Gå til innhold

Filter til Powershot S3is

Anbefalte innlegg

Heia.

Jeg ønsker å kjøpe meg filter til mitt Canon Powershot S3is

Har lest at jeg trenger et Adapter som jeg skal sette utenpå linsen som kommer ut av kameraet.

Ser at Canon selger et sett Adapter

Noen som vet om det går ann å sette filter på disse?

Har også bemerket meg at det finnes forskjellige diameter på adapterene.

Så på en utenlands nettbutikk at de hadde adapter i størresle 52mm og 58mm. Hvilken er å anbefale med tanke på faren for skygger i kantene på bildene.

Jeg skal kjøpe meg et polarfilter, men har sett at noen også bruker et uv filter og jeg lurer på hva det gjør med bildene.

Som dere sikker skjønner er jeg ikke blitt helt klok på dette og håper noen av kan hjelpe meg:)

mvh

Vidar Larsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varer som koster 200 kroner eller mer, blir belastet med moms på 25% pluss et gebyr til de som krever inn momsen (Posten, DHL osv...).

Sendes det som gave, må verdien være under 1000 kroner for at det skal gå tollfritt, men firma har ikke lov til å sende som gave, og det blir da uansett belastet moms.

Kjøper du noe til 5000 kroner, som blir sendt som gave med verdi 950 kroner, så får du kun 950 kroner i erstatning fra fraktleverandør om pakken skulle bli borte/skadet. Tollvesenet kan også ta stikkprøver, konkludere med at vareverdien er over grensen, og gi deg straffegebyr og i verste fall konfiskere varen. Jeg kjøpte noen DVD'er billig fra utlandet, og måtte faktisk krangle med tollvesenet for å overbevise de om at total verdi var under 200-kroners grensen (måtte få skriftlig bekreftelse fra butikk på vareverdi osv...).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...