2 opplegget i 2005 var en ren CGI-film som Sony hadde bestilt fra en renderingfarm 6 måneder før E3.

Sony får masse kjeft for tiden ja, og det fortjener de også.

Vil også legge til at PS3 isolert sett mest sannsynlig er en utmerket konsoll etter hvert som Sony får luket bort feil, lagt til ny funksjonalitet og spillutviklerne blir mer erfarne med å programmere for maskinen.

Men, og det er et stort men...hvor lang tid vil dette ta? En konsollgenerasjon varer i snitt i 5 år, og denne gangen er det MS som lanserte 1 år før Sony. Det betyr at oppfølgeren til Xbox 360 realistisk sett vil bli annonsert høsten 2009, vist frem våren 2009 og lansert høsten 2009. Sony bør med andre ord komme med kanonspill i løpet av 2007.

Endret av Heales
Lenke til kommentar

Nå har da Microsoft også lovet mye fint med de siste windows versjonene og ikke klart å innfri, så sony er ikke alene med å smøre tykt på. Og skjønner godt den Next generation starts with ps3, xbox 360 ble lansert først, og sony ville forsøke å skape det inntrykket av at ps3 er mye bedre og at man bør vente med å kjøpe konsoll.

Alle overdriver for å selge sitt eget produkt. Så dere ikke det pr stuntet til volkswagen der en Touareg dro en 747 noen hundre meter bort over en flystripe? Det betyr jo ikke at enhver Touareg kan gjøre det samme, siden de forsterket girkasse og drivverk, og i tillegg måtte legg mye vekt i bilen for at ikke den skulle spinne. Men den selger nok noen biler ;) bilen min er sterkere enn din bil mentaliteten er ganske lik denne min konsoll ruler din konsoll mentaliteten vi ser her på forumet.

Nå bli det meget spennende å se hvordan killzone 2 blir seende ut. Trur ikke at filmen er umulig, kanskje de oppnår 90 %. Da er jo ikke filmen ren løgn lengre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...