Gå til innhold

Varmt grafikkort. Har VF700...

Medisinmannen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skulle til å klokke mitt grafikkort, men først ville jeg sjekke tempen: 96*c etter 10min med rthdribl. Noe som er litt sykt mye spør du meg... Bør jeg klokke med den tempen?

RTHDRIBL - Last det ned å se hva dere får med 4x multisample! Kjørt fint på 44fps, men sank til rundt 40 etter en liten stund. Har 1152x788.

Når jeg spiller CSS er det ikke så høy temp... Ligger rundt 50-60 da. Veldig kjipt dette.

Trenger jeg ny kjøler? :hmm:

Oppsett:

Amd 3700+ @ 2.8ghz

DFI Lanparty SLI-D

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition PC3200

XFX GeFORCE 7800 GT eXtreme

Zalman VF700-CU

Arctic Cooling Freezer 64 PRO

Alt er montert av netshop.

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Etter det jeg kan huske blir 7800GT *varmt*.

RTHDRIBL er forøvrig ett bra program for å teste både CPU/GPU mht. kjøling/stabilitet.

Jeg har dog en liten mistanke om at den VF700-kjøleren ikke har helt god (nok) kontakt.

Du får vel heller ikke sett reell temperatur for GPU når du spiller/kjører 3DMark?

Det du ser er noen sekunder etter å ha avsluttet("paused") spill/bench, og da har temperaturer sunket en god del allerede.

(Med ATI-Tool og Rivatuner kan du evt. ha "monitor" på temperaturer).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Spør du meg, så ville jeg ikke "plagd" Netshop med slike uvesentlige detaljer.

Men jeg ville jo heller ikke finne på å kjøpe "ferdigbygd" PC, så jeg er nok inhabil i dette spørsmålet. :)

De *kan* ha montert "feil" (dårlig kontakt/lite pasta), men det kan like gjerne være at akkurat denne kjøleren ikke er så egnet på dette skjermkortet ("spennet" blir for "slapt" pga. den store hullavstanden etter det jeg kan huske. VF700 passer bedre på ATI skjermkort...synes jeg).

Dersom de (Netshop) har koblet til 5V(svart) via det medfølgende (til kjøler) strømadapter kan du bytte til 12V(hvit) og se om det hjelper på temperaturer avlest ved kjøring RTHDRIBL.

Noe av "vitsen" med VF700 er jo å senke støy .. derfor bruker man normalt å koble til 5V..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...