Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Krasjer maskinen din ofte ved CD / DVD aksess ?

Anbefalte innlegg

Etter to dager med mye frustrasjon, har jeg lært noe og dette vil jeg selvsagt dele med andre :blush:

Har bygd en kraftig HTPC, som har oppført seg litt merkelig mht. å aksessere spill, etc. dvs. relatert til den DVD enhet jeg benytter.

Konsekvens;

- Alt fra at det tar vinter / våtter og år før det skjer noe,,,

- Sett inn en CD, strter Nero for å ta en kopi (til eget bruk), så bare booter PC`n...

- Spill (Battlefield 2142, online spill) må startes ørten ganger før det starter....

- Når jeg får en oppringning (skype) så nytter det ikke å "Alt Tabbe" mellom spillet og andre tasker...

Jeg satt derfor inn en annen DVD enhet (trodde min Sony hadde tatt delvis kvelden)....

Fremdeles samme problem

Installerte i går alle nye drivere, inklusive BIOS til HK (P5B)

Same shit... :thumbdown:

Så hvor starter man, Forumer er tingen, men lite hjelp denne gang (tre ulike forum). Muligens dårlig "Subject fra meg)..

Så tenkte jeg, avinstaller alle programmer som benytter CD/DVD enheter mht. egne drivere, "eierskap" til enheten etc....

Det ble tomt etterhvert, sist gikk Nero ut...

Same shit.... :thumbdown:

OK, grav dypere (enhetsbehandling DVD enheter), avinstalerte drivere for begge, reboot etc, Same Shit... :thumbdown:

Men , se der, i drivere lå det et lite finurlig program jeg har brukt nesten alltid, DVD43 (knekker landkoder mht. DVD filmer) :w00t:

Kverka dette, ble borte som endel av driverene til DVD enhetene (driver detaljer).

FUNKER som 100 !

Bytta DVD43 (3-9-0) med anyDVD og alt fungerer 100% :thumbup:

Mye rart i denne binære verden, men denne satt langt inne, trodde en lang stund at her var det noe DMA, IRQ etc. som kranglet med HK, men sjekk hva du har installert først (og avinstaller all den driten du ikke trenger...)

LIGG UNNA DVD43 mao. i visse oppsett....

Takk for oppmerksomheten :w00t:

/L

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...