CornerShop Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Grunnen til at selgere som CornerShop ikke blir utestengt er at dem har en fin avtale med Qxl.. Begge tjener godt på å svindle..Det skulle ikke forundre meg om Qxl og Cornershop er samme greia. Noen inne i Qxl systemet som driver det... Uansett, skriv til qxl at du har all verdens tid, og du kan vel nevne at ingenting kan gå til inkasso om det er tvist.. Som du nevner er forliksrådet rette instans. Noen inne i Qxl systemet burde sagt at dette bør vi ta på vår kappe, ingenting godt kommer ut av det for vår del.. Men det er vel bare seriøse firmaer som gjør slikt og de som ønsker et godt og langt forhold til sine kunder.. En av mine favorittsysler er faktisk å kjøre saker helt til forliksrådet, der dømmer de 9 av 10 ganger i kundens favør, vell og merke om det er en reell tvist.. 7458296[/snapback] Herregud, ja vi er korrupte. Lukter vel et snev av misunnelse i lufen, som jeg før har sagt. Jeg tar penger for det store arbeidet jeg har gjort med å samle alt og lage illustrasjoner etc. Mange syntes dette er veldig hyggelig skjønner du, det er ikke alle som er like orienterte på pc. Men, men. Alle har sin mening! Lenke til kommentar
Battone Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Hmm, jeg er av den mening at tjener du dine penger innenfor etiske grenser så stå på, da fortjener du alle pengene du kan få.. Jeg er og av den mening at liten kunnskap ikke skal være en mulighet for noen å tjene penger. En handel, en god en vell og merke, skal kunden og selger være fornøyd. Trur du virkelig kundene dine blir fornøyde den dagen de finner ut at dette kunne dem fått gratis.. Mener egentlig at du som selger har informasjonsplikt om dette, i henhold til norsk lov. Så i realiteten handler du ikke bare utenfor etikken, men lovverket og.. Du kan jo spørre om jeg er misunnelig den dagen du havner på "TV2 hjelper deg" eller "FBI". Endret 9. desember 2006 av Battone Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Du kan jo spørre om jeg er misunnelig den dagen du havner på "TV2 hjelper deg" eller "FBI". 7463393[/snapback] "TV2 hjelper deg" og "FBI" er så partiske som det er mulig å bli, og de er også kjempeflinke til å redigere slik at resultatet blir slik de selv ønsker. Det er tabloid, og ikke noe mer. Tar de fleste "sakene" de tar opp med et tonn salt selv om de har noen gode poeng og tips enkelte ganger. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 De useriøse selgerne burde ha vært slengt ut for lenge siden. Problemet er at enkelte av disse er superselgere, som bl.a. selger fake Louis Vuitton-vesker og gratis web-tv, er så viktige for QXLs økonomi. Har selv fått relativt god service fra QXL, men så har jeg kun hatt problem med helt nye selgere. Disse er ikke så vanskelig å utestenge. Denne er morsom :!: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=41...Nr=1&Catg=21330 Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Denne er morsom :!: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=41...Nr=1&Catg=21330 7464127[/snapback] Er ikke dette ulovlig? Han skriver riktig nok ikke Louis Vuitton, men bare LV. Dette sammen med at han sier vesken koster 9800 kr i butikken (noe jeg tviler sterkt på) burde være nok til å si at det er ulovlig. Er det ingen man kunne tatt dette videre med? QXL bryr seg sikkert mindre, men kanskje Louis Vuitton burde anmelde han, eller Forbrukerombudet burde titte på det? Oppdatering: Tittet på auksjonene hans, og jeg kan ikke fatte at varene han selger skal være ekte. Noen burde sjekke dette opp da det tvilsomt kan være lovlig. Kult hvis noen kunne ha sjekket lovligheten, og om noen hadde hatt en journalist i familien kunne de kanskje ha skrevet en liten sak om seriøsiteten til QXL. Endret 10. desember 2006 av Nuffern Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Denne er morsom :!: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=41...Nr=1&Catg=21330 7464127[/snapback] Er ikke dette ulovlig? Han skriver riktig nok ikke Louis Vuitton, men bare LV. Dette sammen med at han sier vesken koster 9800 kr i butikken (noe jeg tviler sterkt på) burde være nok til å si at det er ulovlig. Er det ingen man kunne tatt dette videre med? QXL bryr seg sikkert mindre, men kanskje Louis Vuitton burde anmelde han, eller Forbrukerombudet burde titte på det? Oppdatering: Tittet på auksjonene hans, og jeg kan ikke fatte at varene han selger skal være ekte. Noen burde sjekke dette opp da det tvilsomt kan være lovlig. Kult hvis noen kunne ha sjekket lovligheten, og om noen hadde hatt en journalist i familien kunne de kanskje ha skrevet en liten sak om seriøsiteten til QXL. 7466050[/snapback] har ingen tro på de gucci beltene. De orginale har ikke påskrift på spennen. Lenke til kommentar
CornerShop Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hmm, jeg er av den mening at tjener du dine penger innenfor etiske grenser så stå på, da fortjener du alle pengene du kan få.. Jeg er og av den mening at liten kunnskap ikke skal være en mulighet for noen å tjene penger. En handel, en god en vell og merke, skal kunden og selger være fornøyd. Trur du virkelig kundene dine blir fornøyde den dagen de finner ut at dette kunne dem fått gratis.. Mener egentlig at du som selger har informasjonsplikt om dette, i henhold til norsk lov. Så i realiteten handler du ikke bare utenfor etikken, men lovverket og.. Du kan jo spørre om jeg er misunnelig den dagen du havner på "TV2 hjelper deg" eller "FBI". 7463393[/snapback] Overskriften står det jo gratis tv da. Det er opplyst at det er gratis! Men,men... Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Overskriften står det jo gratis tv da. Det er opplyst at det er gratis! Men,men... 7467973[/snapback] Siden du reklamerer med at det er gratis, så vil jeg gjerne ha en slik pakke av deg. I følge markedsføringsloven så kan man ikke reklamere med at noen er gratis og så kreve penger for det. Står det at det er gratis, så kan hvem som helst komme og kreve å få det uten å betale. Send meg gjerne en PM med en URL hvor jeg kan laste ned programmet. Endret 10. desember 2006 av Nuffern Lenke til kommentar
Brian Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Dette er Qxl i et nøtteskall. Jeg har aldri, jeg gjentar ALDRI fått et svar fra Qxl kundeservice med svar på det jeg spør om. Skulle nesten tro at de har en pc som automatisk spyr ut mailer med svar. Kanskje det er derfor man må krysse av en del for at man skal få et svar som ivhertfall inneholder et ord med det en henvender seg om? Nei, QXL har jeg sluttet med for lenge siden. Hvis jeg ikke skal selge noe som de byr som idioter på da. :!: 7347535[/snapback] helt enig, jeg har selv hatt problemer med QXL og jeg får aldri noe konkret svar på det jeg spør om. Jeg hadde ved et uhell oppretta en ny konto da jeg hadde en fra før, noe jeg glemte i farta. Sendte mail til de om de bare kunne slå sammen kontoene, men nei da, det var ikk enkelt gitt. De trodde jeg skulle begynne med svindel og ditt og datt, og jeg måtte scanne legitimasjon inn på pc'n og sende dem. Men problemet var jo at jeg ikke har noen scanner, noe som jeg også klart opplyste til dem. Men ikke faen om det gikk inn, fikk bare samme svaret tilbake om at jeg måtte scanne inn og sende legitimasjon. Kom også med et forslag om at de slettet kontoene mine slik at jeg bare skulle opprette en ny konto denne gangen. Men da fikk jeg akkurat samme svar tilbake igjen. Tror jeg fikk 3 like svar på tre forskjellige mailer jeg sendte. Skal prøve å sende en mail til til dem og svarer de like dumt denen gangen, så skal de få ei 3 siders banneregle, og jeg skal ikke spare på kruttet. Jeg håper QXL brenner ned, får virus, krasjer og går konk. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Man tar betaling for den fine jobben man har gjort. Det er greit nok at det er freeware, men å legge det fram på en fin måte med masse arbeid bak er greit nok for å få penger for. Det tar lenger tid enn de fleste kan forestille seg med å samle såpass mye. 7402488[/snapback] Er du seriøs? Du rettferdiggjør det ved at du lager en flashy html annonse? Jeg har langt mer respekt for de som faktisk innrømmer hva de driver med, enn de patetiske slimålene som skal unnskylde seg med sånt tull... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 hva med at noen sender mail med linker til denne siden da? da ser de hvor hatt de er, ser slike poster om QXL hele tiden. Kansje de skjønner noe da, hvis de da ikke er helt korka i hodet. Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Man tar betaling for den fine jobben man har gjort. Det er greit nok at det er freeware, men å legge det fram på en fin måte med masse arbeid bak er greit nok for å få penger for. Det tar lenger tid enn de fleste kan forestille seg med å samle såpass mye. 7402488[/snapback] Er du seriøs? Du rettferdiggjør det ved at du lager en flashy html annonse? Jeg har langt mer respekt for de som faktisk innrømmer hva de driver med, enn de patetiske slimålene som skal unnskylde seg med sånt tull... 7468822[/snapback] Det er vel neppe lovlig å videreselge andres freeware? Om noen sender en mail til den som har laget freewaren som CornerShop selger, er jeg sikker på at personen er villig til å bruke noen kalorier i rettssystemet for å få pengene andre har tjent på personens eget programmeringsarbeid. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Det er vel neppe lovlig å videreselge andres freeware? Om noen sender en mail til den som har laget freewaren som CornerShop selger, er jeg sikker på at personen er villig til å bruke noen kalorier i rettssystemet for å få pengene andre har tjent på personens eget programmeringsarbeid. 7468898[/snapback] Jobben som Cornershop gjør er faktisk straffbar i følge opphavsrettsloven. Utdrag fra åndsverksloven; § 1. Den som skaper et åndsverk, har opphavsrett til verket. Med åndsverk forståes i denne lov litterære, vitenskapelige eller kunstneriske verk av enhver art og uansett uttrykksmåte og uttrykksform, så som ... 12) datamaskinprogrammer § 2. Opphavsretten gir innen de grenser som er angitt i denne lov, enerett til å råde over åndsverket ved å fremstille varig eller midlertidig eksemplar av det og ved å gjøre det tilgjengelig for almenheten, i opprinnelig eller endret skikkelse, i oversettelse eller bearbeidelse, i annen litteratur- eller kunstart eller i annen teknikk. Kilde: http://lovdata.no/all/tl-19610512-002-001.html Det gjør neppe saken bedre at han tjener på det.. Endret 10. desember 2006 av lathorv Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Jaja... Jeg vil også fortelle min historie... Jeg var grundig lei av de forbanna reklame-mailene som kom fra QXL til tide og utide, og innså at jeg kunne jo bare melde meg ut, ettersom jeg har opparbeidet meg et inderlig hat for QXL gjennom tiden. Så jeg bruker et av kontaktformene deres på siden for å kontakte de for å fortelle at jeg vil melde meg ut. Og jeg hadde faktisk 3kr positiv saldo på QXL, som jeg skulle være snill gutt og ikke kreve utbetalt. Tema: 5) Min konto Henvendelse: ---------------- Hei! Jeg ønsker å få slettet min konto hos dere. Fant ingen knapp å trykke på på mine sider, så derfor ber jeg dere gjøre det så raskt som mulig. mvh jarle Fikk da et standardsvar tilbake med instruksjoner om hva jeg skulle gjøre og hvor lang tid det kunne ta. (Oppsummering: Jeg måtte bekrefte om kontoen skulle stenges eller slettes, og det kunne ta opp til en måned) Hei Ønsker du at kontoen skal STENGES må du bekrefte dette. Husk å oppgi aliaset/kallenavnet ditt om du ikke har gjort det allerede. Er kontoen stengt etter ditt eget ønske kan den åpnes igjen senere om du ønsker det. Du vil da kunne beholde karakterboken du har opparbeidet deg. Ønsker du at kontoen skal SLETTES må du bekrefte dette. Husk å oppgi aliaset/kallenavnet ditt om du ikke har gjort det allerede. Når kontoen er slettet kan den ikke åpnes igjen senere og du vil da også miste de karakterene du har opparbeidet deg på auksjonen siden disse ikke kan overføres til andre kontoer. Har du brukt auksjonen til budgiving eller utleggelse av annonser må det gå minst en måned etter at du har brukt auksjonen før kontoen kan slettes. Ubetalte fakturaer for dine annonser/salg må være betalt før ev. sletting av kontoen. Du kan heller ikke ha minuskarakterer i karakterboken eller være utestengt for minuskarakterer eller av andre grunner om kontoen skal slettes. Du vil få en bekreftelse fra oss når kontoen er slettet - som nevnt kan dette ta over en måned alt etter hvor lenge siden det er du var aktiv på auksjonen. Skal kontoen kun stenges vil dette kunne skje innen kort tid. Har du glemt aliaset/kallenavnet ditt? Gå til GLEMT PASSORD for å få tilsendt dette. Vi minner om at det ikke er tillatt å registrere seg på nytt eller ha flere kontoer på auksjonen! Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Mona Javel. Jeg sendte mail tilbake og bekreftet at jeg ville ha SLETTET min konto. Dere kan SLETTE kontoen min.Mitt brukernavn er "jarlejarle" Har jeg vært uklar i hva jeg egentlig vil her? Kan den siste mailen min over her misforstås? Hvorfor er dere ikke overrasket over at jeg enda kan logge inn på QXL-kontoen min? Det er nå over en måned siden jeg ba dere slette min konto.Det er da rimelig å tro at jeg slipper å få den jævla reklame-mailen deres også. Så slett meg fra lista deres! Unødig å si var jeg litt forbanna! Dagen etter får jeg en ny reklame-mail fra QXL, men nederst på denne finner jeg en knapp der det står: "Meld deg ut av nyhetsbrev" eller noe i den duren, og jeg klikker på den. Etter dette har jeg ikke fått mail ------ I dag, 10.desember 2006 kommer jeg over denne tråden. Jeg tenker som så at det skulle vært artig å sett om de virkelig HAR slettet kontoen min. Jeg later som om jeg ikke husker værken brukernavn eller passord, og ber om å få dette tilsendt på mail. Sekunder etter har jeg mitt gamle brukernavn og passord på mailen min. Jeg prøver å logge meg inn, ingen problemer med det. Alle personlige opplysninger ligger der, all historikk, ingenting er borte. Alt er som om ingenting har skjedd. Nå er jeg egentlig ganske lei av hele dritten, og kommer til å skrive en mail til Forbrukerombudet med en kopi til QXL. Jeg vil også kreve mine tre kroner utbetalt hvis de ikke er villige til å slette kontoen min UMIDDELBART (uten å måtte vente en måned). Jeg har også hørt snakk om at bedrifter på internett er pålagt å slette personopplysninger om en person hvis personen selv vil dette. I dette tilfellet har ikke dette skjedd, og blir dermed også en sak for Datatilsynet, som igjen kan resultere i en (jeg håper) anmeldelse. Noe jeg kunne ha gjort for å skape litt "blest" om dette var å logge meg inn fra en annen ip-adresse enn min egen, og handle alle varer jeg bare kan, slik at jeg blir anmeldt av QXL for å handle varer jeg ikke skal ha. Men hvordan kan jeg bli anmeldt for å misbruke en konto som i teorien ikke skal eksistere? QXL skulle jo ha slettet denne for minst 14 dager siden. Jeg har tilogmed purret på at den skal slettes, og enda er det ikke gjort...? Begynner å lure på om jeg har noe valg! Meldte jeg meg inn i den tvilsomme bedriften QXL på livstid? Kommentarer? edit: det må jo bli noen feil på en så lang post Endret 10. desember 2006 av jalejale Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) JaleJale: Jeg kan skjønne du er sur. Jeg er ikke spesielt glad i QXL selv, og kundeservicen deres må være en av de dårligste på internett. Det er jo opplagt at de burde ha slettet kontoen din for lenge siden. Av erfaring vet jeg at kundeservice generellt pr. mail pleier ofte være uhyre tregt. NextGenTel for eksempel bruker gjerne opptil 6 måneder på å svare på mail. Jeg vet faktisk ikke om det er noen regler for når bedrifter må svare på mail. Om det ikke er det, vet jeg ikke om du kommer så langt. I prinsippet skal de vel slette deg umiddelbart etter at de har LEST mailen din, men det er sikkert ikke lett å bevise at de har lest mailen uten å ha gjort noe med det. Jeg vil anbefale deg å ringe QXL istedet. Vet ikke hvordan det er å komme frem til QXL på telefon, men kommer du frem, vil jeg tro du får slettet kontoen din med en gang. Du kan også treffe oss på telefon Mandag-Fredag : kl 12:00- 16:00 Telefon: +47 23 28 36 40 Faks: +47 23 28 36 41 (...) Noe jeg kunne ha gjort for å skape litt "blest" om dette var å logge meg inn fra en annen ip-adresse enn min egen, og handle alle varer jeg bare kan, slik at jeg blir anmeldt av QXL for å handle varer jeg ikke skal ha. (...) Jeg ville virkelig ikke prøvd dette. Selv om kontoen egentlig ikke burde ha eksistert, gjør den det, og det VET du ved at du fikk logget deg inn og lagt inn bud. Og du skulle da ha brukt vanlig sunn fornuft ved å ikke by på masse greier du ikke har planer om å betale for. Men såvidt jeg vet, blir man ikke anmeldt. Jeg _tror_ (merk: TROR) man bare blir utestengt, og det er jo det du vil i utgangspunktet. Jeg ville uansett undersøkt konsekvensene av en slik handling grundig før du prøver. Om det fører til en politianmeldelse, vil du mest sannsynlig svi for det. Jeg ville uansett prøvd telefonen først! EDIT: Til trådstarter: Jeg har hatt et lignende problem selv for 2-3 år siden da jeg tilsynelatende hadde solgt 2 av akkurat samme tingen. Jeg hadde bare 1 ting å selge, og den ble solgt første gang (og dermed ingen grunn til å legge ut ny auksjon). Jeg måtte da betale 2x provisjon. Det var ikke mye penger, men jeg likte i utganskpunktet ikke å sende penger til QXL, så jeg valgte å sende en mail og spørre om de kunne rette opp feilen. Til svar fikk jeg akkurat like teite svar som deg der de svarer hovent at jeg har solgt 2 ting, gang på gang på gang. I siste mail fortalte jeg at jeg hadde 2 kontoer, og til svar fikk jeg at dette var mot reglene, og at begge kontoer ble sperret, og dermed slapp jeg å betale utestående på begge kontoer (rundt 100kr). Hele visa endte altså med at jeg slapp å betale noe som helst, noe som passet meg utmerket. Jeg har ikke brukt QXL siden. Endret 10. desember 2006 av Vaffelkake Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 qxl tar jo betalt for alt, de tar atpåtil så så mange prosent av det du selger en vare for.. Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Jobben som Cornershop gjør er faktisk straffbar i følge opphavsrettsloven. Det gjør neppe saken bedre at han tjener på det.. ..Som var grunnen til at jeg kommenterte det, ja. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Denne annonsen er særs tvilsom: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=414939231 Sesong 7 kom nettopp ut på DVD, både i USA og Europa. Eks. Amazon selger ikke en slik samling. Piratvare Endret 11. desember 2006 av computerwelt Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Still selgeren spørsmål om dette, computerwelt. Hadde vært fint å vite hva han hadde hatt å si.. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Det er alltids muligheter for feil i annonsen til sistemann her... Though: Det kan selvfølgelig også være pirat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå