Gå til innhold

Støysvak, ny PC. Tips?

Spiritless

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med mange deler som til slutt skal bli en maskin. Maskinen er bygd med tanke på å lage så lite lyd som overhodet mulig. Så jeg har nesten bare passive deler eller

vifter som støyer svært lavt. Vannkjøling er uaktuelt.

Jeg bare lurer på om oppsettet mitt er komplett eller om det er noe noen mener jeg mangler eller bør bytte ut?

Lister opp komponenter her:

Kabinett: Lian Li: PC-6070Bplus

Ekstra kabinettvifter: 3x PAPST 8cm 0,35W (12dB)

PSU: NesteQ ASM 520W, Semi-Passiv

Hovedkort: MSI K9N NEO-F, nForce 550

CPU: AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket AM2, 512KB

CPU-kjøler: Noctua NH-U12F

RAM: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Skjermort: XFX GeForce 7950GT 610M 512MB XXX

HDD: WD Raptor 74

HDD støydemper: Nexus DiskTwin DTW-2300B

Viftestyring: ZALMAN ZM-MFC1

Skal i tillegg til dette ha en ekstra hdd og et drev.

Har seff ikke lagt ved skjerm, tastatur, mus og annen unyttig info her. Gi meg beskjed om det er noen komponenter jeg ikke har ført opp.

Håper på mange tilbakemeldinger... ;)

Edit: Har lagt til navn på HDD støydemper og viftestyring

Endret av Spiritless
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut :)

Har selv en Scythe Ninja som ligner mye på Noctua kjøleren du har listet opp.. Den kjøler forøvrig svært godt..

Jeg irriterer meg på den minste lyd og kjøpte derfor nye heatpipes til skjermkortet og Silenx 11db vifter til CPU og kabinett..

Hvordan er det med chipset vifte på hovedkortet?

Har en tendens til å bråke som et uvær...

Både mitt MSI p4 diamond og Epox Nforce4 ultra kort hadde vifter som måtte skiftes ut rimelig fort.

Vifte eller heatpipe på skjermkortet?

Regner ikke med du kan ha større en 80x vifter i kabinettet?

Lenke til kommentar
Jeg irriterer meg på den minste lyd og kjøpte derfor nye heatpipes til skjermkortet og Silenx 11db vifter til CPU og kabinett..

Jeg vet at det finnes 120mm 8dB vifter. Noctua produserer det. Men har som du gjettet ikke plass til de viftene.

Hvordan er det med chipset vifte på hovedkortet?

Har en tendens til å bråke som et uvær...

Hovedkortet er passivt så det skal ikke bli et problem... ;)

Vifte eller heatpipe på skjermkortet?

7347584[/snapback]

Kortet er passivt. En jumbokladd av en metallklump som sitter på kortet. Tror nok god gjennomstrømning av luft er viktig. Kabinettet kommer visst med en vifte på 120mm 16dB, men alle viftene skal settes på viftestyring uansett. (skal legge til viftestyringen i komponentlisten nå)

Lenke til kommentar

Så vitt jeg har hørt, så bråker raptoren en god del, og den gir vist ikke såå mye ytelsesforbedring. Men jeg vet ikke hvor godt den støydemperen funker. Så det kan hende at det ikke vil bråke så mye, så ta det bare som en liten advarsel.

Men uansett, når jeg kjøpte ny pc, var ikke raptor aktuelt engang, på grunn av støy, pris, og ytelse. Så jeg vil heller anbefale å gå for en bedre prossessor.

Mvh T_Trosten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...