Suburbian Hero Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) James Bond og smerte i dag: (Legges i spoiler pga at jeg ikke vil ødelegge noens filmopplevelse) I dag ble Bond satt på en stol uten bunn, men med sånn ring-sak rundt. Skurken hadde et tau, skiptau, sånn svær greie og dreiv og slo Bond på balla. Bond sier følgende: -Jeg klør der nede, kunne du klødd meg? (Rasende skurk slår ham) (Smerteskrik) -Litt mer til høyre, takk... (Slag+skrik) -Ah, der ja. (Biter tenna sammen) Morsomt der og da, men smerten . Endret 25. november 2006 av SasaB Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg trur at men kan lære seg til å stenge/reagere mindre smerte. Men det er forskjellige metoder. Jeg har lært meg opp til å føle mindre smerte i armene og beina. Vet ikke hva jeg har gjort for å gjøre det. Jeg klarer å motstå slag med kjepper på armene. Jeg kjenner det men det er ikke så særlig vondt. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Det er livsnødvendig å være i stand til å føle smerte. Hvis du ikke er i stand til å føle smerte, kommer du nok til å forlate denne verden rimelig snart. Det er en sykdom som gjør at man ikke blir istand til å føle smerte, husker ikke hva den heter. Det er et veldig stort problem av åpenbare årsaker. Endret 25. november 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Det er forskjell på å føle smerte og kjenne at det er noe. Hvis man ikke føler noe som helst så har man et problem ja. De som klarer å lære seg opp til å føle smerte kjenner nok at det er noen som slår på dem Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Det går jo ann å sove på en sånn piggseng... Det gjør ikke vondt 100 kilo fordelt på (jeg vet ikke hvor mange det er?) 200 pigger kanskje... det er ikke noe problem for noen har jeg lest 7354463[/snapback] Er jo ikke noe problem å stå på en spikermatte heller. Helt til man skal gå av (løfte den ene foten, fordele om vekten til et mindre areal => færre pigger) that is... Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Er det mulig? Har lenge tenkt på at smerte er bare en slags følelse, som ikke trenger å påvirke oss. Det må jo være mentalt... Hvorfor i alle dager sier hjernen: "nå har du smerter, pell deg ned på gulvet og vri deg." Det er jo en forsvarsmekanisme. Når noe gjør vondt, er det som oftest skadelig. Spørsmålet er egentlig: Er det mulig å omprogrammere hjernen til å si at smerte ikke er vondt? 7346542[/snapback] Hvor er det du får all den smerten din fra? *ringe barnevernet* Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Det er mulig og "omprogrammere" hjernen så du ikke bevisst merker smerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå