Gå til innhold

IGN anmelder PS3-lanseringen


Straffa

Anbefalte innlegg

Så var det IGN sin tur til å anmelde PS3

Link

 

I'll close with this: given the momentum of the Xbox 360 right now and the strong reactions to the Wii's launch last weekend, the PS3 didn't come out swinging hard enough to cement its heralded position as king of the next generation this year. It's a long battle, of course, and Sony is well equipped to deal with it for the long run (as its PS One and PS2 victories have proven). But as the old saying goes, you only get one chance at a first impression -- and for this chance, the PlayStation 3 didn't dominate, it just showed up.

 

PlayStation 3 Launch Review

 

Hardware Rating: 8 out of 10

Controller Rating: 8 out of 10

First Party Software Rating: 6 out of 10

Third Party Software Rating: 6 out of 10

Online Support Rating: 5 out of 10

Marketing and Word of Mouth Rating: 9 out of 10

Launch Week Rating: 5 out of 10

Future Potential Rating: 10 out of 10

 

The Bottom Line: 6 out of 10

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oidå - men det er vel kansje pga alle programvare snafuane?

Uansett, ganske skuffande.

7347860[/snapback]

 

Tja... er vel heller fordi:

 

t isn't all roses and chocolate kisses, though. Roughly half of the PlayStation 3's launch software doesn't support the 1080p resolution that Sony has been so highly touting; there have been scattered reports from our readers of systems overheating on their first day of use (though to be fair, we haven't experienced any problems of our own).

 

Bluetooth communication devices we've tried haven't worked either, since none of the headsets our editors own actually connect with our shiny new consoles.

 

The biggest issue, of course, has been the controversial 720p to 480p downscaling problem that owners of older HDTV sets have been going all Cosmo Kramer over. To be more specific, HD sets that are only capable of doing 480i, 480p, and 1080i don't upscale 720p games into 1080i like the Xbox 360 does -- it downscales them to 480p regardless of your resolution settings in the PS3 options menu. The good news is that, theoretically, this issue and the Bluetooth problem could probably be fixed with a simple firmware update... at least I hope so.

 

Unfortunately, I do miss the rumble feature that's readily available for every other modern system peripheral in the universe.

 

Sony's homegrown launch content definitely suffered with the loss of perceived day one titles like MotorStorm, Warhawk, and Formula One. It also wasn't helped by mediocre to slightly better than mediocre products, Days of the Blade and Blast Factor. And while NBA '07 is certainly good basketball for those willing to give it a chance, let's be honest --- it's just an improved version of a PS2 game that we played in October. Collectively, that's not a lot to get excited about.

 

If you've detected a common theme with the games above, it's because there is one -- most of the launch titles were available on other platforms or were sequels to existing franchises. In fact, of the 12 third party PS3 games available today, only Cash Guns Chaos was an original IP. Then again, it's so close to Smash TV and Total Carnage that it's almost debatable.

 

That lack of originality and straight-up title porting is what takes away from the PS3's third party launch lineup the most. Sure we had some good, sometimes even great sports titles to choose from, but they were all available on other platforms before Sony's system even hit the market. Having weaker versions of these games didn't help either.

 

The PlayStation Network is Sony's first attempt at an infrastructure similar to Xbox Live and it shows; it's still suffering from growing pains.

 

But there's still a lot of work to be done. Compared to Wii Connect and Xbox Live, the browser-powered navigation feels sloppy and slow. It's also not entirely clear what's new and what isn't unless you're lucky enough to stumble on a list that appears semi-randomly. There isn't a unified friends system that tells you who's online and who isn't either, and you can't multitask downloads which is shame because the speeds right now are on the sluggish side.

 

But what does the PlayStation Network need more than anything? Achievements. Call them entitlements, accomplishments, triumphs, ponies... call them whatever you want -- just give them to me. Without them, there's little incentive to play a cross-platform title on the PlayStation 3 again. What's more rewarding: Tilt functionality for throwing punches in a shooter, or a way to publicly display your successes to all who'd check forever?

 

Har bare plukket ut det negative her, så ikke tro at det er det eneste som står. Det var mye positivt også. Anbefaler alle å lese hele, ganske fyldig artikkel.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Ja... det var mye de var skuffet over.

 

Jeg tror det meste av skylden for en generelt dempet mottagelse av PS3 kan tillegges at X360 var først ute, og at de nå er i godt gang og har gode spill. X360 ga også wow-faktoren ang. nestegenerasjonskonsollene, du får ikke den samme følelsen igjen nå, 1 år etterpå. Hvis PS3 skulle klart det nå, så måtte de ha overbevist med noen veldig gode lanseringstitler med langt bedre grafikk og flyt enn X360.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Ååååå nei. IGN ga konsollen 6 av 10. Da kjøper jeg heller wii  :roll:

 

 

Tror nå jeg venter til mars alikevell jeg. Det er jeg som skal være fornøyd med konsollen. Ikke IGN :thumbup:

7347898[/snapback]

Det blir jo litt feil å berre velge å ignorere alle som ikkje lovprisar produktet. Når det er komen såpassa mykje negativ presse rundt PS3 meiner eg det blir heilt feil å berre avblåse det heilt.

 

Eg ser sjølv fram til PS3 - men med all dene negative oppmerksamheten sår det litt tvil, i hvertfall hos meg.'

 

Edit: Hovedgrunnen til at PS3 får ein ganske nokså lunken velkomst er nok som BTK nemnar, at XBOX 360 var først ut, og slik den er no, har satt standarden av kva me forventar av eit neste generasjons spel-system. Og når PS3, som kjem ganske nøayktig 12 månader etter, ikkje har funksjonar som er basic på 360, så sit me igjen med følelsen av at SONY ikkje leverar.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det til nå (uten å ha lest hele denne lange artikkelen) er at PS3 ikke per i dag (!!) lever opp. Men at den i fremtiden kan bli en bra maskin.

 

Stemmer dette?

 

Virker som at den ikke gir helt "bang for bucks" rett og slett. Selv er jeg ganske likegyldig til hvilken konsoll som er best. Har fremdeles lyst på både 360 og PS3, men det blir nok ikke før til etter sommeren uansett..

Lenke til kommentar

For de som husker tilbake til den gangen PS2 kom, så levde heller ikke den opp til forventningene. Det var stor skuffelse over konsollen som på forhånd var spådd å skulle revolusjonere konsollspill.

Men den kom seg da etterhvert. Grunnen til at folk blir umiddelbart skuffet, er fordi de har skrudd sine egne forventninger for høyt.

Lenke til kommentar
For de som husker tilbake til den gangen PS2 kom, så levde heller ikke den opp til forventningene. Det var stor skuffelse over konsollen som på forhånd var spådd å skulle revolusjonere konsollspill.

Men den kom seg da etterhvert. Grunnen til at folk blir umiddelbart skuffet, er fordi de har skrudd sine egne forventninger for høyt.

7347957[/snapback]

 

tja, vil heller tro at grunnen er at Sony hardsnakket har hevdet at "next-generation starts with PS3", og fått endel mennesker til å tro at den skal være totalt overlegen Xbox360, noe den viser at den overhodet ikke er! Pr dags dato er det vell heller omvendt!

 

Men du har helt rett, PS2 var også i starten underlegen Dreamcast både i grafikk og titler når den ble lansert! Men Sega hadde som kjent ikke økonomiske muskler til å konkurere over tid!

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Selvsagt er det Sony som har skapt hypen. Sony, men også ikke minst media. Men det er folk selv som har valgt å tro på det. Ingen andre enn du selv kan bestemme hva du skal forvente av en konsoll. Ikke en gang Sony. De kan bare påvirke deg.

7347973[/snapback]

Å ta SONY i forsvar på akkuratt det der føler eg blir litt dumt.

Dei har trødd det nedi halsen på alle, at PS3 er best, og at moroa startar når dei seier at den gjer. Media, og dei fleste forbrukarane (med iq over rom. temp) har heller stillt spørsmål til markeds-strategien til Sony.

 

Nei, den arrogante haldninga til Sony over tid, visar seg no å være ris til egen bak.

Lenke til kommentar

Jeg har da heller ikke tatt Sony i forsvar. Dersom du tolket det på den måten så tror jeg du bør lese en gang til.

Jeg sier bare at å gi Sony all skyld for sin egen skuffelse over egne forventninger som ikke er innfridd, er som å...hva skal man si...gi alkoholen skylden for egne dumme handlinger i fylla?

 

Selvsagt har Sony vært arrogante, og oppført seg som idioter. De har tråkka på oss europeere spesielt ved å overse oss totalt. Og de har gitt uttrykk for at PS3 skulle være så utrolig bra. Hva media sin rolle har vært oppi det hele, vil variere helt avhengig av hvilke kilder du ser etter. Så her har verken du eller jeg rett.

Men hva annet hadde dere forventet at Sony skulle si? De står selvsagt ikke der og påpeker feil ved eget produkt. Det ville jo vært et kraftig skudd i egen legg. Nintendo og Microsoft gjør heller ikke det. De skryter også av egne konsoller, akkurat som Sony gjør. Men folk har kanskje en litt større tendens til å ta SONY på alvor når det er dem det kommer fra? Er det derfor folk har fått så store forhåpninger? Dere må jo ha trodd på dem når dere nå blir så skuffet over at det de har sagt ikke har stemt helt med virkeligheten?

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Nevnarion: Jeg tror det folk har reagert mest på er at Sony har direkte løyet, flere ganger. Det er faktisk forskjell på det å skape hype, det er ikke bare at de har sagt "den blir så bra, så", det sier selvfølgelig alle om sitt eget produkt, men det er ikke alle som kommer med løgn, på løgn, på løgn.

 

Men ja, hva man velger selv hva man skal tro på. Ingen som har hevdet noen annet her heller, men det er også mulig å bli skuffa over et produkt, uten å ha vært ekstremt hypet, sikkert mange som hadde håpet litt på at den ble bedre enn den gjorde, og synes det er litt kjipt når de finner ut hvordan den egentlig er.

 

Snakker ikke om meg selv her forresten, jeg visste akkurat hvordan den ville bli.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Men hva annet hadde dere forventet at Sony skulle si? De står selvsagt ikke der og påpeker feil ved eget produkt. Det ville jo vært et kraftig skudd i egen legg. Nintendo og Microsoft gjør heller ikke det. De skryter også av egne konsoller, akkurat som Sony gjør. Men folk har kanskje en litt større tendens til å ta SONY på alvor når det er dem det kommer fra? Er det derfor folk har fått så store forhåpninger? Dere må jo ha trodd på dem når dere nå blir så skuffet over at det de har sagt ikke har stemt helt med virkeligheten?
Du tar fram eit viktig poeng der, når du set spørsmålsteikn ved kva SONY sku ha sagt om PS3.

PR-strategien til SONY er ikkje akuratt avhandla i ei grå-sone, me har fått høyre om kor ufattelig mykje om flops, triangles, og SPUs - og korleis dei vil forandra måten me spelar på. Det dummaste dei sa, var jo såklart at Neste generasjon startar med PS3. Når det då visar seg at spel som har blitt utvikla, side om side med XBOX 360 - går dårlegare på PS3.

Med tanke på at eg ikkje opna augene for konsollar før den første XBOXen, tek eg ikkje SONY meir alvorleg når dei snakkar om PS, enn når Microsoft snakkar om xbox.

 

Eg har ikkje trudd på SONY når dei har stått på diverse scenar og prata om kor ufatteleg mykje betre PS3 blir - men klart, med å lansere PS3 slik den ser ut til å være no, underbygg dei egentlig alt, og samtidig så backar dei opp skeptikarane med å lansere eit "rusha" produkt.

Lenke til kommentar

Mye hard kost å svelge for de trofaste ang. PS3 om tiden. (ingen av disse har svart her enda)

 

Det er nesten som at vi er heldige som har japanerene og amerikanere som BETA-testere frem til Mars. Da får vi itillegg ein mye bedre lanseringsliste of forhåpentligvis eit OS inkl. medfølgende muligheter som faktisk fungerer.

 

Men Sony har vert for mye frempå og sagt for mye hjernedødt det siste året, og det slår hardt tilbake på de no,som fleire over har sagt. Håper de kan benytte disse mnd. til å jekke seg ned 9 hakk og fokusere på å gi oss det de har lovet og forgudet om sin "sanne" Next-Gen konsoll :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...