another_visitor Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 sant at man kan spille de fleste spill uten å ha testa forgjengeren, og veit også at Majoras Mask & Wind Waker ikke var noen oppfølgere til OoT men en hardcore Zeldafan av en kompis nevnte at Twilight Princess 'endelig var en slags oppfølger til OoT'.. noe han hadde savna nettopp fordi Majoras & WW ikke var det.. Derfor jeg lurer, for om det er referanser til OoT (værst tenkelige spoiler om Link starter der OoT slutta el.l) og da spesielt avslutningen så er det rimelig bad å starte på Twilight Princess uten å bli ferdig med OoT først. Derfor jeg lurer og ikke vil sjekke for mye om historien rundt TP Kompisen er bortreist til over Wii lanseringen så tenkte det var greit å lufte det her på forumet. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 TP høres ikke ut som en direkte oppfølger til OoT på noen måte, skjuler dette i en spoiler for de som ikke har runda OoT. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor I OoT tar du opp kampen mot Ganondorf, som har tatt over verden når du har vært borte i 7 år. Han har og fått tak i Triforce of Power, takket være Link. Når Link da endelig beseirer han, blir han forseglet i "The evil realm" av "the seven sages". Ganondorf vil returnere, siden han ennå har "The triforce of power". I TP derimot er det ingen ting med at Ganondorf er kommet tilbake, men derimot at realmen Twilight er påvei til å merge med verden til Hyrule, noe som tydeligvis ikke er bra. At der kan forekomme referanser til OoT ja, det tror jeg. Men jeg tviler på at Nintendo har laget et spill som gjør at du blir sittende som et stort spørsmålstegn fordi du ikke skjønner et kløyva ord av det som blir sagt. Du treffer på gamle kjenninger gjennom spillet, som f.eks Zoras folket og Goron folket (mener jeg så dem i en trailer), men selv om du ikke har spillet ferdig OoT tviler jeg på at du på noen måte for en dårligere opplevelse av TP. Det høres ikke Nintendo ut for fem flate øre. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 At der kan forekomme referanser til OoT ja, det tror jeg. Men jeg tviler på at Nintendo har laget et spill som gjør at du blir sittende som et stort spørsmålstegn fordi du ikke skjønner et kløyva ord av det som blir sagt. Du treffer på gamle kjenninger gjennom spillet, som f.eks Zoras folket og Goron folket (mener jeg så dem i en trailer), men selv om du ikke har spillet ferdig OoT tviler jeg på at du på noen måte for en dårligere opplevelse av TP. Det høres ikke Nintendo ut for fem flate øre. 7347760[/snapback] Men tror du TP kan bli en spoiler for de som ikke har spilt OoT? Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Nei. De er nok veldig forskjellige. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Ser dere ikke video review? Det er jo flere som tar opp dette. De som har nevnt det sier at man IKKE trenger å ha spillt OOT eller noen tidligere zelda spill. Det er noen små henvisninger til eldre spill, men ikke noe som gjør at de som ikke har spillt tidligere ikke forstår hva som foregår. Tviler også på at dette blir noen spoiler for OOT. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Som mange har påpekt, Zelda-spillene henger ikke direkte sammen. Derfor kan man spille dem som man vil, det krever ikke at man har spilt noen av dem. Link er alltid en ny gutt for hvert spill. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Som mange har påpekt, Zelda-spillene henger ikke direkte sammen. Derfor kan man spille dem som man vil, det krever ikke at man har spilt noen av dem. Link er alltid en ny gutt for hvert spill. 7349916[/snapback] Med Ocarina of Time og Majora's Mask som unntak. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Eneste som hang sammen historie messig med OoT og Majoras mask er at Link reiser for å prøve å finne Navi og blir dratt inn i en annen dimensjon. Annet enn det er det ingen historie linking mellom OoT og Majoras mask. Har aldri vært et krav fra Nintendo at du måtte ha spillet et Zelda spill for å skjønne et annet. Om man skal tro at teorien til Gametrailers er korrekt, at Minish Cap kommer før OoT historie messig, så er det et problem, for Minish Cap kom i 2005 hvor OoT kom i 1998. Tror heller ikke det blir noe spoiler i TP for de som ikke har spillet OoT. Men jeg råder fremdeles alle til å spillet OoT da det er et fantastisk fenomenalt bra spill som fenger selv den dag i dag til tross for grafiske svakheter. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Om man skal tro at teorien til Gametrailers er korrekt, at Minish Cap kommer før OoT historie messig, så er det et problem, for Minish Cap kom i 2005 hvor OoT kom i 1998. 7351221[/snapback] Hvorfor er det et problem? Nintendo er jo ikke nødt til å lage spillene kronologisk. WW finner jo sted etter TP.(det er bekreftet av nintendo) Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Jeg tror ikke du skal la deg stresse til å runde verken det ene eller det andre før du spiller Twilight Princess. Zelda-serien er som nevnt tidligere her ganske selvstendige saker, og jeg tror ut fra det jeg har sett så langt av TP at du kan ta det helt med ro. Et annet spørsmål er om du bør spille gjennom Ocarina of Time på generell basis, og der tror jeg svaret er et klart 'ja'. Men ikke nødvendigvis før 8. desember, altså. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Om man skal tro at teorien til Gametrailers er korrekt, at Minish Cap kommer før OoT historie messig, så er det et problem, for Minish Cap kom i 2005 hvor OoT kom i 1998. 7351221[/snapback] Hvorfor er det et problem? Nintendo er jo ikke nødt til å lage spillene kronologisk. WW finner jo sted etter TP.(det er bekreftet av nintendo) 7351478[/snapback] Dårlig formulert av meg. Mente at det var et problem for dem som vil spille første spillet i historien i f.eks 2000 siden Minish cap kom i 2005. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Se den siste "Zelda Retrospect" på GameTrailers.com, du. 7347620[/snapback] Hva du enn gjør, ikke gjør dette. Den episoden er så full av spoilere at jeg nesten blir surrete. Ingen advarsler en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå