^fmj Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Sett i lys av denne tråden: Er ungdommen idag mer kresne i matveien? Tenkte jeg vi kunne undersøke enklete matvarer og se hvordan ståa var. Da starter vi med blodpølse. Rett og slett fordi jeg spiste dette igår for første gang på veldig lenge. Veldig god med sirup på. Hva syns DU? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Sikkert ti-tolv år siden jeg hadde blodpølse sist, men jeg likte det godt den gang da. En lett dryss med sukker på, men bortsett fra det husker jeg ikke annet tilbehør. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Blodpølse med sukker på er gøtt. De som sier de ikke liker blodpølse gjør det nok mest fordi de synes det høres ekkelt ut og vil slippe å smake det, eller fordi de har smakt det, men bestemt seg på forhånd for at de ikke liker det. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Har aldri fått det servert. Jeg liker blod, men akkurat blodpølse høres ikke helt ut som noe jeg ville spist. Skulle hvertfall smakt, da. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Blodpølse er dritgodt! Dog, er det ikke noe jeg spiser lenger, fordi jeg gidder ikke lage det selv. Men husker mamma serverte det med sirup og sukker. Lenke til kommentar
asoris Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Joda. Jeg liker blodpølse. Jeg liker blodklubb. Men velger nok sukker som tilbehør i steden for sirup. Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Blah, faen så kvalmt! Bold og mel..ussj.. Husker jeg spiste da jeg var liten, til jeg ble gammel nok til å bestemme at, nei, ikke faen! Lenke til kommentar
RIP Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Er ikke så galt det nei, men liker ikke at de pleier å putte rosiner i de Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Aldri smakt blodpølse. Blodklubb spiste jeg mye av før i mine yngre dager. Syntes det var helt greit med sukker som tilbehør. Er blodpølse noe av det samme? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Fy satan det er stygt! Fikk det til en kompis engang, og hele familien hans likte det. Jeg tok ett stykke og smakte. Fysj sa jeg, og jeg tror de skjønte tegninga, men jeg prøvde med sukker på for høfelighetens skylt ... Even worse! Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Blodpølse er jo jækla godt! Bruker å steike ei hel blodpølse til meg selv på lørdagene, og sette meg ned foran tv'en med sukkerskåla og gaffel. Synes det smaker mer som kake enn som blod Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Blodpølse??! Nei, jeg har da noen prinsipper. Er ikke interessert i å prøve en gang. Nærmeste jeg kommer, er vel den biffen kjærringa steker nå . Litt antydning til blod i midten... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hallo, blodpølse er kongemat, men den må serveres med sirup/sukker/lønnesirup og noen sprøstekte baconskiver. Hvis det er noen av dere som vemmes med tanken på at det er blod som er hovedingrediensen, så lurer jeg på hva dere tror vanlig kjøtt er bygd opp av? Lenke til kommentar
asoris Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Skjelettmusklatur og mellomgulv.... med tilhørende fett og bindevev? Endret 26. november 2006 av asoris Lenke til kommentar
kallli Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Sett i lys av denne tråden: Er ungdommen idag mer kresne i matveien? Tenkte jeg vi kunne undersøke enklete matvarer og se hvordan ståa var. Da starter vi med blodpølse. Rett og slett fordi jeg spiste dette igår for første gang på veldig lenge. Veldig god med sirup på. Hva syns DU? 7347667[/snapback] jeg digger det ,,med sukker på Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Aldri smakt det og kommer nok aldri til å prøvde det heller. Samme med snegle, blåskjell, skjell generelt, okseballer og annet ekkelt. Jeg er ikke kresen når det gjelder normal mat Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Sett i lys av denne tråden: Er ungdommen idag mer kresne i matveien? Tenkte jeg vi kunne undersøke enklete matvarer og se hvordan ståa var. Da starter vi med blodpølse. Rett og slett fordi jeg spiste dette igår for første gang på veldig lenge. Veldig god med sirup på. Hva syns DU? 7347667[/snapback] Er 17, og synes dette er en meget god rett. (havner fint inn på topp ti lista faktisk) Med lys sirup vell og merke. Når vi først er i gang, så er også lungemus helt greit. Kan ikke komme på noen andre "ekle" retter som jeg spiser... Aldri smakt blodpølse.Blodklubb spiste jeg mye av før i mine yngre dager. Syntes det var helt greit med sukker som tilbehør. Er blodpølse noe av det samme? Blodklubb, blodpudding og blodpølse er vell mer eller mindre det samme. Edit: Når jeg tenker meg om, så går det også litt i blodpannekake. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Har aldri smakt, og tviler på jeg kommer til å smake. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Det er sjukt godt med sukker på, ser ikke helt hva folk klager over. De som har prøvd det før og ikke likte det er fordi de ikke har fått det servert riktig, eller så har de bestemt seg på forholden. Husker jeg var en 7-8 når jeg smakte det, ahhh det smakte helt rart, men det var ikke stygt, eller godt... Nå jeg ble eldre lagde jeg det igjen, ahh så nydelig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå