Gå til innhold

QXL PROBLEM: noen vært borti det samme?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dagen etter jeg skrev det forrige innlegget i denne tråden kom det en ny reklame-mail fra QXL... jeg meldte meg av listen igjen + gikk inn på den "slettede" profilen min og krysset av på NEI på alt som hadde med mail å gjøre.

 

Jeg skal også ta meg tid til å skrive en mail til forbrukerrådet snart...

 

edit: og nei, jeg har ike tenkt til å kjøpe noe drit fra min "slettede" konto, var bare noe jeg sa for å poengtere hvor idiotisk dette opplegget er.

 

btw så har forbrukerrådet å i url'en sin! første jeg har sett...

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
dagen etter jeg skrev det forrige innlegget i denne tråden kom det en ny reklame-mail fra QXL... jeg meldte meg av listen igjen + gikk inn på den "slettede" profilen min og krysset av på NEI på alt som hadde med mail å gjøre.

 

Jeg skal også ta meg tid til å skrive en mail til forbrukerrådet snart...

 

edit: og nei, jeg har ike tenkt til å kjøpe noe drit fra min "slettede" konto, var bare noe jeg sa for å poengtere hvor idiotisk dette opplegget er.

 

btw så har forbrukerrådet å i url'en sin! første jeg har sett...

7509279[/snapback]

Kjør all e-post fra QXL inn i spamfilteret da vel. Ikke nødvendig å irritere seg over slikt.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hei

Trådstarter her.

 

Enden på visa ble att den kom til inkasso. sendte da bare mail tråden jeg hadde med qxl til saksbehandleren i inkasso byrået, og vips så ble hele saken ute av verden!!

Godt det er noen med sirkulasjon i toppen.

 

Mvh

G G

 

PS: noen med nye erfaringer fra QXl? har de blitt no bedre??

Lenke til kommentar

Hei igjen folkens...

 

Skrev jo lengre opp i tråden at jeg ville melde meg ut, og det har jeg klart!

 

Skrev en mail til Datatilsynet (DT), der de kunne bekrefte at selskaper ikke kunne holde på personopplysninger lengre enn 1 måned, hvis det ikke var spesielle grunner til at de måtte ha opplysningene lenger. Dette var det ikke i mitt tilfelle.

 

DT skrev skriftlig brev til QXL med krav om sletting av alle opplysninger, eller en redgjørelse på hvorfor de måtte ha opplysningene videre. (Jeg fikk kopi av dette).

 

Det tok omtrent 3-4 uker, så kom det ett nytt brev fra DT. Det var en kopi av svaret fra QXL, der de beklaget seg og at kundebehandlerene hadde hatt permisjon og var syke og alt mulig.

Men de hadde klart å slette kontoen min med alle opplysninger.

 

Ellers holder jeg meg langt unna QXL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...