Gå til innhold

NFS Carbon VS NFS Most Wanted!

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke måten bilene oppfører seg på i hverken Most Wanted eller Carbon. Aller minst Carbon hvor det bare har blitt enda værre. For det virker som om bilen egentlig har 8 hjul, hvorav 4 av de er usynlige og plassert midt under bilen. Dette merkes spesielt hvis skal snu og rygge etc og ikke bare kjøre så fort som mulig rett frem...

I Carbon kan man faktisk se det også, at bilen beveger seg merkelig hvis man bare gir -litt- gass og f.eks. prøver å "lukeparkere" etc... Da beveger bilen seg som om de fire synlige hjulene ikke er på bakken. Og for ikke å snakke om at det er umulig å rulle bortover. Bilen bremser jo av seg selv i lave hastigheter, og taper fart mye fortere enn den burde selv i høye hastigheter.

De fleste av spillene i NFS serien er forholdsvis underholdende og har som regel vært verdt pengene. Og så har vel NFS serien stort sett alltid vært mer arkade enn simulasjon. Så man kan selvfølgelig ikke forvente noe i nærheten av realismen som f.eks. GTR og lignende har. Men Carbon representerer et lavmål i måten bilene oppfører seg, så jeg håper neste spill i serien tar seg kraftig sammen på dette området. For man skal ikke lenger tilbake enn NFSU2 før bilene oppfører seg betraktlig mer realistisk...

Jeg er dessuten enig i at Carbon er et veldig kort spill. Jeg rundet det i løpet av 2-3 dager. Og jeg har jobbet mye overtid i det siste, så det er ikke mange timer effektiv spilling det er snakk om.

Når alt dette er sagt synes jeg bilene ser mye bedre ut i både MW og Carbon enn ihele resten av serien. Mulig Porsche 2000 og et par andre er i nærheten form-messig, men ikke noe annet...

Edit: I'm the master of strange sentences...

Edit5: I'm also the master of editing.

Edit77: Som en siste kommentar håper jeg virkelig de kutter ut den fantastisk irriterende "burningen". Bilen svir jo gummi uansett hvor mye gass man gir! Spesielt irriterende er det når man skal starte løp og slikt, for det ser jo helt mongo ut... Nei, jeg håper tiden til Forza 2 kommer går fort... Makan..

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lyn: Ja, det het URL(=underground racing league).

IIIvolt: enig med deg, men tviler ekstremt mye på at de kommer til å gjøre noen forandringer med kjøremodellen. Hvis du ser på sider som gamespot og de offisielle EA forumet så skriver nesten alle at de er kjempefornøyde med kjøremodellen og de som sier de ikke liker carbon sier det pga at de synest det var mer buggy enn de tre forrige spillene....

slik som ting er nå så tyder alt på at neste nfs blir nok en versjon av underground :nei:

Lenke til kommentar
hp2 hadde jo også støtte for individuelle gir, det var ikke noe mer egnet for ratt for det. og forbered deg på at vanskelighetsgraden kommer til å bli skrudd en god del oppover, og du vil vær sjanseløs i online.

med det sagt, rattet ditt er elsk.(bare ikke i de siste 2 nfs spillene)

7539826[/snapback]

Har kjørt med ratt i mange år, Microsoft SideWinder..

Ganske godt ratt, og ikke minst kraftig! Kosta meg

1500 kroner den gang jeg kjøpte det. Faktisk kjører

jeg bedre med ratt en piltaster, så ingen fare hverken

online eller ellers.. ;)

Ratt er mye mer nøyaktig enn piltaster også, for med

piltastene blir svingen sånn "av og på", istedet for at

du svinger så mye på hjulene som du ønsker.

Prøvde rattet på gatebilmessa en stundt etter jeg hadde

bestillt det, og det var ikke no dritt! ^^

Vansklighetsgraden skrudd kraftig oppover? njaa..

spørs hva slags girtype jeg bruker. Er vant med F1

giringen fra før av, venner meg nok fort til h-giret også ;)

Når det gjelder styringen i Carbon, liker jeg den fordi

jeg følger jeg har ordentlig kontrol, at INGENTIG overlates

til tilfeldighetene, men at det er JEG som kjører bilen.

Har jo også mere følelsen av å kjøre på jorda, at bilen

veier, og at du kjører på gummi, istedet for at du kjører

med luftputer på månen, men det er jo smak og behag.

Hva du mener med at ratt ikke er noe særlig i de to siste

spillene skjønner jeg ikke men.. :p

Lenke til kommentar
lyn: Ja, det het URL(=underground racing league).

IIIvolt: enig med deg, men tviler ekstremt mye på at de kommer til å gjøre noen forandringer med kjøremodellen. Hvis du ser på sider som gamespot og de offisielle EA forumet så skriver nesten alle at de er kjempefornøyde med kjøremodellen og de som sier de ikke liker carbon sier det pga at de synest det var mer buggy enn de tre forrige spillene....

slik som ting er nå så tyder alt på at neste nfs blir nok en versjon av underground :nei:

7546870[/snapback]

Ja, de fleste har tydeligvis helt andre krav til hvordan biler bør oppføre seg enn jeg har...

Men jeg tviler på at de som liker kjøremodellen til de siste to spillene i serien i det hele tatt har kjørt en bil i virkeligheten. Men det sykeste er jo at man kan se at bilene oppfører seg veldig unaturlig, slik som jeg skrev i den forrige posten.

Det er greit at dette er arkade spill, men hvis man sammenligner med f.eks. Burnout 360 (har ikke prøvd de andre i serien), så synes jeg at til og med bilene i det spillet oppfører seg mer realistisk (bortsett fra farten og kollisjonene da, hehe). Og det er jo et spill som er mye mer arkade enn hele NFS serien til sammen.

Så hvis det blir slik du sier at de kommer til å beholde denne kjøremodellen, så holder det å prøve demoen av det neste spillet, for min del ihvertfall. For det er jo ingen vits i å kjøpe spill som man bare sitter å irriterer seg over, hehe...

Lenke til kommentar

Need For Speed (spesielt de siste) har aldri vært noen gode representanter for realisme. Det er så utrolig mye som irriterer meg med kjøreegenskapene i Most Wanted f.eks, har ikke prøvd Carbon. Når du kjører sakte, og slipper gassen så bremser bilen AUTOMATISK. Bremselysene tennes og bilen bremser. Jeg har da for Guds skyld ikke rørt den forbanna bremsepedalen!

Vel, dette er nå det jeg mener, mens massene tydeligvis er fornøyd med arkadespill. (På en annen side liker jeg Underground og MW pga deres mange lekre biler og muligheter for å style/tune)

Lenke til kommentar
Need For Speed (spesielt de siste) har aldri vært noen gode representanter for realisme. Det er så utrolig mye som irriterer meg med kjøreegenskapene i Most Wanted f.eks, har ikke prøvd Carbon. Når du kjører sakte, og slipper gassen så bremser bilen AUTOMATISK. Bremselysene tennes og bilen bremser. Jeg har da for Guds skyld ikke rørt den forbanna bremsepedalen!

Vel, dette er nå det jeg mener, mens massene tydeligvis er fornøyd med arkadespill. (På en annen side liker jeg Underground og MW pga deres mange lekre biler og muligheter for å style/tune)

7550178[/snapback]

Ja, dette er akkurat det sammen jeg irriterer meg over og som jeg nevnte tidligere i denne tråden.. Godt å se at vi er flere som mener det samme her..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...