G-G Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Noen som har opplevd noe lignende på QXL ? Jeg skal aldri bruke qxl igjen. Bli svindlet pågrunn av bug i systemet dems. Dette var første og siste gang. Lite interresert i å betale for dems bug. Les innlegget nedenfra og opp. Fin diskusjon med QXL. he he Hei Glenngrytnes Takk for tilbakemeldingen. Du har krysset av for automatisk gjenopplasting. Dette har du da fått og annonsen ble også automatisk gjenopplastet med en gang den første auksjonen avsluttet. Takk for henvendelsen. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Tove [http://client.supportfighter.com/auth/qxl_no.gif] Viktig: Vi vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar. ----- Original Message ----- From: Glenngrytnes To: "QXL.no Kundesenter" [email protected]; CC: Sent: 11/23/2006 7:59:55 PM Subject: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Priser og innbetaling: Spørsmål fra "ggracing" Jeg får ta det en gang til. 1. Jeg trykte IKKE på automatisk gjenopplastning første gang. 2. Jeg var inne på rediger når den alikevel ble gjenopplastet. Der var det ikke noe kryss. Det beviser da att jeg ikke hadde krysset av. Ifølge deg. Takker for det. 3. Den ble igjen gjenopplastet. Gjorde det samme med samme resultat. Jeg tviler sterkt på din data kompetanse. Da du utaler noe som enhver data kyndig vet, at alle feil er mulig på en data. Men bare fortsett å lyg du, så får jeg flere beviser. Takker igjen Jeg har funnet nokk beviser til att jeg tar saken videre til forbrukerrådet eller fbi. Eller kansje begge. Kjenner meg godt igjen på den første linken. Skulle tro du var den samme personen under ett annet navn. Eller så er dere dyktigt opplært til å vill lede kundene alle sammen. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=168730&hl= http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/2706191.html Bare fortsett med å dumme deg ut du/dere. Venter i spenning på nye sprøe svar. Glenn Grytnes QXL.no Kundesenter writes: Hei Glenngrytnes Det er ikke teknisk mulig at de gjenopplaster seg selv uten at du har krysset av for dette. Husk at om du har brukt dette valget tidligere og krysset av for at salgsskjemaet skal huske detaljer til neste gang vil dette bli gjort dersom du ikke krysser det vekk igjen. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Anja Viktig: Vi vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar. ----- Original Message ----- From: Glenngrytnes To: "QXL.no Kundesenter" [email protected]; Sent: 11/23/2006 10:40:34 AM Subject: Re: Re: Re: Re: Priser og innbetaling: Spørsmål fra "ggracing" Nei det har jeg 100% ikke gjort. Når den ble gjennoplastett første gang UTEN att jeg hadde krysset av for det. Så var jeg inne i redigering og sjekket att det ikke var krysset av. og på nytt ble den opplastet. den siste gangen prøvde jeg det samme. Så da får jeg bare annmelde der for svindel og spørre og undersøke på nettet om flere har blitt svindlet på forumer rundt om kring. Du kan bare drite i å svare når du ikke har kontroll på data systemet deres. lite hyggelig møte med første gang på qxl Glenn Grytnes QXL.no Kundesenter writes: Hei Glenngrytnes Du har krysset av for automatisk gjenopplastninge, derfor har auksjonen startet på nytt ett minutt etter at den ble avsluttet. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Anja Viktig: Vi vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar. ----- Original Message ----- From: Glenngrytnes To: "QXL.no Kundesenter" [email protected]; CC: Sent: 11/22/2006 3:38:24 PM Subject: Re: Re: Priser og innbetaling: Spørsmål fra "ggracing" Hallo?? Jeg krysset ikke av for auto oppdater, HØR ETTER. Ubetalte fakturaer - NO0609000000000542559 8/9/2006 03:16 10/9/2006 03:17 12/9/2006 03:18 Hva har dere vanskilgheter med å skjønne på det?? ? QXL.no Kundesenter writes: Hei Du kan se hva ditt utestående beløp gjelder ved å klikke på hvert enkelt fakturanummer under Mine betalinger -> Ubetalte fakturaer. Har du en faktura fra 7/9 merket Balance Carried Forward kan du se hva denne gjelder under Vis gamle transaksjonsdata. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Anja Viktig: Vi vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar. ----- Original Message ----- From: Glenngrytnes To: "QXL.no" [email protected]; CC: Sent: 11/22/2006 12:21:18 PM Subject: Priser og innbetaling: Spørsmål fra "ggracing" Medlemsnr : 7680143 Brukernavn : ggracing E-post : Gjenstandsnr: Tema: Priser og innbetaling Henvendelse: ---------------- Hvor i all verden kommer disse regningene fra? Jeg bestilte ikke gjentagning av auksjon når jeg la inn produktet Er ikke interresert i å betale for noe jeg ikke har krysset av for Og kommer til å skjekke om andre har opplevd noe lignende, for dette er litt suspekt. Mvh Glenn Grytnes Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Dette er Qxl i et nøtteskall. Jeg har aldri, jeg gjentar ALDRI fått et svar fra Qxl kundeservice med svar på det jeg spør om. Skulle nesten tro at de har en pc som automatisk spyr ut mailer med svar. Kanskje det er derfor man må krysse av en del for at man skal få et svar som ivhertfall inneholder et ord med det en henvender seg om? Nei, QXL har jeg sluttet med for lenge siden. Hvis jeg ikke skal selge noe som de byr som idioter på da. :!: Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 *snipp* 7347456[/snapback] 1. systemet er nokså enkelt, enten har du faktisk huket av for muligheten og glemt det, eller så har du gjort det og nekter for det. I løpet av de siste årene jeg har brukt dette så har jeg aldri opplevd at det skal svikte. 2. mailene dine ber faktisk om dårlige svar, jeg syns mer synd i mottakeren enn deg basert på måten du snakker til dem. kan jeg spørre hvor mye beløpet er på? Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 kan jeg spørre hvor mye beløpet er på? 7347557[/snapback] er vel ikke nøye hvor mye beløpet er på, svindel for 10kr eller svindel for 1000kr er fortsatt svindel. Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 *snipp* 7347456[/snapback] 1. systemet er nokså enkelt, enten har du faktisk huket av for muligheten og glemt det, eller så har du gjort det og nekter for det. I løpet av de siste årene jeg har brukt dette så har jeg aldri opplevd at det skal svikte. 2. mailene dine ber faktisk om dårlige svar, jeg syns mer synd i mottakeren enn deg basert på måten du snakker til dem. kan jeg spørre hvor mye beløpet er på? 7347557[/snapback] Jeg kan love deg at han ikke på noen måte er unik med å få disse svarene. Jeg har prøvd å ha en saklig dialog med kundeservice, pga en useriøs kjøper, for å få tilbake et beløp. Fikk beskjed om at det var jeg som var skyld i at auksjonen ikke hadde gått som den skulle pga at kjøper ikke hadde hentet oppkravspakken. Vennligst les forrige setning to ganger. At beløpet er lite har ingenting å si. Qxl skor seg på mange slike småbeløp. Se hvor mange brukere Qxl har og gang beløpet opp med det så ser du hvor stort beløpet egentlig blir. Tove på kundeservice er beryktet på Qxl sitt forum og mange andre forum. Enten så får hun betalt etter hvor bort i natta hun greier og svare eller så er hun rett og slett dum med stor d. Som sagt, denne situasjonen er dessverre på ingen måte unik. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 så du synes det er svindel fordi du glemmer å huke av noe? Lenke til kommentar
G-G Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Det er på en svimlende sum av 124kr. Og jeg vet jeg ikke krysset av for det. er veldig nøye på sånt på nett. Derfor får jeg aldri toolboxer og annen dritt fra nettet. Passer man ikke på får man slikt som dette. he he Også når man passer på i mitt tilfelle. Men uansett så skulle den jo gått bort de 2 neste gangene jeg prøvde. G G Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hehe, en ting er iallefall sikkert, å det er at din tone i disse epostene.. å snakk om "bevis", trusler med anmeldelse, svindel, forbrukerombudet, fib osv. hjelper iallefall ikke på noe annet, enn å eventuelt "lede" "samtalen" inn i en usakelig retning.. Hvis det virkelig er en "bug" i data systemet til QXL systemet, så skulle det ikke vært noe problem å finne MANGE andre som har opplevd det samme, da QXL er å finne i over 7 land, med.. ja.. ein GO del brukere. Så ta å søk litt i runt.. Skulle du finne en del andre som har opplevd det samme, så er du muligens inne på noe.. (Men hvis ikke? Så ville jeg iallefall ikke personlig ha snakket mere om den saken.. ) Vet sjøl kor lett det er å "oversjå" noe, hvis jeg selv har bestemt meg for at slik er det bare.. .:CyberMan:. Lenke til kommentar
G-G Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Har sett rundt. Noen påstår. att det kryr av bugs der. Men vet ikke jeg Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Den største bug'en der er Tove på kundeservice Lenke til kommentar
riroil Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 En gyllen regel er at når du skal klage på noe, så gjør det på en saklig måte med dokumentasjon. Å skrive slike mailer gjør at mottaker tror du er en liten unge som ikke klarer å formulere deg. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Har hatt mine mailer og telefoner med qxl jeg også. For ca 2 år siden påstod de plutselig at jeg hadde 3 kontoer og hadde minuskarakterer på den ene kontoen. Jeg spurte da hvordan dette kunne gå ann og ville vite litt mer. Da sa de at kontoen hadde hatt minus i over 1 år og at alle 3 kontoene hadde blitt åpnet på samme ip adresse på en periode på 2 år. Jeg spurte da hvordan jeg med analog modem kunne ha samme ip adresse i 2 år, da gikk de bort ifra dette og skyldte på at brukernavnene var så like at jeg måtte ha opprettet alle kontoene. Så nå i sommer fikk jeg regning på den kontoen jeg faktisk hadde brukt. Dette var en regning som opprinnelig var på 39kr for salg, som de hadde sendt til inkasso godt over et år etter at de stengte kontoen min. Jeg tok kontakt med de etter at kontoen var stengt for å få oppgitt hvor mye jeg skyldte, det gadd de ikke svare på. Men en ting var positivt med at de stengte meg ute, jeg prøvde meg på ebay og det angrer jeg ikke på. Har kjøpt en del billig der ja.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 kan jeg spørre hvor mye beløpet er på? 7347557[/snapback] er vel ikke nøye hvor mye beløpet er på, svindel for 10kr eller svindel for 1000kr er fortsatt svindel. 7347648[/snapback] men det er forutsatt at det FAKTISK er svindel. Ikke selg skinnet før bjørnen er skutt. *snipp* 7347456[/snapback] 1. systemet er nokså enkelt, enten har du faktisk huket av for muligheten og glemt det, eller så har du gjort det og nekter for det. I løpet av de siste årene jeg har brukt dette så har jeg aldri opplevd at det skal svikte. 2. mailene dine ber faktisk om dårlige svar, jeg syns mer synd i mottakeren enn deg basert på måten du snakker til dem. kan jeg spørre hvor mye beløpet er på? 7347557[/snapback] Jeg kan love deg at han ikke på noen måte er unik med å få disse svarene. Jeg har prøvd å ha en saklig dialog med kundeservice, pga en useriøs kjøper, for å få tilbake et beløp. Fikk beskjed om at det var jeg som var skyld i at auksjonen ikke hadde gått som den skulle pga at kjøper ikke hadde hentet oppkravspakken. Vennligst les forrige setning to ganger. At beløpet er lite har ingenting å si. Qxl skor seg på mange slike småbeløp. Se hvor mange brukere Qxl har og gang beløpet opp med det så ser du hvor stort beløpet egentlig blir. Tove på kundeservice er beryktet på Qxl sitt forum og mange andre forum. Enten så får hun betalt etter hvor bort i natta hun greier og svare eller så er hun rett og slett dum med stor d. Som sagt, denne situasjonen er dessverre på ingen måte unik. 7347659[/snapback] Har nå lest gjennom alle epostene jeg har fra dem, jeg får det faktisk ikke til å stemme det du skriver. På alt bortsett fra kjøpsloven så greier de seg veldig fint. Det er på en svimlende sum av 124kr.Og jeg vet jeg ikke krysset av for det. er veldig nøye på sånt på nett. Derfor får jeg aldri toolboxer og annen dritt fra nettet. Passer man ikke på får man slikt som dette. he he Også når man passer på i mitt tilfelle. Men uansett så skulle den jo gått bort de 2 neste gangene jeg prøvde. G G 7347675[/snapback] hmm, skeptisk. Nå skla ikke jeg diskutere beløpet, men jeg holder enda en knapp på at det neppe er en bug som skaffet deg det beløpet. Hva er redgjørelsen for 124kr da? Som regel koster det mellom 6 og 12 kroner å legge ut noe, så de 124 stammer vel neppe fra opplastingen? Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Den største bug'en der er Tove på kundeservice 7348324[/snapback] Tove er rett og slett ikke helt god. Hun gidder aldri å lese hva man skriver... Og slikt er uforskammet. Spesielt når de fleste av mailene jeg har skrevet har vært på to linjer. Nesten så det går an å mistenke QXL for kun å ha tilgjengelig et gitt antall standardsvar hvor det gjelder å velge det som passer best. Hvis det ikke er noe seriøst galt med programvaren til QXL, er det garantert noe seriøst galt med kundebehandlerne. Lenke til kommentar
G-G Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Det er 2 regninger. NO0609000000000542559 26/9/2006 Purring 1 Faktura ikke betalt 93,- NOK 0,- NOK 51220456 8/9/2006 03:16 AUDISON LRX 5.600 Lagt ut for salg den (Skjult minsteprisgebyr, Bilder) 27693341 2500,- NOK 31,- NOK 51389799 10/9/2006 03:17 AUDISON LRX 5.600 Lagt ut for salg den (Skjult minsteprisgebyr, Bilder) 27693341 2500,- NOK 31,- NOK 51578335 12/9/2006 03:18 AUDISON LRX 5.600 Lagt ut for salg den (Skjult minsteprisgebyr, Bilder) 27693341 2500,- NOK 31,- NOK Total sum for siden 93,- NOK Sum ikke-fakturerte gebyrer 93,- NOK og denne har jeg ikke peiling på hva som har blitt belastet på. NO0609000000000372046 7/9/2006 Purring 1 Faktura ikke betalt 31,- NOK 0,- NOK 51150214 7/9/2006 00:43 Balance Carried Forward 0 NOK 31,- NOK G G Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Jeg fikk regning 4 ganger på en stol jeg la ut en gang Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Det er ikke teknisk mulig at de gjenopplaster seg selv uten at du har krysset av for dette. Si til dem at noen andre krysset av for deg. For eksempel en person eller en bot. Da er det jo tydeligvis teknisk mulig ifølge denne dama. Merk deg at hun her sier "du" og ikke "noen" eller "noe". Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 QXL har tydligvis et stort forbedringspotensiale. På en annen side så har trådstarter sosiale antenner på linje med en lama. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Må si meg enig med nuffern... Hadde jeg fått slike hanvendelser da jeg jobbet på kundeservifce, hadde jeg ignorert kunden (men det er bare meg... ) Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 spiller ikke så mye rolle hvilken grad av seriøsitet du har når du hendvender deg til qxl kundeservice, for de behandler deg rett og slett ufing og useriøst uansett, og det er mang en sindig og språkkyndig person som har klikket etter du idiotiske svarene qxl's kundebehandlerer klarer å få vrengt ut av seg. qxl kundeservice har fått ekstremt mye pepper oppgjennom årene så jeg synes det er merklig at de fortsatt får lov til å holde på sånn de gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå