erikstein Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg skal til å installere A.D i Win2k server. Men så kommer det opp et spm som jeg ikke er sikker på hva jeg skal svare. Kommer en som heter "FULL DNS NAME" Hva skal jeg skrive der? Er det egentlig det samme? I "Boka" til ms, så står det at jeg skal skrive microsoft.com. Hvorfor skal jeg skrive det? Trenger svar på hva dette har med saken å gjøre :smile: Lenke til kommentar
sof Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 du kan skrive hva du vil. Skal du bruke denne som en internett-dns server, er det vanlig å skrive domene-navn (eks: dittfirma.no) Skal det bare være en LAN domenekontroller kan du skrive tullball.com eller hva du vil. edit: Legg merke til at AD inst. _krever_ DNS innstallasjon. (til forskjell fra NT-domenesetup) sof [ Denne Melding var redigert av: sof på 2002-11-15 12:13 ] Lenke til kommentar
kdog Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 jeg antar at microsoft.com er et eksempel.. bruk noe som passer for ditt LAN.. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Så jeg kan bare skrive X, siden jeg ikke har et internett domene? Da maser den om at den ikke finner det osv selvfølgelig :smile: Men det har vel sannsynligvis ikke noe å si for meg? Hvis jeg f.eks hadde hatt http://www.iceraven.no så hadde jeg kunnet brukt det? right? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå