Baardson Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Vurderer å kjøpe en A2 -03 modell med 1,4 motor ,bensin,(inkassobil)-noen som har erfaring med disse/denne modellen, rent teknisk mener jeg da...?? Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 reint bort ifra at jeg syntes personlig de er stygge å se på er de vel som alle andre audier kjørere a3 selv og er fornøyd med den. så en a2 skal vel ikke ha noe spes mer problemer enn andre. bare ikke kræsj, er vel alu karosseri på de så det kan vel bli en dyr ting Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 reint bort ifra at jeg syntes personlig de er stygge å se på er de vel som alle andre audier kjørere a3 selv og er fornøyd med den. så en a2 skal vel ikke ha noe spes mer problemer enn andre. bare ikke kræsj, er vel alu karosseri på de så det kan vel bli en dyr ting 7359276[/snapback] Den har alu kaross ja. Tenkte på motor og drivverk på den aktuelle modellen. 1.4 motor er jo svak motor.Er det den samme som er montert i de andre audi modellene? Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 det regner jeg vel nesten med Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 A2 er jo en ganske spesiell bil da, hvor "alt" er designet for å gi minst mulig bensinforbruk. Til og med utformingen av felgene f.eks... Er jo en del tester her: http://www.bilnorge.no/vis_tester_ny.php3?...0&modell=123012 Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 A2 er skikkelig konebil, men ikke servo? :!: Og skur motoren av og på? Det blir jo skikkelig "bestefar"-kjøring, hehehe. Jeg stiller meg sterkt tvilsom til audi A2. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Det er bare 1.2 TDI modellen som ikke har servo, motor som slår seg av i lyskrys, felger designet for best mulig drivstofsøkonomi osv. De andre modellene mer helt som andre nyrere biler. Foreldrene mine har en a2 1.4 bensin, og jeg kan sterkt anbefale bilen. 75 hk høres lite ut, men bilen veier bare 920 kg, så den føles ganske sprek. Den er heller ikke så liten som den ser ut som. Jeg har aldrig hatt så god plas i et baksete noen gang som i a2 en (jeg er ca 193) VI har ikke hat noen spesielle feil på bilen, eneste er at en vantil/bryter i forbindelse med tilbakeførsel av eksos har røke, skal skiftes i morgen. I følge mannen på verkstedet (ikke merke) er det ikke uvanlig at denne ryker på VAG biler. Bilne har gått 67 000 og er bruktimportert ved 28 000. Jeg synes også at kjøreegenskapene til bilen er meget bra. Den er ganske stiv, og kan være litt ubehagelig i fartshumper osv, og den er veldig lett på rattet, men bortsett fra det meget bra. Kjørte en den en god del på norske, smale, svingete veier i sommer, noe jeg gleder meg til å få gjøre igen. Lenke til kommentar
clubaudi Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Vurderer å kjøpe en A2 -03 modell med 1,4 motor ,bensin,(inkassobil)-noen som har erfaring med disse/denne modellen, rent teknisk mener jeg da...?? 7347011[/snapback] Tja Hva skal en si. Kjører A4 selv. Dama har A2. A2 går greit til hverdags. Det er ikke mye feil med dem og de bruker minimalt med bensin. Alt kommer som sagt helt an på formålet med bilen. Rent tknisk er en nyere A2 helt topp som "konebil" som det er kjent for. Som alle her sikkert vet er A2'en ikke akuratt aerodynamisk bygget og heller ikke meget stiv. Dette resulterer i en del krenging ( men ikke noe nevneverdig negativt ). Et annet problem er at man kommer ikke under panseret på en A2. JA du hørte riktig. Det er en liten luke forran slik at man kommer til , spylevæske, motorolje osv. Panseret må man derimot ta helt av om man skal nedi der. En annen nevneverdig ting er jo at A2 er såvidt jeg vet ofte en 4-setersbil. det er også delt bakrute (noe al av Honda CRX som noen vet) Så ved rygging er det litt uvant i førsten. Nå skal jeg ikke være personlig for da hadde jeg skrevet ganske mye negativt om denne bilen, men hvis man holder seg på et nøytralt nivå er det en helt grei bil med mye funksjonalitet. Ikke så veldig dyr er den heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå